• Αναζήτηση
  • Νέα εποχή

    Μία εβδομάδα πριν από την έκθεση αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, στις αρχές κάθε χρόνου, όπου η Mercedes-Benz γιορτάζει την καθιερωμένη πια πρωτιά της ως κορυφαίος σε πωλήσεις premium αυτοκινήτων κατασκευαστής παγκοσμίως, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη επέλεξε εφέτος τη μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας στον κόσμο - το Consumer Electronics Show (CES) του Λας Βέγκας - για μια θεαματική στροφή.

    Κιούσης Βαγγέλης
    Μία εβδομάδα πριν από την έκθεση αυτοκινήτου στο Ντιτρόιτ των ΗΠΑ, στις αρχές κάθε χρόνου, όπου η Mercedes-Benz γιορτάζει την καθιερωμένη πια πρωτιά της ως κορυφαίος σε πωλήσεις premium αυτοκινήτων κατασκευαστής παγκοσμίως, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη επέλεξε εφέτος τη μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας στον κόσμο – το Consumer Electronics Show (CES) του Λας Βέγκας – για μια θεαματική στροφή.
    Εχοντας οδηγήσει τις τρεις προηγούμενες γενιές της A-Class στην κορυφή της κατηγορίας, αξιοποιώντας μια ευρεία γκάμα κινητήρων, από μοτέρ χαμηλού κυβισμού μέχρι το υπερτροφοδοτούμενο βενζίνης 2,0 λίτρων και ισχύος 400 ίππων, το σύστημα τετρακίνησης και την κυριαρχία της AMG σε όλα τα επίπεδα, η Mercedes επενδύει στη νέα γενιά της A-Class, την οποία θα οδηγήσουμε έως το καλοκαίρι, σε δύο πρόσθετα στοιχεία: στην αναβάθμιση του θαλάμου επιβατών και στην προσθήκη τεχνολογίας που τη διατηρεί σταθερά πολύ μπροστά από τους ανταγωνιστές της.
    «Το να επιλέγεις ένα μικρότερο αυτοκίνητο για οποιονδήποτε λόγο δεν σημαίνει ότι πρέπει να ξεχάσεις την πολυτέλεια και τις τεχνολογικές επιλογές που παρέχει η Mercedes-Benz. Οτιδήποτε μικρότερο δεν σημαίνει για εμάς ότι παύει να είναι premium» υπογραμμίζει ο Κριστόφ Εμπερλαϊν, product manager της γερμανικής εταιρείας, στοιχειοθετώντας τη μεταφορά χαρακτηριστικών από την S-Class στην επερχόμενη A-Class.
    «Υπάρχει κάτι ακόμη» επισημαίνει ο Χάρτμουτ Σίνκβιτζ, διευθυντής εσωτερικού σχεδιασμού της μάρκας, τονίζοντας τις προτεραιότητες των νεότερων ηλικιακά (συγκριτικά με άλλα μοντέλα της Mercedes) αγοραστών της A-Class.
    «Η νέα τάση αφορά ανθρώπους έτοιμους να ξοδέψουν περισσότερα χρήματα για πρόσθετο εξοπλισμό στο εσωτερικό του αυτοκινήτου τους παρά, για παράδειγμα, για έναν ισχυρότερο κινητήρα. Η επιθυμία τους να δαπανήσουν περισσότερα για χαρακτηριστικά άνεσης και πολυτέλειας υπαγορεύεται από τον αυξανόμενο χρόνο που περνούν μέσα στο αυτοκίνητό τους».
    Παρατηρώντας στην εφετινή έκθεση το εσωτερικό της νέας A-Class αντιλήφθηκα γιατί ακόμα και στελέχη κολοσσών της τεχνολογίας και των υπολογιστών εντυπωσιάστηκαν από τον τρόπο με τον οποίο η Mercedes-Benz μεταφέρει τα δικά τους επιτεύγματα στο μικρότερο και οικονομικότερο μοντέλο της. Το εντελώς νέο ταμπλό της, για παράδειγμα, φιλοξενεί δύο υψηλής ευκρίνειας οθόνες διαστάσεων 7 ή 10,25 ιντσών αντίστοιχα, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού που θα επιλέξει κάποιος. Σε αυτές απεικονίζονται όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου, ενώ το εντελώς νέο σύστημα infotainment – πληροφόρησης και ψυχαγωγίας – επιτρέπει τη μείωση του αριθμού των διακοπτών. Οι ειδικοί χαρακτηρίζουν το αποτέλεσμα «συναισθηματικό», αλλά πέρα από αυτό θεωρώ ότι σου δίνει μια νέα εμπειρία χρήσης με έμφαση στην εργονομία που εξυπηρετεί και δεν καταδυναστεύει τον οδηγό.
    Την ισχυρή οπτική υπόσταση του εσωτερικού της νέας A-Class υπογραμμίζουν τόσο η δυναμική σχεδίαση των – φωτιζόμενων – αεραγωγών όσο και το τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι. Είναι, μάλιστα, τόση η σημασία στη λεπτομέρεια που η A-Class διαθέτει πακέτο εσωτερικού φωτισμού – σε ταμπλό, κεντρική κονσόλα, πόρτες κ.τ.λ. – με 64 αποχρώσεις και 10 διαφορετικά προγράμματα. «Πρακτικά, μπορείς να οδηγείς ένα διαφορετικό αυτοκίνητο κάθε ημέρα, ανάλογα με τη διάθεσή σου και το περιβάλλον στο οποίο κινείσαι» επισημαίνει ο Κριστόφ Εμπερλαϊν, υπογραμμίζοντας ότι εδώ δεν μετράει το κόστος αλλά η αίσθηση που αποκομίζει ο οδηγός από ένα αυτοκίνητο «sur mesure» – στα δικά του, ψυχολογικά και αισθητικά κυρίως, μέτρα. Είναι τόσες οι διαθέσιμες επιλογές εξατομίκευσης που κυριολεκτικά εκπλήσσεσαι και σίγουρα στη συνείδηση ορισμένων θα υπερκεράσουν την αύξηση του όγκου του χώρου αποσκευών και τη συνολική βελτίωση μεγεθών και επιδόσεων.
    Σκεπτόμενος το κόστος μιας τέτοιας υλοποίησης, ο Εμπερλαϊν διευκρινίζει πως τίποτε από αυτά δεν θα είχε νόημα αν η A-Class δεν παρέμενε προσιτή. «Υπάρχει ένα σημείο ισορροπίας μεταξύ πολυτέλειας και τιμής πώλησης. Η έμφαση που δίνουμε στην πρώτη δεν θα δυναμιτίσει την εμπορική μας πολιτική και τις προσιτές τιμές. Θα το διαπιστώσετε σύντομα» επισήμανε πριν από την πρώτη εμπειρία συνοδήγησης που είχαμε με τη νέα A-Class στους δρόμους του Λας Βέγκας.
    * Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 14 Ιανουαρίου 2018.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    BHMAgazino