• Αναζήτηση
  • 11 ερωτήσεις στη Θάλεια Καραφυλλίδου

    Η διευθύντρια διεθνών σχέσεων του Tor Hotel Group, παρατηρεί ραγδαίες αλλαγές στον ελληνικό τουρισμό

    Ξεκινήσατε σπουδάζοντας Νομικά, προχωρήσατε με σπουδές στον χώρο της Επικοινωνίας και σήμερα κατέχετε τη θέση της διευθύντριας διεθνών σχέσεων στο Tor Hotel Group. Τι σας κέρδισε στον τομέα του τουρισμού; «Ανέκαθεν µε γοήτευε. Αποτελεί µία από τις αρτιότερες µορφές ψυχαγωγίας και ταυτόχρονα τη βαριά βιοµηχανία της Ελλάδας».


    Συνήθως όταν μιλάμε για τουρισμό σκεφτόμαστε αυτομάτως τα ελληνικά νησιά. Το Tor Hotel Group δραστηριοποιείται στη Βόρεια Ελλάδα με τα ξενοδοχεία The Excelsior και City Hotel στη Θεσσαλονίκη και τα Eagles Palace και Eagles Villas στην Ουρανούπολη Χαλκιδικής. Διαμορφώνεται σήμερα από την αρχή το τοπίο του τουρισμού στην Ελλάδα; «Γίνονται πολύ συντονισµένες προσπάθειες ώστε τόσο η Θεσσαλονίκη όσο και η Χαλκιδική να αποκτήσουν µια υψηλή θέση στις προτιµήσεις των τουριστών παγκοσµίως. Οι νέοι επισκέπτες είναι άνθρωποι πολυταξιδεµένοι, που δίνουν µεγάλη έµφαση στις πληροφορίες τις οποίες αντλούν µέσω του Διαδικτύου και των social media και αναζητούν νέους προορισµούς µε ξενοδοχειακές µονάδες που παρέχουν πολύ υψηλού επιπέδου υπηρεσίες».
    Παρατηρείτε ραγδαία εξέλιξη στην τουριστική βιομηχανία τα τελευταία χρόνια; «Πράγµατι, έχουν υπάρξει πολλές αλλαγές στην τουριστική βιοµηχανία τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα και για αυτό ευθύνονται πολλαπλοί παράγοντες: ο φόβος του Grexit, οι συχνές εκλογικές αναµετρήσεις, το δηµοψήφισµα του 2015, τα capital controls, η προσφυγική κρίση, το Brexit και οι τροµοκρατικές ενέργειες σε γειτονικές χώρες. Κάποιες από αυτές τις αλλαγές έχουν επίσης να κάνουν µε την ισχυρή παρουσία της Airbnb, µε το ultra all inclusive ξενοδοχειακό µοντέλο και µε τη δηµιουργία νέων πεντάστερων resorts µεγάλων αλυσίδων, καθώς η Ελλάδα προσελκύει όλο και µεγαλύτερο αριθµό τουριστών».
    Από την πλευρά της πολιτείας ποιες επενδύσεις είναι αναγκαίες; «Ασφαλώς θα πρέπει να γίνουν σηµαντικές επενδύσεις στο κοµµάτι των υποδοµών και στη βελτίωση του οδικού δικτύου. Απαραίτητες είναι και οι συστηµατικές προσπάθειες για την εξάλειψη της άναρχης δόµησης και για τη µείωση της ηχορρύπανσης, καθώς και η καλύτερη αστυνόµευση των τουριστικών περιοχών µε σκοπό να αναβαθµιστεί το τουριστικό προϊόν της χώρας».


    Ποια είναι η μεγαλύτερη κακοδαιμονία για τον ελληνικό τουρισμό; «Η ανυπαρξία σε µεγάλο βαθµό µιας ορθολογικής, προγραµµατισµένης και µακράς πνοής πολιτικής στρατηγικής».


    Τι καθιστά ελκυστικό ένα τουριστικό πακέτο σήμερα; «Η σχέση ποιότητας – τιµής και κυρίως οι παρεχόµενες υπηρεσίες ώστε οι επισκέπτες να βιώσουν στο µέγιστο την ιδανική εµπειρία διακοπών, τη λεγόµενη «unique experience»».


    Πρόσφατα ήσασταν υποψήφια στην κατηγορία των Greek International Women Awards (GIWA) κατόπιν πρότασης της διευθύντριας της Vogue International, Τζουστίν Μπελαβίτα. Πώς ήρθε αυτή η υποψηφιότητα; «H φιλία µου µε την Τζουστίν µετράει αρκετά χρόνια. Αγαπάει πολύ την Ελλάδα και εφέτος είχαµε τη χαρά να τη φιλοξενήσουµε στο νέο µας ξενοδοχείο, το Eagles Villas στη Χαλκιδική. Το τετρασέλιδο άρθρο της για το ξενοδοχείο µας στο ιταλικό «Vanity Fair» ήταν ένα από τα πιο πολυδιαβασµένα της χρονιάς. Η πρότασή της να µε θέσει υποψήφια στην κατηγορία της φιλοξενίας στα φετινά GIWA ήταν άκρως τιµητική και την ευχαριστώ».
    Είστε μια όμορφη, νέα γυναίκα σε μια ιδιαίτερα υπεύθυνη θέση. Αντιμετωπίσατε σεξισμό; «Η συντριπτική πλειοψηφία των γυναικών έχει έρθει αντιµέτωπη µε σεξιστικές συµπεριφορές που εκδηλώνονται καθηµερινά µέσα από πρακτικές διακρίσεων που θεωρούν εκ προοιµίου τη γυναίκα το «ασθενές φύλο». Χρειάζεται µια συνολική αλλαγή νοοτροπιών και συνεχής εγρήγορση για την πρόληψη, την ανίχνευση σεξιστικών στάσεων και την άµεση καταδίκη τους ώστε να ανατραπεί η εντύπωση ότι οι σεξιστικές συµπεριφορές είναι αµελητέες και συνιστούν µια «αθώα» ένδειξη δύναµης, κύρους και ικανότητας».
    Ως βέρα Θεσσαλονικιά, ποιος θεωρείτε ότι είναι ο μεγαλύτερος μύθος για τη συμπρωτεύουσα; «Οτι είναι η πρωτεύουσα των Βαλκανίων. Κάθε Σεπτέµβριο, στα εγκαίνια της ΔΕΘ, προβάλλεται ο στρατηγικός, γεωπολιτικός χαρακτήρας της πόλης µας στη βαλκανική χερσόνησο. Παρ’ όλα αυτά, όλο και περισσότερες εταιρείες, βιοµηχανικές µονάδες και εργατικό δυναµικό εγκαταλείπουν τη Θεσσαλονίκη και οδεύουν προς άλλες βαλκανικές χώρες που υπόσχονται χαµηλούς φορολογικούς συντελεστές».
    * Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino το Σάββατο 23 Δεκεμβρίου 2017.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    BHMAgazino