• Αναζήτηση
  • Θεσσαλονίκη: Παραδόθηκε ο κεντρικός αεροδιάδρομος στο «Μακεδονία»

    Κανονικά διεξάγονται όλες οι πτήσεις από τις έξι το πρωί της Τετάρτης στο αεροδρόμιο «Μακεδονία» καθώς παραδόθηκε ο κεντρικός διάδρομος προσαπογείωσης 16-34, όπως είχε ανακοινώσει η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

    Ξεκίνησε σήμερα Τετάρτη, στις 06.00, η λειτουργία του αναβαθμισμένου διαδρόμου προσ-/απογείωσης 16-34 του αεροδρομίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης, όπου οι απαραίτητες εργασίες ολοκληρώθηκαν κατά 15 ημέρες νωρίτερα από την προθεσμία του έργου.

    Για ένα έργο που θα αυξήσει τον αριθμό των αφίξεων και αναχωρήσεων από 4+4 που ήταν το προηγούμενο διάστημα, αρχικά σε 15 και ως το τέλος του έτους, «που θα είναι έτοιμος και ο δεύτερος διάδρομος, το αεροδρόμιο Μακεδονία θα μπορεί να έχει πάνω από 25 αφίξεις και 25 αναχωρήσεις», έκανε λόγο ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Χρήστος Σπίρτζης, μιλώντας στο «Πρακτορείο 104,9».

    Σύμφωνα με τον υπεύθυνο επικοινωνίας της Fraport Greece, κ. Γιάννη Παπάζογλου, όλα λειτουργούν χωρίς κανένα πρόβλημα. Τα έργα στην ένωση των δύο διαδρόμων προσ-/απογείωσης έγιναν υπό την ευθύνη της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

    Για το διάστημα υλοποίησης των έργων χρησιμοποιήθηκε βοηθητικός τροχόδρομος, γεγονός που σε συνδυασμό με τις καιρικές συνθήκες που επικράτησαν είχε ως αποτέλεσμα να σημειωθούν καθυστερήσεις και αναβολές πτήσεων στη διάρκεια του χειμώνα. Επίσης, κάποιες αεροπορικές εταιρείες επέλεξαν να μεταφέρουν τη δραστηριότητά τους στο κοντινό αεροδρόμιο της Καβάλας για όσο διάστημα διήρκεσαν τα έργα.

    Στο μεταξύ, έχουν ήδη ξεκινήσει από τη Fraport Greece βελτιωτικές εργασίες στον υφιστάμενο χώρο του σταθμού, με σκοπό την καλύτερη διαχείριση της ροής των επιβατών, όπως είχε γράψει το «Βήμα της Κυριακής».

    Παράλληλα, μόλις δοθεί το πράσινο φως από τις αρμόδιες υπηρεσίες, οι οποίες διενεργούν έλεγχο για την ανίχνευση οβίδων του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου στο σημείο όπου θα στηθεί ο νέος μεγάλος τερματικός σταθμός, έκταστης 32.000 τ.μ., θα ξεκινήσει και η κατασκευή του.

    «Περιμένω, όσους έλεγαν διάφορα το προηγούμενο διάστημα σε σχέση με τα έργα του αεροδρομίου, να δούμε τι θα πουν τώρα. Έναν χρόνο τώρα, παρότι έχουμε κάνει τα πάντα για να μην υπάρχει κόστος στο τουριστικό έργο και στο μεταφορικό έργο της Θεσσαλονίκης, το επιχείρημα ήταν να μη γίνουν ποτέ αυτά τα έργα. Περιμένω λοιπόν, τώρα, όσους είχαν μια κακοπροαίρετη κριτική -δεν λέω για όσους εξέφρασαν ανησυχία και ήταν σε μια κατεύθυνση επίσπευσης των διαδικασιών, που ήταν κοινός τόπος και για εμάς- να δούμε σήμερα τι θα πουν. Τους περιμένω με ανυπομονησία» σχολίασε ο αρμόδιος υπουργός.

    Υπενθυμίζεται ότι ανάμεσα στους εμπορικούς και τουριστικούς φορείς της πόλης υπήρξαν πριν την έναρξη των εργασιών έντονες ανησυχίες, λόγω της αναμενόμενης μείωσης της επιβατικής κίνησης. Ανησυχίες που είχε εκφράσει και η Fraport Greece, ακόμα προτού αναλάβει τη διαχείριση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων της χώρας.

    Η συζήτηση για τις εργασίες αναβάθμισης της διασταύρωσης των δύο διαδρόμων ξεκίνησε το 2006, οπότε έγινε και ο σχεδιασμός τους. Μια δεκαετία αργότερα, το 2016, αποφασίστηκε αυτές να ξεκινήσουν, προκαλώντας την αντίδραση όσων θεώρησαν ότι η πραγματοποίησή τους κατά τη διάρκεια της τουριστικής περιόδου θα επέφερε σοβαρό πλήγμα στον τουρισμό, με αποτέλεσμα το αρμόδιο Υπουργείο να αποφασίσει αναβολή για την χειμερινή περίοδο, όπως και τελικά έγινε.

    Κοινωνία