• Αναζήτηση
  • Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έκανε πειράματα και σε… ανθρώπους!

    Νέες αποκαλύψεις για το dieselgate από τους «New York Times» δίνουν άλλη διάσταση στο σκάνδαλο που κλόνισε την υπόληψη και το κύρος της Volkswagen - όχι όμως και τις πωλήσεις της, μια και ο γερμανικός όμιλος παρέμεινε το 2018 στην κορυφή των κατασκευαστών ολόκληρου του πλανήτη.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Διαστάσεις παίρνει το νέο σκάνδαλο που ξέσπασε τη Δευτέρα στη γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία, όταν αποκαλύφθηκε ότι οι όμιλοι Volkswagen, Daimler και BMW χρησιμοποιούσαν όχι μόνο πιθήκους αλλά και ανθρώπους σε πειράματά τους με στόχο να διαπιστώσουν αν τα καυσαέρια των ντιζελοκινητήρων είναι επιβλαβή στα… πρωτεύοντα θηλαστικά.

    Η κυβέρνηση Μέρκελ καταδίκασε τα πειράματα που, σύμφωνα με δημοσιεύματα αμερικανικών και γερμανικών εφημερίδων, χρηματοδοτούσαν οι τρεις μεγάλοι κατασκευαστές οχημάτων βάζοντας πιθήκους μακάκους αλλά και ανθρώπους σε… θαλάμους αερίων ερευνητικών κέντρων.

    «Αυτά τα τεστ σε πιθήκους ή ακόμα και σε ανθρώπους δεν μπορούν να δικαιολογηθούν με κανένα τρόπο από ηθικής απόψεως», δήλωσε τη Δευτέρα ο Στέφεν Σάιμπερτ, εκπρόσωπος της καγκελαρίου Άνγκελα Μέρκελ, ενώ η υπουργός Περιβάλλοντος Μπάρμπαρα Χέντρικς χαρακτήρισε τα πειράματα «απαίσια» και δήλωσε σοκαρισμένη από το γεγονός ότι επιστήμονες δέχθηκαν να τα φέρουν εις πέρας.

    «Παράλογα και απεχθή» χαρακτήρισε τα πειράματα ο σοσιαλδημοκράτης πολιτικής Στέφαν Βέιλ, ο οποίος μετέχει στο εποπτικό συμβούλιο της Volkswagen. «Το λόμπι του αυτοκινήτου δεν έχει καμία δικαιολογία για τα πειράματα αυτά», τόνισε ο Βέιλ.

    Η Daimler εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία καταδικάζει τα πειράματα σε ανθρώπους και πιθήκους. Σημειωτέον ότι εκτενές δημοσίευμα για το σκάνδαλο είχε εφημερίδα της Στουτγάρδης, της πόλης δηλαδή όπου εδρεύει η κατασκευάστρια εταιρεία των Mercedes.

    «Σοκαρισμένη» δηλώνει η Κομισιόν

    «Σοκαρισμένη» δηλώνει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τις αποκαλύψεις για τις δοκιμές εκπομπών ρύπων σε πιθήκους και ανθρώπους από την γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία.

    «Είμαστε σοκαρισμένοι από τις ειδήσεις αυτές, όπως και οποιοσδήποτε άλλος», δήλωσε στους δημοσιογράφους εκπρόσωπος της Επιτροπής. «Σημειώνουμε το γεγονός ότι οι γερμανικές αρχές προτίθενται να διεξαγάγουν έρευνα για το θέμα και ελπίζουμε ότι θα το κάνουν», πρόσθεσε.

    Η υπουργός Περιβάλλοντος της Γερμανίας Μπάρμπαρα Χέντρικς δήλωσε σήμερα Τρίτη από τις Βρυξέλλες ότι οι δοκιμές σε ζώα και ανθρώπους είναι ανεύθυνες ενέργειες.

    «Προκαλεί και πάλι έκπληξη το γεγονός ότι εταιρείες του τομέα του αυτοκινήτου δεν έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους στη συμπεριφορά τους», δήλωσε η υπουργός δύο χρόνια αφού το σκάνδαλο της παραποίησης των στοιχείων εκπομπής ρύπων κηλίδωσε την υπόληψη της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

    Οι αποκαλύψεις της ΝΥΤ

    Τις αποκαλύψεις για τη χρησιμοποίηση πιθήκων σε πειράματα έκαναν τη Δευτέρα οι «New York Times» δίνοντας άλλη διάσταση στο σκάνδαλο που κλόνισε την υπόληψη και το κύρος της Volkswagen – όχι όμως και τις πωλήσεις της, μια και ο γερμανικός όμιλος παρέμεινε το 2018 στην κορυφή των κατασκευαστών ολόκληρου του πλανήτη.
    Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμερικανικής εφημερίδας, το 2014 η Volkswagen χρησιμοποίησε στις ΗΠΑ πιθήκους ως πειραματόζωα για να αποδείξει ότι τα καυσαέρια των πετρελαιοκινητήρων της δεν είναι επικίνδυνα.

    Αγνοώντας αναπόφευκτους συνειρμούς με εγκλήματα του παρελθόντος που είχαν την ίδια εθνική ταυτότητα με το γερμανικό όμιλο, η VW έκλεισε μέσα σε ένα… θάλαμο αερίων του εδρεύοντος στην Αλμπουρκέρκη της Πολιτείας του Νέου Μεξικού Lovelace Respiratory Research Institute δέκα πιθήκους μακάκους όπου εισέπνεαν τα καυσαέρια ενός πετρελαιοκίνητου αυτοκινήτου για να διαπιστωθεί αν αυτά θα έβλαπταν την υγεία τους.

    Κατά τον εγκλεισμό τους στο χώρο με το αυτοκίνητο οι διεξάγοντες το πείραμα προέβαλλαν στους πιθήκους βιντεοταινία με κινούμενα σχέδια για να τους διασκεδάσουν…

    Η Volkswagen ζήτησε συγγνώμη έπειτα από την απίστευτη αυτή αποκάλυψη. Συγγνώμη ζήτησαν επίσης το Ινστιτούτο Αναπνευστικών Μελετών και διάφοροι χρηματοδότες του.

    Το Σεπτέμβριο του 2015 αποκαλύφθηκε ότι η VW και άλλες επωνυμίες του ομίλου εγκαθιστούσαν στα πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα που κατασκεύαζαν λογισμικό που παραποιούσε τις ενδείξεις σε ό,τι αφορά τις εκπομπές ρύπων όταν γίνονταν μετρήσεις σε συνθήκες εργαστηρίου. Ο γερμανικός όμιλος κατέβαλε έκτοτε πρόστιμα και αποζημιώσεις άνω των 21 δισ. δολαρίων.

    Οικονομία