• Αναζήτηση
  • Κρίσιμα ερωτήματα για την εμπλοκή στην μεταβίβαση του ΟΛΘ

    Μία σειρά ερωτήματα, με νομική, χρηματιστηριακή και – ενδεχομένως - πολιτική χροιά, αναζητούν απάντηση, έπειτα από την εμπλοκή στην μεταβίβαση του ΟΛΘ και εν όψει της εκπνοής της νέας προθεσμίας για την κατάθεση νέας εγγυητικής επιστολής από την πλειοδότρια κοινοπραξία, δεδομένης της ακύρωσης της προηγούμενης, η οποία είχε εκδοθεί από την ρωσική τράπεζα Promsvyazbanκ.

    Μία σειρά ερωτήματα, με νομική, χρηματιστηριακή και – ενδεχομένως – πολιτική χροιά, αναζητούν απάντηση, έπειτα από την εμπλοκή στην μεταβίβαση του ΟΛΘ και εν όψει της εκπνοής της νέας προθεσμίας για την κατάθεση νέας εγγυητικής επιστολής από την πλειοδότρια κοινοπραξία, δεδομένης της ακύρωσης της προηγούμενης, η οποία είχε εκδοθεί από την ρωσική τράπεζα Promsvyazbanκ.

    Υπενθυμίζεται ότι σύμφωνα με την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, η αναβολή της υπογραφής για την μεταβίβαση αποδόθηκε «στην απόφαση της κεντρικής τράπεζας της Ρωσίας να θέσει υπό καθεστώς προσωρινής διαχείρισης την παραπάνω τράπεζα».

    Τα κυρίαρχα ερωτήματα κατόπιν αυτών των εξελίξεων και εν όψει της τελικής έκβασης είναι:

    • Αν η προσκόμιση εγγυητικής από την Promsvyazbanκ, εμπεριείχε εξ αρχής προβλήματα, εξαιτίας του ευρωπαϊκού εμπάργκο στις συναλλαγές με την Ρωσία. Ελληνικές τραπεζικές πηγές, οι οποίες ρωτήθηκαν για το αν η προέλευση της εγγυητικής ήταν εξ ορισμού προβληματική, απάντησαν: «θα έπρεπε ίσως να το είχαν σκεφτεί»…

    Όπως σημειώνουν άλλες καλά πληροφορημένες πηγές, η εγγυητική επιστολή είχε κατατεθεί ήδη από τον Απρίλιο, την εποχή που ανακοινώθηκε ότι ο ΛΘ θα περιερχόταν στον έλεγχο της πλειοδότριας κοινοπραξίας «Deutsche Invest Equity Partners GmbH», «Belterra Investments Ltd.» και «Terminal Link SAS».

    Ως εκ τούτου, οι αρμόδιες αρχές γνώριζαν την προέλευσή της και την προβληματικότητά της εγγυητικής, πολύ πριν από την προηγούμενη Παρασκευή και την παρέμβαση της ρωσικής κεντρικής τράπεζας. Το γιατί έγινε αποδεκτή, είναι άλλο ένα από τα κρίσιμα ερωτήματα.

    • Αν το τίμημα των 232 εκατ. ευρώ που είχε ανακοινωθεί την εποχή εκείνη για την μεταβίβαση του ΟΛΘ ήταν υπεραυξημένο και τι επιπτώσεις είχε αυτό. Κατά την ημερομηνία ανακοίνωσης της συμφωνίας, η τιμή μετοχής της εταιρείας βρισκόταν στα 19 ευρώ και συμπεριλαμβανομένου του premium, «έκλεισε» περίπου στα 34 ευρώ ανά μετοχή.

    Όπως παρατηρούν πρόσωπα που παρακολουθούν στενά την υπόθεση, ακριβώς λόγω του υπεραυξημένου τιμήματος, η τιμή της μετοχής του ΟΛΘ άρχισε να ανεβαίνει και έφτασε τις ημέρες πριν την προγραμματισμένη για την προηγούμενη Παρασκευή υπογραφή, στα 24,50 euro. Με βάση αυτά, όσοι είχαν επενδύσει για τον έναν ή τον άλλο λόγο, απεκόμισαν συνολικά κέρδη της τάξεως του 30% (5,5 ευρώ ανά μετοχή) σε μόλις οκτώ μήνες.

    • Αν θα προχωρήσει η συμφωνία και τι θα γίνει αν υπάρξει οριστική εμπλοκή. Σύμφωνα με καλά πληροφορημένες πηγές, στην περίπτωση κατά την οποία η νέα εγγυητική επιστολή δεν υπάρξει έως την Τετάρτη ή/και δεν πληροί όλες τις προϋποθέσεις, οι εξελίξεις είναι άδηλες και μάλιστα σε πολλά επίπεδα.

    Παραμένει άγνωστο αν το ΤΑΙΠΕΔ θα πρέπει να απευθυνθεί αυτομάτως στον δεύτερο πλειοδότη, ο οποίος έχει προσφέρει χαμηλότερο τίμημα, ή να προκηρύξει νέο διαγωνισμό. Πάντως μία ενδεχόμενη οριστική εμπλοκή υποκρύπτει πολλούς κινδύνους απωλειών για τους μετόχους του ΟΛΘ, μεταξύ των οποίων και το ελληνικό δημόσιο – με ό,τι περαιτέρω περιπλοκές συνεπάγεται κάτι τέτοιο για την συνέχεια.

    Πολιτική