• Αναζήτηση
  • Η Φιλαρμονική της Γαλλικής Ραδιοφωνίας στο Μέγαρο

    H γεωργιανής καταγωγής σουπερστάρ του πιάνου Κάτια Μπουνιατισβίλι ερμηνεύει το δεξιοτεχνικό Δεύτερο Κοντσέρτο του Ραχμάνινοφ στην πρώτη (7/3) από τις δύο συναυλίες της Ορχήστρας της Γαλλικής Ραδιοφωνίας υπό τον φινλανδό μουσικό διευθυντή του συνόλου Μίκο Φρανκ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τιμημένη με σημαντικά διεθνή βραβεία, γνωστή για τη θέρμη και ενίοτε τη μελαγχολία των ερμηνειών της που παραπέμπει στη λαϊκή μουσική της γενέτειράς της, πέρα από τις λαμπερές συνεργασίες της με κορυφαία ονόματα του χώρου, τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει και έντονη κοινωνική δράση.

    H γεωργιανής καταγωγής σουπερστάρ του πιάνου Κάτια Μπουνιατισβίλι ερμηνεύει το δεξιοτεχνικό Δεύτερο Κοντσέρτο του Ραχμάνινοφ στην πρώτη (7/3) από τις δύο συναυλίες της Ορχήστρας της Γαλλικής Ραδιοφωνίας υπό τον φινλανδό μουσικό διευθυντή του συνόλου Μίκο Φρανκ, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Τιμημένη με σημαντικά διεθνή βραβεία, γνωστή για τη θέρμη και ενίοτε τη μελαγχολία των ερμηνειών της που παραπέμπει στη λαϊκή μουσική της γενέτειράς της, πέρα από τις λαμπερές συνεργασίες της με κορυφαία ονόματα του χώρου, τα τελευταία χρόνια αναπτύσσει και έντονη κοινωνική δράση.
    Γεννημένη στο Μπατούμι στις 21 Ιουνίου 1987, τόσο η ίδια όσο και η μεγαλύτερη αδελφή της – επίσης πιανίστρια – έλαβαν τα πρώτα τους μαθήματα από τη μητέρα τους, φανατική φιλόμουση. Παρ’ όλο που έκανε το ντεμπούτο της σε ηλικία μόλις έξι ετών συμπράττοντας με επαγγελματική ορχήστρα, γεγονός το οποίο της εξασφάλισε άμεσα εμφανίσεις σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες και στις ΗΠΑ, η ίδια έχει δηλώσει πως δεν αγαπά τον όρο «παιδί-θαύμα». Θαυμάζει πιανίστες του παρελθόντος – ανάμεσά τους τον ίδιο τον Ραχμάνινοφ – ενώ η αγαπημένη της είναι η Αργεντινή Μάρτα Αργκεριχ, την οποία εκτιμά ιδιαίτερα για τη μοναδικότητά της.
    Η Κάτια Μπουνιατισβίλι ζει στο Παρίσι και μιλάει άπταιστα πέντε γλώσσες. Σε κατά καιρούς δηλώσεις της έχει τονίσει πως το σημαντικότερο πράγμα σε μια ανάλογη με τη δική της επαγγελματική διαδρομή είναι να αγαπά κανείς ό,τι κάνει. Οχι μόνο την ερμηνεία, αλλά οτιδήποτε σχετίζεται με τη ζωή του καλλιτέχνη: το να βρίσκεται στη σκηνή, να ταξιδεύει… Σε αντίθετη περίπτωση θεωρεί πως η ερμηνεία δεν είναι τίποτε άλλο παρά τεχνική: λείπει η δημιουργικότητα, το συναίσθημα. Για την Μπουνιατισβίλι, η επιτυχία είναι 50% ταλέντο και 50% σκληρή δουλειά. Αν τα διαθέτεις αυτά, πιστεύει, τότε φτιάχνεις μόνος σου την τύχη σου…
    Στη δεύτερη συναυλία (8/3) της Ορχήστρας της Γαλλικής Ραδιοφωνίας υπό τον 39χρονο αρχιμουσικό, περιζήτητο συνεργάτη σημαντικών ορχηστρικών συνόλων και λυρικών θεάτρων ανά τον κόσμο, το Κοντσέρτο για το αριστερό χέρι του Ραβέλ θα ερμηνεύσει ο διεθνώς διακεκριμένός πιανίστας Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης, καλλιτεχνικός διευθυντής του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης από το 2010.  Πρόκειται για έργο υψηλών απαιτήσεων, γραμμένο για τον αυστριακό πιανίστα Πάουλ Βιτγκενστάιν, αδελφό του γνωστού φιλοσόφου, ο οποίος έχασε το δεξί του χέρι στον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο.
    Υπό τη διεύθυνση του Φρανκ, η Ορχήστρα της Γαλλικής Ραδιοφωνίας – η οποία ιδρύθηκε το 1937 και σύντομα καθιερώθηκε στο ευρωπαϊκό τοπίο για μια σειρά λόγους, μεταξύ των οποίων οι παραγγελίες και οι νέες συνθέσεις αλλά και το εκπαιδευτικό της πρόγραμμα – την πρώτη βραδιά θα ερμηνεύσει επίσης τη Συμφωνία αρ. 3 σε ντο μείζονα του Σιμπέλιους, αυθεντικού συνεχιστή της συμφωνικής παράδοσης του Τσαϊκόφσκι, και τη νεανική Συμφωνία σε σι ελάσσονα του Ντεμπισί. Στη δεύτερη συναυλία, πέρα από το κοντσέρτο του Ραβέλ, η Ορχήστρα θα ερμηνεύσει τη Συμφωνία σε ρε ελάσσονα του Σεζάρ Φρανκ, καθώς και τη γλαφυρή  Εισαγωγή από την όπερα «Βεατρίκη και Βενέδικτος» του Μπερλιόζ.  

    Πού και πότε

    Οι συναυλίες της Φιλαρμονικής Ορχήστρας της Γαλλικής Ραδιοφωνίας υπό τον Μίκο Φρανκ θα δοθούν στις 7 και 8 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης), στις 20.30. Σολίστ η Κάτια Μπουνιατισβίλι (7/3) και ο Γιώργος-Εμμανουήλ Λαζαρίδης (8/3).  

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Πολιτισμός