• Αναζήτηση
  • Volvo XC40 T5 AWD: Ατενίζοντας την κορυφή

    Η πρόσφατη εμπειρία μας επί ισπανικού εδάφους με το XC40, το μικρότερο μέχρι τώρα SUV της Volvo, ήταν αποκαλυπτική για τον ρόλο που του επιφυλάσσουν οι Σουηδοί.

    Κιούσης Βαγγέλης
    Η πρόσφατη εμπειρία μας επί ισπανικού εδάφους με το XC40, το μικρότερο μέχρι τώρα SUV της Volvo, ήταν αποκαλυπτική για τον ρόλο που του επιφυλάσσουν οι Σουηδοί. Ρόλο κάθε άλλο παρά εισαγωγικό, καθώς όχι μόνο δημιούργησαν ένα αυτόφωτο μοντέλο που δεν αποτελεί σχεδιαστική μίμηση των μεγαλύτερων XC60 και XC90, αλλά το προίκισαν με όλη την τεχνολογία που διαθέτουν αυτή την περίοδο στο χαρτοφυλάκιό τους.

    Σχεδόν όλα τα συστήματα άνεσης και ασφάλειας περιλαμβάνονται στον βασικό – και ορισμένα στον προαιρετικό – εξοπλισμό του αυτοκινήτου, ενώ σε επίπεδο κινητήρων η καταληκτική έκδοση είναι προς το παρόν αυτή με τα διακριτικά T5 και τους 247 ίππους. Στο μέλλον θα υπάρξει και ισχυρότερη λόγω της έλευσης μιας plug-in υβριδικής έκδοσης, αλλά ως τότε μπορούμε να ασχολούμαστε μόνο με τις εκδόσεις T3 (βενζίνης, 1,5 λίτρου, 156 ίππων, από 30.713 ευρώ), D3 (πετρελαίου, 2 λίτρων, 150 ίππων, από 35.194 ευρώ), D4 (πετρελαίου, 2 λίτρων, 190 ίππων, από 49.352 ευρώ) και την T5 με τον δίλιτρο κινητήρα βενζίνης, ο οποίος συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης.

    Σε αυτή τη διαμόρφωση το XC40 αποδεικνύει εντός και εκτός δρόμου τις σοφές επιλογές που έκαναν οι μηχανικοί στον τομέα της αρχιτεκτονικής του, δημιουργώντας τη βάση για ένα αυτοκίνητο που μπορεί να διαχειριστεί εξαιρετικά την επιπλέον ισχύ και τις επιδόσεις επιπέδου GTi που προκύπτουν από αυτήν. Επιλέγοντας έναν ρυθμό κίνησης ανάλογο των δυνατοτήτων του, η μέση κατανάλωση καυσίμου θα υπερβεί τα 7,2 λίτρα/100 χλμ., ωστόσο ο πειρασμός είναι μεγάλος καθώς το XC40 T5 είναι πολύ ικανό στον δρόμο. Η στιβαρότητα του πλαισίου και το  πάτημα του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με τον τρόπο λειτουργίας της ανάρτησης, η οποία «απαντά» ικανοποιητικά στις αυξημένες απαιτήσεις του ανήσυχου οδηγού του, δημιουργούν το υπόβαθρο για να εκτιμήσεις σε δεύτερο χρόνο την αίσθηση και το «βάρος» του τιμονιού.

    Μένει μόνο να επιλέξεις αν θα προτιμήσεις την πλήρως αυτόματη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων ή θα θελήσεις να πάρεις και εδώ την κατάσταση στα χέρια σου μέσω των paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι. Σε ό,τι αφορά τον εξοπλισμό του, στη βασική έκδοση Momentum περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τα συστήματα City Safety με αναγνώριση οχημάτων, πεζών, ποδηλατών και μεγάλων ζώων, μέρα και νύχτα, Oncoming Lane Mitigation για την αποφυγή σύγκρουσης στο αντίθετο ρεύμα, Lane Departure Warning  για την προειδοποίηση εκτροπής από τη λωρίδα κυκλοφορίας, Lane Keeping Aid για την υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα κυκλοφορίας, Run-Off Road Mitigation για την αποφυγή εκτροπής από τον δρόμο, αλλά και το Run-Off Road Protection για την προστασία των επιβατών σε περίπτωση εκτροπής.

    Παράλληλα, διατίθενται οι λειτουργίες Road Sign Information για την αναγνώριση της οδικής σήμανσης, Driver Alert Control για την επαγρύπνηση του οδηγού και το σύστημα Volvo On Call με κλήση έκτακτης ανάγκης, εφαρμογή (app) για έλεγχο του αυτοκινήτου από απόσταση και δυνατότητα δημιουργίας WiFi hotspot. Στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται η έκδοση R-Design με σπορ σασί, σκληρότερες ρυθμίσεις και πρόσθετα στοιχεία εξοπλισμού που καταδεικνύουν ότι το XC40 των 4,425 μέτρων είναι «μικρό» μόνο στη θεωρία.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub