• Αναζήτηση
  • Λύση για λειτουργία της Πύλης 16 του ΟΛΘ ζητούν οι φορείς

    Άμεση λύση εντός των επόμενων 24ωρων, ζητούν για την ομαλή λειτουργία της Πύλης 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης οι πρόεδροι οκτώ παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι με κοινή ανακοίνωσή τους υποστηρίζουν ότι «η παράλογη απεργία των τελωνειακών, που απέχουν από την εργασία της Γ’ βάρδιας της Πύλης 16 από τις 16 Σεπτεμβρίου», έχει θέσει σε ομηρεία τη βορειοελλαδική οικονομία.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Άμεση λύση εντός των επόμενων 24ωρων, ζητούν για την ομαλή λειτουργία της Πύλης 16 του λιμανιού της Θεσσαλονίκης οι πρόεδροι οκτώ παραγωγικών φορέων της Βόρειας Ελλάδας, οι οποίοι με κοινή ανακοίνωσή τους υποστηρίζουν ότι «η παράλογη απεργία των τελωνειακών, που απέχουν από την εργασία της Γ’ βάρδιας της Πύλης 16 από τις 16 Σεπτεμβρίου», έχει θέσει σε ομηρεία τη βορειοελλαδική οικονομία.

    «Όλοι οι φορείς της πόλης, που εκπροσωπούμε τους εισαγωγείς, τους εξαγωγείς, τη ναυτιλία, τους ναυτικούς πράκτορες, τη βιομηχανία και τη βιοτεχνία, το εμπόριο και τους εκτελωνιστές, διαμαρτυρόμαστε έντονα για την κατάσταση που βιώνουμε και που προκλήθηκε από την απεργία των τελωνειακών, συνεπικουρούμενη και από την αδυναμία του λιμένος να προσφέρει πλήρη παροχή υπηρεσίας στην εξυπηρέτηση των πλοίων» υπογραμμίζεται στην ανακοίνωση, σύμφωνα με την οποία τα πλοία παραμένουν στην Θεσσαλονίκη μέχρι και επτά ημέρες από της αφίξεως και μέχρι του απόπλου τους, με τεράστιο αρνητικό αντίκτυπο.

    Οι οκτώ πρόεδροι αναφέρουν ακόμη ότι «αυτή η απεργία έχει ως αποτέλεσμα την απόφαση των μεγάλων ναυτιλιακών εταιρειών – γραμμών για παράκαμψη της Θεσσαλονίκης ως λιμένος αφίξεως και την αύξηση των ναύλων (επίναυλοι) λόγω καθυστέρησης των πλοίων. Η καθυστερημένη παραλαβή των φορτίων προς διάθεση στην αγορά και η καθυστερημένη εξαγωγή των προϊόντων έχει ως αποτέλεσμα την απώλεια παραγγελιών και μεριδίων αγοράς». Συμπληρώνουν δε ότι «όλες οι οικονομικές επιβαρύνσεις που προκύπτουν, προστίθενται στην αξία του φορτίου με τελικό αποδέκτη τον καταναλωτή ή τον επαγγελματία».

    Κατά τους οκτώ, η επιμονή των τελωνειακών υπαλλήλων στη συνέχιση της απεργίας τους, «που έρχεται και σε πλήρη αντιπαράθεση με τις υποδείξεις του Υπουργείου Οικονομικών και της ΑΑΔΕ» προκαλεί τεράστια απορία σχετικά με την σκοπιμότητα της, που έχει ως αποτέλεσμα τον καταποντισμό του λιμένος Θεσσαλονίκης και της οικονομίας της πόλης και μάλιστα σε μια περίοδο που σηματοδοτείται από το τέλος της διαδικασίας της ομαλής μετάβασης των μετοχών στον νέο ιδιώτη επενδυτή.

    «Για πρώτη φορά στην ιστορία της Τελωνειακής Υπηρεσίας, θα πρέπει να επισημάνουμε ότι, δεν επιδεικνύεται καμία ευαισθησία ούτε και κατά την περίοδο των εορτών. Τι συμβαίνει άραγε; Η Πολιτεία και το αρμόδιο υπουργείο πώς το αντιμετωπίζουν;» διερωτώνται οι υπογράφοντες πρόεδροι των επιμελητηρίων Εμποροβιομηχανικό Θεσσαλονίκης, Ιωάννης Μασούτης, Επαγγελματικό, Μιχάλης Ζορπίδης και Βιοτεχνικό, Παναγιώτης Παπαδόπουλος, των συνδέσμων Βιομηχανιών και Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, Αθανάσιος Σαββάκης και Κυριάκος Λουφάκης αντίστοιχα, του Εμπορικού Συλλόγου, Παντελής Φιλιππίδης και των συλλογων Ναυτικών Πρακτόρων κι Εκτελωνιστών, Βασίλης Καμπάκης και Γιώργος Κοσμίδης.

    Υπενθυμίζεται ότι σε παλαιότερες δηλώσεις τους στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τα αίτια της απεργίας τους, οι εκπρόσωποι των τελωνειακών είχαν -μεταξύ άλλων- επισημάνει ότι η ελεύθερη ζώνη του ΟΛΘ είναι ένας χώρος όπου μπαίνουν και εμπορεύματα για να εξαχθούν από τη χώρα. Αυτά τα κοντέινερ, θα έπρεπε -όπως τόνισαν- να εισέλθουν από την πύλη 16, να γίνουν εκεί οι προβλεπόμενες τελωνειακές εργασίες και έλεγχοι -ανάλυση κινδύνου, ταυτοποίηση κτλ- και στη συνέχεια να παραμείνουν επί τόπου, μέχρις ότου φορτωθούν στα καράβια.

    Ωστόσο, υποστήριξαν, παρότι ο ΟΛΘ είναι ένα από τα 90 λιμάνια που ανήκουν στο κεντρικό διευρωπαϊκό δίκτυο, είναι το μοναδικό που δεν έχει χώρο εναπόθεσης. Έτσι, αντί το κοντέινερ προς εξαγωγή να βρίσκεται μέσα στο λιμάνι όπως προβλέπεται, πηγαίνει σε περίπου 15 ιδιωτικές μάντρες και περιμένει το καράβι εκεί. Αυτή η συνεχής κίνηση όμως, μάντρα-φορτηγό-καράβι, σημείωσαν οι οι τελωνειακοί, δημιουργεί ασφυκτική πίεση στον συνάδελφό τους, που βρίσκεται εκεί, γιατί παρότι οι δειγματοληπτικοί έλεγχοι σε αυτά τα φορτία δεν ξεπερνούν το 2%-3% του συνόλου, δεν είναι τα μόνα που πρέπει να διαχειριστούν, καθώς έρχονται και διαμετακομίσεις από Έβρο, από Ευζώνους, που κι αυτές πρέπει να ελεγχθούν.

    Οικονομία