• Αναζήτηση
  • Ριζικές αλλαγές φέρνουν τα ηλεκτρονικά διόδια

    Δορυφόροι και κάμερες κυκλοφορίας θα συνθέτουν το νέο ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων, ο διαγωνισμός για το οποίο θα διεξαχθεί στα μέσα Φεβρουαρίου 2018, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η έναρξη της διαδικασίας διεξαγωγής του διεθνούς διαγωνισμού εγκρίθηκε σήμερα, με απόφαση του υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη, μετά και την επίσημη ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Δορυφόροι και κάμερες κυκλοφορίας θα συνθέτουν το νέο ηλεκτρονικό σύστημα αναλογικής χρέωσης διοδίων, ο διαγωνισμός για το οποίο θα διεξαχθεί στα μέσα Φεβρουαρίου 2018, όπως ανακοινώθηκε από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Η έναρξη της διαδικασίας διεξαγωγής του διεθνούς διαγωνισμού εγκρίθηκε σήμερα, με απόφαση του υπουργού κ. Χρήστου Σπίρτζη, μετά και την επίσημη ένταξη του έργου στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

    Το υφιστάμενο σύστημα χρέωσης διοδίων τελών με μετωπικούς σταθμούς πρόκειται να αντικατασταθεί πλήρως, με πρώτη εφαρμογή στην υπό παραχώρηση Εγνατία Οδό, από ένα Σύστημα Ηλεκτρονικών Διοδίων αδιάλειπτης ροής (free – flow), με το οποίο θα γίνεται ηλεκτρονικά και αναλογικά η χρέωση της διανυθείσας απόστασης. Εξαιρέσεις θα αποτελέσουν η Αττική Οδός, η Γέφυρα Ρίου Αντιρίου και η Ζεύξη Πρέβεζας – Ακτίου, στις οποίες όμως, σύμφωνα με τη σχετική ανακοίνωση, η χρέωση θα γίνεται επίσης ηλεκτρονικά.

    Οι λεπτομέρειες του έργου για την «Εγκατάσταση πλήρους ηλεκτρονικού συστήματος αναλογικής χρέωσης διοδίων τελών, δορυφορικής τεχνολογίας με οπτική αναγνώριση», όπως και η ακριβής ημερομηνία, πρόκειται να ανακοινωθούν μετά τη δημοσίευση της περίληψης της Διακήρυξης στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαικής Ενωσης. «Για εμάς τα έργα των αυτοκινητοδρόμων θα ολοκληρωθούν με την εγκατάσταση ενός δίκαιου και σύγχρονου ηλεκτρονικού αναλογικού συστήματος διοδίων και με μικρότερες χρεώσεις προς τους πολίτες» δήλωσε σχετικά ο κ. Σπίρτζης.

    Το νέο σύστημα θα κινείται σε δυο άξονες. Όσον αφορά στα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit – OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS). Η καταγραφή της διαδρομής τους θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για άλλες εφαρμογές ηλεκτρονικής διαχείρισης μεταφορών.

    Στην περίπτωση των ιδιωτικής χρήσεως οχημάτων, αυτά θα αναγνωρίζονται αυτόματα με κάμερες κυκλοφορίας από τις πινακίδες κυκλοφορίας τους κατά την είσοδο και έξοδό τους από το οδικό δίκτυο επί του οποίου επιβάλλονται τέλη (τεχνολογία Automatic Number Plate Reading – ANPR). Στην περίπτωση αυτή, θα καταγράφεται μόνο η διανυθείσα απόσταση στον αυτοκινητόδρομο, ενώ μετά την είσπραξη του αναλογούντος αντιτίμου, τα στοιχεία θα διαγράφονται από το σύστημα για λόγους προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών.

    Το σύστημα εκτιμάται ότι θα τεθεί σε πλήρη λειτουργία μέχρι το τέλος του 2018, αρχής γενομένης από την Εγνατία Οδό. Παράλληλα έχει ήδη εκκινήσει, μετά από πρόσκληση που απευθύνθηκε την προηγούμενη εβδομάδα, εκ μέρους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η διαδικασία διαβούλευσης με τους Παραχωρησιούχους για την εφαρμογή του ηλεκτρονικού συστήματος σε όλους τους αυτοκινητοδρόμους που λειτουργούν με Συμβάσεις Παραχώρησης.

    Κοινωνία