• Αναζήτηση
  • «Συμμαχία» υπουργείου Υποδομών–ΕΛ.ΠΕ. για τη Δυτική Αττική

    Η οδική και σιδηροδρομική ανάταξη και αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής, μετά τις πρόσφατες καταστροφικές

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Η οδική και σιδηροδρομική ανάταξη και αναβάθμιση της Δυτικής Αττικής, μετά τις πρόσφατες καταστροφικές πλημμύρες, με την υποστήριξη της εταιρείας Ελληνικά Πετρέλαια ΑΕ, μπαίνουν σε προτεραιότητα από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Όπως ανακοίνωσαν, μετά από προγραμματισμένη συνάντηση, ο υπουργός κ. Χρήστος Σπίρτζης και ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ. κ. Γρηγόρης Στεργιούλης, η εταιρεία προχωρά στη δωρεά 300 τόνων ασφαλτικών υλικών προς το ΥΠΟΜΕ, προκειμένου να πραγματοποιηθούν έργα οδοποιίας στις περιοχές της Δυτικής Αττικής το δίκτυο των οποίων καταστράφηκε.

    Γνωστοποιήθηκε επίσης και η συνεργασία για την αναβάθμιση και επανάχρηση της σιδηροδρομικής γραμμής Σιδηροδρομικό Κέντρο Αχαρών (ΣΚΑ) – Ελευσίνα, η οποία σήμερα βρίσκεται σε αχρηστία. Πρόκειται για ένα έργο που θα ενώσει το κέντρο της Αθήνας και του Πειραιά με  την αστική-βιομηχανική περιοχή του Θριασίου πεδίου. Ο προϋπολογισμός του έργου που θα εκτελεστεί με τη συμβολή των ΕΛ.ΠΕ. ανέρχεται στα 27 εκατ. ευρώ, ενώ με την οριστικοποίηση των μελετών θα προσδιοριστεί και το υπολειπόμενο κόστος για το έργο που θα εκτελέσει η ΕΡΓΟΣΕ.
    «Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε τα Ελληνικά Πετρέλαια, τον Πρόεδρο και τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, γιατί στο αίτημα που είχαμε για να συνδράμουν στην οδοποιία και στα έργα που πρέπει να γίνουν στις πλημμυροπαθείς περιοχές της Δυτικής Αττικής και γενικότερα σε πλημμυροπαθείς περιοχές, ανταποκρίθηκαν.  Δίνουν 300 τόνους ασφαλτικών δωρεάν, για να τα αξιοποιήσει το Υπουργείο και οι Δήμοι, προκειμένου να γίνει το οδικό δίκτυο που έχει καταστραφεί ή χρειάζεται ανακατασκευή. Αυτό δείχνει και τον κοινωνικό ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν οι ελληνικές εταιρείες» δήλωσε ο υπουργός.
    Ως προς τη διανομή του υλικού, όπως εξήγησε ο κ. Σπίρτζης, έχει οριστεί μία διαδικασία μεταξύ των ΕΛ.ΠΕ., του Υπουργείου και των δήμων που έχουν ζητήσει αυτή τη συνδρομή. «Έχει να κάνει με τις ανάγκες του κάθε Δήμου και του κάθε οικισμού που έχει πληγεί. Είναι η Μάνδρα, η Ελευσίνα, η Νέα Πέραμος, και πολλά κομμάτια του εσωτερικού δικτύου. Ειδικά εκεί πρέπει να γίνουν και δίκτυα όμβριων. Άρα θα έχουμε ανακατασκευή και θα χρειαστεί να έχουμε και ασφαλτικά» επισήμανε.

    Σταδιακή παύση λειτουργίας των αγωγών που λειτουργούν κάτω από κατοικημένες περιοχές

    Η δεύτερη κοινή δράση αφορά στην ολοκλήρωση των μελετών ανάταξης της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ – Ελευσίνα, στο κομμάτι που ενώνει τα δυο διυλιστήρια. Όπως εξήγησε ο γενικός γραμματέας Υποδομών και Μεταφορών, κ. Θάνος Βούρδας, τα ΕΛ.ΠΕ. ανέλαβαν σε επίπεδο μελετών και φυσικής αποκατάστασης αυτό το κομμάτι με τη διέλευση των δύο αγωγών κάτω από τη σιδηροδρομική γραμμή, την αποκατάσταση της γραμμής και την παράδοσή της με την επιδομή.
    Όπως επισήμανε ο διευθύνων σύμβουλος των ΕΛ.ΠΕ., «η κατασκευή των δύο νέων αγωγών που θα συνδέουν μεταξύ τους τα διυλιστήριά μας, θα κινείται παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή. Με τον τρόπο αυτό, θα σταματήσει σταδιακά η λειτουργία των υφιστάμενων αγωγών, οι οποίοι περνούν κάτω από κατοικημένες περιοχές. Είναι και αυτό ένα δείγμα σοβαρής αντιμετώπισης χρόνιων προβλημάτων, στα οποία χέρι με χέρι, επιχειρήσεις και διοίκηση, πιστεύω ότι μπορούν να δώσουν λύσεις».
    «Μόλις ολοκληρωθεί ο κύκλος των μελετών που θα αφορούν στο σύνολο, δηλαδή υποδομή, επιδομή, ηλεκτροκίνηση, σηματοδότηση, η ΕΡΓΟΣΕ αναλαμβάνει το επόμενο κομμάτι, σε σχέση με τη χρηματοδότηση της ηλεκτροκίνησης και της σηματοδότησης για να μπορεί να ενταχθεί με πλήρεις κανόνες διαλειτουργικότητας με τον Προαστιακό, για να μπορεί να ενταχθεί στο συνολικό δίκτυο» ανέφερε. Εκτός όμως από τη σιδηροδρομική γραμμή αυτή καθαυτή, συμπεριλαμβάνεται στις μελέτες των ΕΛ.ΠΕ. και το σύνολο της ανάπλασης του περιβάλλοντος χώρου.
    Έτσι, ξεκινά διαβούλευση με τους Δήμους της περιοχής, καθώς το εύρος της απαλλοτρίωσης πέρα από τη γραμμή, περιλαμβάνει σε πολλά σημεία και 30 μέτρα χώρους κατοχής από την απαλλοτρίωση του ΟΣΕ. Προς τούτο έχει υπογραφεί Μνημόνιο Συνεργασίας στο οποίο συμμετέχει και ο δήμος της Ελευσίνας, προκειμένου να διαμορφωθούν οι κοινόχρηστοι χώροι, χώροι ποδηλατοδρόμων παράλληλα με τη σιδηροδρομική γραμμή, αλλά και τα υφιστάμενα κτίρια, καθώς, ένα από αυτά στης Ελευσίνα, γίνεται η έδρα της πολιτιστικής πρωτεύουσας.
    «Τα ΕΛ.ΠΕ. θα στηρίξουν με όλες τους τις δυνάμεις τις πρωτοβουλίες για την αναγέννηση της περιοχής»
    Από την πλευρά του, ο κ. Στεργιούλης δήλωσε τα εξής: «Για όλους εμάς στην Ελληνικά Πετρέλαια, το Θριάσιο πεδίο αποτελεί το σπίτι μας. Στηρίζουμε και ενισχύουμε διαχρονικά τους Δήμους της Δυτικής Αττικής και την τοπική κοινωνία, γιατί εκεί εδρεύουν οι βιομηχανικές μας εγκαταστάσεις και εκεί διαμένουν πολλοί από τους εργαζόμενους των διυλιστηρίων μας, μαζί με τις οικογένειές τους. Η δράση μας στην περιοχή δεν προκύπτει μέσα από μία θεωρία εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, αλλά βρίσκεται στο DNA της εταιρείας μας».
    Όπως τόνισε, ο Όμιλος ΕΛ.ΠΕ. ανταποκρίνεται χωρίς δεύτερη σκέψη στην πρωτοβουλία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών για ένα  συντεταγμένο πρόγραμμα ολοκληρωμένων παρεμβάσεων. «Αποφασίσαμε να διαθέσουμε περισσότερους από 300 τόνους πίσσας, προκειμένου να αποκατασταθούν οι τεράστιες ζημιές που έχουν προκληθεί στο οδικό δίκτυο και στις υποδομές στην Δυτική Αττική. Οι απαιτούμενες εργασίες θα αρχίσουν να υλοποιούνται το προσεχές διάστημα. Οι υποδομές, οι δρόμοι και οι εγκαταστάσεις θα ξαναφτιαχθούν. Όμως, νέα λάθη, αστοχίες, πολεοδομικές παραβάσεις, παραλείψεις ή παρανομίες που μπορεί να κοστίσουν ανθρώπινες ζωές, δεν συγχωρούνται» τόνισε, επαναβεβαιώνοντας ότι η εταιρεία θα στηρίξει με όλες τις δυνάμεις της τις πρωτοβουλίες για την αναγέννηση της περιοχής και την ευημερία των κατοίκων της.
    Κοινωνία