• Αναζήτηση
  • Επιστολή ομάδας εργαζομένων της ΕΡΤ κατά της διοίκησης για αδιαφάνεια

    Για αδιαφάνεια και διαφθορά στην ανάθεση παραγωγών καταγγέλλει τη διοίκηση της δημόσιας τηλεόρασης, η Πρωτοβουλία Εργαζομένων της ΕΡΤ με επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Για αδιαφάνεια και διαφθορά στην ανάθεση παραγωγών καταγγέλλει τη διοίκηση της δημόσιας τηλεόρασης, η Πρωτοβουλία Εργαζομένων της ΕΡΤ με επιστολή που έδωσε στη δημοσιότητα.
    Στην επιστολή γίνεται λόγος για μεθοδεύσεις που παραπέμπουν «σε εποχές που δεν επιτρέπεται να ξαναζήσουμε».
    Όπως επισημαίνεται στην επιστολή χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ένα πολιτιστικό μαγκαζίνο, την παραγωγή του οποίου η διοίκηση της ΕΡΤ αποφάσισε να αναθέσει σε εταιρεία «έναντι συνολικού ποσού 131.893 ευρώ και μάλιστα σε εταιρεία που συμμετέχει συγγενικό πρόσωπο του Διευθυντή του Γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΤ». Πέρυσι, όπως τονίζει η Πρωτοβουλία, ανάλογου περιεχομένου καθημερινή εκπομπή ήταν εσωτερική παραγωγή και πρακτικά είχε μηδενικό κόστος για την ΕΡΤ.
    Στην επιστολή επισημαίνεται ότι «η απλή έρευνα σε δημόσια έγγραφα αναβαθμίζει την υπόθεση σε σκάνδαλο σαν αυτά για τα οποία έχει επιληφθεί η δικαιοσύνη και παραπέμπουν σε εποχές της ΕΡΤ που δεν επιτρέπεται να ξαναζήσουμε».
    Καταγγέλλεται επίσης ότι αίτηση για τη συγκεκριμένη εκπομπή έγινε από την εταιρεία παραγωγής, η οποία δεν είχε ακόμα συσταθεί.  
    Ο Τέλης Μεταξάς, εκλεγμένος εκπρόσωπος των εργαζομένων στο ΔΣ, είχε σημειώσει σε πρόσφατη ανακοίνωσή του: «Καταψήφισα την συγκεκριμένη πρόταση γιατί την περυσινή χρονιά στην ΕΡΤ2 υπήρχε καθημερινή εκπομπή, ανάλογου περιεχομένου, η οποία ήταν εσωτερική παραγωγή, … και πρακτικά με μηδενικό κόστος για την ΕΡΤ. Η πρόταση αυτή πέρασε από αρκετές συνεδριάσεις του ΔΣ μέχρι να καταλήξει να εγκριθεί κατά πλειοψηφία… Στις συνεδριάσεις αυτές… ασκήθηκε έντονη κριτική, γιατί στο εταιρικό σχήμα της εταιρίας παραγωγής συμμετέχει συγγενικό πρόσωπο του Διευθυντή του Γραφείου του Διευθύνοντος Συμβούλου της ΕΡΤ».

    Τι απαντάει η ΕΡΤ

    Σχετικά με δημοσιεύματα περί δήθεν αδιαφανών αναθέσεων και διασπάθισης δημόσιου χρήματος από την ΕΡΤ, το Γραφείο Τύπου της εταιρείας θα ήθελε να υπογραμμίσει τα εξής για όσα αναφέρονται σε κείμενο πρώην προέδρου και σε ανυπόγραφες αναρτήσεις από «πρωτοβουλίες εργαζομένων».

    Τα συγκεκριμένα δημοσιεύματα έχουν ένα και μόνο στόχο: να πλήξουν το κύρος της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης και να σπιλώσουν υπολήψεις ανθρώπων που εργάζονται για αυτήν.

    Ας ειπωθούν επιτέλους και ορισμένες αλήθειες:

    – Η ΕΡΤ έχει πολύ συγκεκριμένες διαδικασίες για την ανάθεση εξωτερικών και μικτών παραγωγών (κεφάλαιο 4 του Κανονισμού Υλοποίησης Εσωτερικών Παραγωγών και Προμήθειας Περιεχομένου Προγράμματος). Όλες οι αποφάσεις αναρτώνται στη Διαύγεια, ώστε να μη μένει ίχνος αδιαφάνειας και αμφιβολιών. Φαίνεται ότι οι συντάκτες των αναρτήσεων δεν γνωρίζουν ότι οι εν λόγω διαδικασίες ισχύουν για όλους τους ενδιαφερόμενους για αναθέσεις παραγωγών (με μικρές διαφοροποιήσεις) τα τελευταία χρόνια.

    – Σε σχέση με τα αναφερόμενα στην ανάρτηση του πρώην προέδρου της ΕΡΤ ότι η κυρία Τούμπη κατέθεσε μια υπερκοστολογημένη προσφορά για να κάνει κάτι που πέρυσι γινόταν εσωτερικά στον οργανισμό (με το 1/20 της προσφοράς της κυρίας Τούμπη), υπέρ της οποίας τόσο ο γιος της όσο και ο Διευθύνων Σύμβουλος (κύριος Κ.) έδωσαν «επί μήνες» τη μάχη στο Δ.Σ. για να της αναθέσουν την προμήθεια, θα πρέπει να υπενθυμίσουμε τα εξής:

    Το κόστος της εκπομπής ανέρχεται στο ποσό των 2.193 ευρώ πλέον ΦΠΑ ανά επεισόδιο των 120 λεπτών. Παρόμοια πρόταση υπό τον τίτλο «Κοντέινερ», που εισηγήθηκε το αρμόδιο στέλεχος του προγράμματος της ΕΡΤ και απέρριψε η επιτροπή προγράμματος, κοστολογήθηκε σε 3.765 ευρώ πλέον ΦΠΑ ανά επεισόδιο των 90 λεπτών. Ας σημειωθεί ότι η πρόταση των 3.765 ευρώ προήλθε από εταιρία με την οποία συνεργάζεται προτεινόμενος σύμβουλος του ως άνω αναφερομένου στελέχους της ΕΡΤ ο οποίος έσπευσε να ανακαλέσει ο ίδιος της πρόσληψή του αυθημερόν.

    Την ανάθεση της παραγωγής της κυρίας Τούμπη ο πρώην Πρόεδρος της ΕΡΤ στην ίδια ανάρτησή του την ονόμασε («στη γλώσσα της πιάτσας», όπως ο ίδιος διευκρινίζει) «κάποιος τα παίρνει» ή «κάποιος τα δίνει σε … ημετέρους». Άποψη που μόνο ντροπή προκαλεί.

    Η ανάρτηση σε ιστοσελίδες από την επονομαζόμενη «πρωτοβουλία εργαζομένων της ΕΡΤ» ισχυρίζεται ότι η πρόταση της κυρίας Τούμπη που έγινε δεκτή από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ προήλθε από ανύπαρκτη τότε εταιρία. Για να είναι όμως σοβαρή η ανάρτηση θα έπρεπε να είναι πιο συγκεκριμένη, δηλαδή να ισχυρίζεται ότι το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΡΤ ανέθεσε την παραγωγή σε εταιρία που δεν είχε συσταθεί νόμιμα στις 2 Φεβρουαρίου 2018. Η άποψη αυτή είναι τελείως αβάσιμη και αντικρούεται πλήρως από τα υφιστάμενα έγγραφα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

    Ας αναρωτηθούν επίσης όλοι:

    – Γιατί κάποιοι επιθυμούν διακαώς να παραμείνουν ως ισόβια μέλη επιτροπών;

    – Ποια στελέχη κατακεραυνώνουν από τη «γαλαρία» συνεντεύξεων Τύπου την εταιρία την οποία θεωρητικά υπηρετούν;

    – Γιατί αυτοί που υπηρέτησαν «αμαρτωλές» διοικήσεις της ΕΡΤ τώρα τις κατηγορούν δημοσίως;

    – Γιατί πρώην διοικούντες την ΕΡΤ που δημιούργησαν στρατό «υπασπιστών» τους τώρα μιλούν για ευνοιοκρατία;

    – Ποιοι κανιβαλίζουν τους συναδέλφους τους επιδιώκοντας την παραμονή τους σε διευθυντικού θώκους ενόψει του νέου οργανογράμματος;

    Δέσμευση της Διοίκησης της ΕΡΤ είναι να κινηθούν οι διαδικασίες εσωτερικού ελέγχου στην εταιρία προς όλες τις κατευθύνσεις και για παρελθούσες χρήσεις.

    Media