• Αναζήτηση
  • «Ναυμαχία» στο μεγάλο λιμάνι για το master plan της ΟΛΠ ΑΕ

    «Θα κάνουμε ότι προβλέπει ο νόμος. Την ευθύνη εκπόνησης και διαβούλευσης της μελέτης ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά (master plan) την έχει ο ΟΛΠ, ε νώ αρμόδιο όργανο για τον έλεγχο και την έγκριση του, είναι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής».

    ΤοΒΗΜΑ Team
    «Θα κάνουμε ότι προβλέπει ο νόμος. Την ευθύνη εκπόνησης και διαβούλευσης της μελέτης ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά (master plan) την έχει ο ΟΛΠ, ε νώ αρμόδιο όργανο για τον έλεγχο και την έγκριση του, είναι η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων της Γενικής Γραμματείας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής».
    Αυτό επεσήμανε στο ΑΠΕ – ΜΠΕ στέλεχος της διοίκησης του ΟΛΠ, με αφορμή απόφαση που αναρτήθηκε στη Διαύγεια του επικεφαλής της Δημόσιας Αρχής Λιμένος Πειραιά Δημοσθένη Μπακόπουλου, να καλέσει σε διαβούλευση τον ΟΛΠ την Τρίτη 28 Φεβρουαρίου, σχετικά με το αναπτυξιακό πρόγραμμα και τη μελέτη διαχείρισης του λιμένα (master plan).
    Υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα, με πρωτοβουλία της ΔΑΛ, στο υπουργείο Ναυτιλίας είχε πραγματοποιηθεί διαβούλευση με φορείς και χρήστες σχετικά με το αναπτυξιακό πρόγραμμα του λιμανιού προκαλώντας τη δυσφορία της διοίκησης του ΟΛΠ, η οποία απέστειλε στις 5 Φεβρουαρίου επιστολή προς τους υπουργούς Οικονομικών,Ναυτιλίας το ΤΑΙΠΕΔ, τη Ρυθμιστική Αρχή Λιμένος και τη Γενική Γραμματεία Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής.
    Η διοίκηση του ΟΛΠ στην επιστολή ανέφερε ότι «η εταιρεία ήδη κατά τα υπογορευμένα από τις ειδικές διατάξεις έχει διενεργήσει την προβλεπόμενη διαβούλευση με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς και  ότι η διαδικασία βρίσκεται στη φάση της διατύπωσης εγγράφων και απόψεων προκειμένου ο σχετικός φάκελος να διαβιβαστεί στη Γενική Γραμματεία Λιμένων.»  
    Τόνιζε εξάλλου ότι η ΔΑΛ «επιχειρεί την υποκατάσταση της διοίκησης του ΟΛΠ ΑΕ και την παρέμβασή του στη διοίκηση του λιμένα κάτι το οποίο δεν είναι μόνο παράνομο αλλά είναι επίσης πράξη στρεφόμενη ευθέως κατά της υλοποίησης του προγράμματος επενδύσεων της εταιρείας προϋπόθεση για την υλοποίηση του οποίου είναι η έγκριση του «master plan»».
    Από την πλευρά της πάντως η Δημόσια Αρχή Λιμένος Πειραιά (ΔΑΛ-Π) στην απόφασή της αναφέρει ότι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά δεν έχει προβεί σε καμία απολύτως διαβούλευση με τη ΔΑΛ-Π ως αρμόδια Αρχή Λιμένος και διευκρινίζει ότι σύμφωνα με τους όρους ΙΙΙ και IV του παραρτήματος 6.2 της σύμβασης παραχώρησης, το master plan του ΟΛΠ ΑΕ, θα πρέπει να περιέχει μεταξύ άλλων έκθεση για το αποτέλεσμα διαβούλευσης με σημαντικούς φορείς, την Αρχή Λιμένος, το Γενικό Επιτελείο Ναυτικού, το Λιμενικό Σώμα κ.α και να συνοδεύεται από γραπτή δήλωση για τις απόψεις των ατόμων των οποίων τις παρατηρήσεις έλαβε υπόψιν η διοίκηση κατά την κατάρτιση του σχεδίου.
    Προσθέτει επίσης ότι για την προαναφερόμενη διαβούλευση που έχει κληθεί ο ΟΛΠ για τις 28/02/2018  θα τηρηθούν πρακτικά και ότι η ΔΑΛ-Π δεσμεύεται να έχει υποβάλλει έκθεση διαβούλευσης και αποτελεσμάτων έως την Παρασκευή 02/03/2018 ώστε να μην προκληθεί οποιαδήποτε καθυστέρηση στην ταχθείσα από την  Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ)προθεσμία.
    Σημειώνεται ότι η ΕΣΑΛ που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Γενικού Γραμματέα Λιμένων Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Χρήστο Λαμπρίδη στο υπουργείο Ναυτιλίας και με τη συμμετοχή εκπροσώπων από συναρμόδια υπουργεία ανακοίνωσε ότι εντός 10 εργάσιμων ημερών, έως τις 07/03/2018  , θα πρέπει να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διαβούλευσης των φορέων, στην υποβληθείσα μελέτη ανάπτυξης του λιμανιού του Πειραιά (master plan) από τον Οργανισμό Λιμένος Πειραιώς ΑΕ.
    Επίσης οι προτάσεις των Δήμων και των φορέων θα πρέπει να εξεταστούν από τον ΟΛΠ σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό να υιοθετηθούν.
    Στην περίπτωση που ο ΟΛΠ αποδεχτεί προτάσεις των δήμων θα πρέπει να υποβάλλει σχέδιο τροποποίησης, ενώ στην περίπτωση που κάποιες από αυτές απορρίψει, θα πρέπει να δώσει αιτιολογημένη πρόταση.
    Κοινωνία