• Αναζήτηση
  • Αλλάζει φυσιογνωμία από τα τέλη Σεπτεμβρίου ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων

    Kομβική χρονιά για τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος - Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι το 2018 καθώς από τα τέλη Σεπτεμβρίου αλλάζει η φυσιογνωμία του.

    Βυθούλκας Διονύσης
    Kομβική χρονιά για τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής είναι το 2018 καθώς από τα τέλη Σεπτεμβρίου αλλάζει η φυσιογνωμία του.
    Σήμερα Τρίτη το μεσημέρι ανακοινώθηκαν τα στατιστικά στοιχεία για την δραστηριότητα του Κλάδου για το 2017.
    Όπως σημειώνεται μεταξύ άλλων: «Η συλλογή και καταγραφή των στοιχείων και η σύνταξη της ετήσιας έκθεσης γίνεται στο πλαίσιο της δραστηριότητας και του έργου της υπηρεσίας και αποσκοπεί τόσο στην αυτοαξιολόγηση όσο και στην διοικητική διαφάνεια και ενημέρωση του ευρύτερου κοινού». Στην έκθεση, μεταξύ άλλων, σημειώνεται ότι πέρυσι ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων εξέδωσε 41 Πρωτόκολλα Γενικής Επιθεώρησης για επιβατηγά πλοία και 13 για φορτηγά πλοία καθώς επίσης 115 πιστοποιητικά ασφαλείας για επιβατηγά πλοία, δυο για φορτηγά πλοία και ένα για πλοίο ειδικού προορισμού.
    Υπενθυμίζεται πως στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας με τίτλο: «Δια βίου εκπαίδευση προσωπικού Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενδυνάµωση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας σε θέµατα αρµοδιότητας Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ενίσχυση της κοινωνικής συµµετοχής στην ακτοπλοΐα, θέµατα πολιτικού προσωπικού, συµπλήρωση διατάξεων για τα λιµενικά έργα και άλλες διατάξεις» που ψηφίστηκε τον Νοέμβριο στο Ι΄μέρος αναφέρεται ο «μετασχηματισμός συστήματος εποπτείας πλοίων».
    Ειδικότερα στο άρθρο 106 σημειώνεται: «Μετασχηµατισµός του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων (Κ.Ε.Π.) του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής 1. Από 30.9.2018, και µόνο για τα καθήκοντα και τις αρµοδιότητες που έχουν εκχωρηθεί στους εξουσιοδοτηµένους από το Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής οργανισµούς (νηογνώµονες), σύµφωνα µε την απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας 4113.297/01/2012 (Β΄ 334), καθώς και την απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου 4113.311/01/2013 (Β΄ 3049), παύει η έκδοση των προβλεπόµενων από την εθνική, ενωσιακή και διεθνή νοµοθεσία πιστοποιητικών των ελληνικών πλοίων από τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων (Κ.Ε.Π.), τις Λιµενικές Αρχές, καθώς και τα Τοπικά Κλιµάκια Επιθεώρησης Πλοίων, και από 30.9.2018, θα εκδίδονται από τους εξουσιοδοτηµένους οργανισµούς (νηογνώµονες) της παρούσας παραγράφου.»

    Οι αλλαγές αυτές είχαν αποφασιστεί μετά τη βύθιση του «Αγία Ζώνη ΙΙ». Ειδικά για τον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής είχε ότι υποστηρίξει ότι αναβαθμίζεται και δεν καταργείται, όπως ισχυρίζεται η αξιωματική Αντιπολίτευση. Όπως είχε πει: «Σκοπός μας είναι να αποκτήσει ο κλάδος επιθεωρητών τον ρόλο που θα έπρεπε να έχει. Να γίνει ελεγκτικός μηχανισμός για τους νηογνώμονες. Δεν γίνεται και ελεγκτής και ελεγχόμενος να είναι ο ίδιος φορέας. Και για πρώτη φορά οι έλεγχοι θα γίνονται πάνω στα πλοία και θα ελέγχονται οι νηογνώμονες που μέχρι τώρα δεν ελέγχονταν».

    Είχε προηγηθεί λίγες ημέρες μετά το ναυάγιο παρέμβαση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα ο οποίος κατά τη διάρκεια έκτακτης σύσκεψης  αποφάσισε να αφαιρεθεί η σχετική αρμοδιότητα από το υπουργείο και να μεταφερθεί στους Νηογνώμονες και είχε ζητήσει, δε, να γίνει έλεγχος σε όλα τα πλοία που έχουν αντίστοιχες άδειες. Μεταξύ άλλων είχε αποφασίσει την άμεση μεταφορά της αρμοδιότητας ελέγχου και επιθεωρήσεων πλοίων, από τον Κλάδο Επιθεώρησης εμπορικών πλοίων στους Νηογνώμονες, για την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας.
    Στο θέμα είχε αναφερθεί πρόσφατα ο υπεύθυνος του τομέα Ναυτιλίας της Νέας Δημοκρατίας κ. Γιάννης Πλακιωτάκης ο οποίος απευθυνόμενος στον κ. Κουρουμπλή μεταξύ άλλων επεσήμανε ότι «η Νέα Δημοκρατία είχε αφήσει υπονοούμενα για τον Κλάδο Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων ότι δεν λειτουργούσε καλά. Ξέρετε είναι διαφορετικά να διορθώσεις την λειτουργία ενός κλάδου και διαφορετικά να τον καταργήσεις…Εσείς προτιμήσατε να μεταφέρετε το σύνολο των αρμοδιοτήτων στους νηογνώμονες, χωρίς όμως να έχετε εξασφαλίσει κάλυψη όλου του δικτύου, χωρίς να γνωρίζουν την επιπλέον επιβάρυνση που θα έχουν οι χρήστες και βεβαίως υπάρχουν και πολλά πλοία τα οποία πιθανότατα να μην μπορούν να καλυφθούν από κανένα νηογνώμονα, εννοώ ελληνικούς…»
    Κοινωνία