• Αναζήτηση
  • Προς αποποινικοποίηση των αμβλώσεων προχωρά η Κύπρος

    Στις 19 Μαρτίου θα γίνει η κατ' άρθρον εξέταση της πρότασης νόμου για την τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα και την αποποινικοποίηση των αμβλώσεων έως τις πρώτες 12 βδομάδες κύησης. Στη συνέχεια κι αφού διαμορφωθεί το τελικό κείμενο, θα παραπεμφθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, η οποία θα έχει και τον τελικό λόγο.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Στις 19 Μαρτίου θα γίνει η κατ’ άρθρον εξέταση της πρότασης νόμου για την τροποποίηση του Ποινικού Κώδικα και την αποποινικοποίηση των αμβλώσεων έως τις πρώτες 12 βδομάδες κύησης. Στη συνέχεια κι αφού διαμορφωθεί το τελικό κείμενο, θα παραπεμφθεί στην Ολομέλεια της Βουλής, η οποία θα έχει και τον τελικό λόγο.

    Η πρόταση συζητήθηκε τη Δευτέρα στην κοινοβουλευτική Επιτροπή Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και τα μέλη της δήλωσαν μεν σεβασμό στη διαφωνία της Εκκλησίας, αλλά τόνισαν ότι το θέμα αφορά την Πολιτεία. Επίσης, θα ληφθούν υπόψη οι θέσεις ιατρών και οργανωμένων συνόλων.

    Στη συνεδρίαση της Δευτέρας τέθηκε επιτακτικά από όλους η ανάγκη για ουσιαστική σεξουαλική διαπαιδαγώγηση στα σχολεία και μάλιστα από τη νηπιακή ηλικία.

    Η πρόταση νόμου για την τροποποίηση του ΠΚ προκειμένου «να διασφαλιστεί το αναφαίρετο δικαίωμα της γυναίκας να αποφασίζει για το ζήτημα της άμβλωσης», κατατέθηκε πριν από τρία χρόνια, αλλά δεν συζητήθηκε ποτέ, παρά τις κατά καιρούς πιέσεις του ΑΚΕΛ. Ο λόγος, για τον οποίο η πρόταση «μπήκε στο ψυγείο» έχει σχέση με την αντίθεση της Εκκλησίας.

    Την πρόταση υπογράφουν εκ μέρους του ΑΚΕΛ η Σκεύη Κουκουμά, εκ μέρους του ΔΗΚΟ ο πρόεδρος του κόμματος Νικόλας Παπαδόπουλος και η βουλευτής Χριστιάνα Ερωτοκρίτου, ο Μιχάλης Γιωργάλλας της Αλληλεγγύης, η Στέλλα Κυριακίδου(ΔΗΣΥ) και ο Κωστής Ευσταθίου (ΕΔΕΚ) ως βουλευτές Λευκωσίας. Η πρόταση αποποινικοποιεί την έκτρωση έως και τη 12 εβδομάδα της κύησης, ενώ εκσυγχρονίζει και υφιστάμενες πρόνοιες του σχετικού άρθρου του Ποινικού Κώδικα. Ωστόσο, εγείρεται από ορισμένους το ερώτημα αν θα έπρεπε το θέμα να αφαιρεθεί εντελώς από τον Ποινικό Κώδικα (πλήρης αποποινικοποίηση) και να ρυθμίζεται από ειδικό νόμο. Στην ισχύουσα νομοθεσία οι εκτρώσεις επιτρέπονται από τον νόμο κατόπιν συγκατάθεσης και καταβολής πιστοποιητικών δύο ιατρών, εάν και εφόσον υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για τη ζωή της μητέρας, αν υπάρχει σοβαρός κίνδυνος για διατάραξη της φυσικής και πνευματικής υγείας της μητέρας, αν υπάρχει ιατρική διάγνωση ότι το έμβρυο, που θα γεννηθεί, θα πάσχει από σοβαρή αναπηρία ή από ανίατη ασθένεια, ή αν το κυοφορούμενο έμβρυο είναι προϊόν βιασμού ή αιμομιξίας.

    Η εφημερίδα «Πολίτης» δημοσιεύει σήμερα το υπόμνημα (21/02/2018) της Ιεράς Συνόδου της Εκκλησίας Κύπρου, το οποίο υπογράφει ο πρόεδρος της Συνοδικής Επιτροπής Βιοηθικής, Μητροπολίτης Πάφου, Γεώργιος. Η θέση της Ιεράς Συνόδου είναι εκ διαμέτρου αντίθετη με την προωθούμενη πρότασης νόμου για τις εκτρώσεις.

    Στο τετρασέλιδο υπόμνημά της η Ιερά Σύνοδος τονίζει πως η πρόταση νόμου, προκειμένου να μη θεωρείται αδίκημα η διακοπή της κύησης πριν τη συμπλήρωση 12 εβδομάδων (ή και 19 εβδομάδων σε μερικές περιπτώσεις) εγκυμοσύνης, δεν μπορεί να βρει σύμφωνη την Εκκλησία. Προστίθεται δε πως «πολύ πριν η βιολογία και η ιατρική ανακαλύψουν τα χρωματοσώματα και τα γονίδια και πριν οι επιστήμονες μπορέσουν να μελετήσουν με κάθε λεπτομέρεια τη διαδικασία της κύησης, οι χριστιανοί συγγραφείς καταδίκασαν τις εκτρώσεις σε οποιοδήποτε στάδιο της εγκυμοσύνης».

    Όσον αφορά τις περιπτώσεις βιασμού και, αφού αναφέρεται στον ρυθμό κίνησης των σπερματοζωαρίων στο σώμα, η Εκκλησία εξηγεί πως «αν στις πρώτες 24 ώρες μετά τον βιασμό το θύμα ζητήσει ιατρική βοήθεια, μπορεί να αποτραπεί η γονιμοποίηση και να αποφευχθεί η τραγωδία της έκτρωσης (σσ. εννοούν αποτροπή της γονιμοποίησης και όχι έκτρωση σε πρώιμο στάδιο).

    Αν η πρόληψη της γονιμοποίησης στην περίπτωση του βιασμού δεν γίνει κατορθωτή, η Εκκλησία προσφέρεται να αναλάβει όλα τα έξοδα και τη φιλοξενία της εγκύου σε ασφαλές μέρος, μακριά από τη δημοσιότητα, και αφού αυτή γεννήσει το παιδί, αν το επιθυμεί, μπορεί να επιλέξει είτε να το κρατήσει είτε να το δώσει με μέριμνά της για υιοθεσία».

    Για την Εκκλησία «η εγκυμοσύνη δεν αναφέρεται μόνο στη γυναίκα και το σώμα της. Είναι σχέση που δημιουργείται μεταξύ της μητέρας και ενός άλλου μοναδικού προσώπου, που ζει και μεγαλώνει μέσα της, αλλά και του πατέρα. Αν κάποιος έχει εξουσία πάνω στο κυοφορούμενο, αυτός δεν είναι ούτε η μητέρα ούτε ο πατέρας, αλλά ο Θεός, όπως ακριβώς συμβαίνει και με ένα γεννημένο ανήλικο παιδί, που βρίσκεται υπό την προστασία της μητέρας του».

    Η Ιερά Σύνοδος απευθύνει έκκληση στη χριστιανική συνείδηση των βουλευτών, τους οποίος παρακαλεί να σεβαστούν τη γνώμη της και τις πεποιθήσεις του πιστού λαού.

    «Να μην ξεχνάτε ότι ο άνθρωπος έχει μεν αρχή, αλλά εκτείνεται στην αιωνιότητα. Μην γίνετε αίτιοι της διευκόλυνσης ή της δικαίωσης του φόνου ανυπεράσπιστων ανθρώπων» καταλήγει το υπόμνημα της Ιεράς Συνόδου.

    Κοινωνία