• Αναζήτηση
  • Νέα αγορά πιστών πελατών

    Τα παιδιά στο στόχαστρο των εταιρειών τεχνολογίας

    Εφαρμογές μηνυμάτων ειδικές για παιδιά, υπολογιστές στα σχολεία: οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, όπως το Facebook και η Google προσπαθούν να εξοικειώσουν από μικρή ηλικία τα παιδιά στα προϊόντα τους, προς μεγάλη δυσαρέσκεια των οργανώσεων προστασίας των παιδιών.

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Εφαρμογές μηνυμάτων ειδικές για παιδιά, υπολογιστές στα σχολεία: οι μεγάλες τεχνολογικές εταιρείες, όπως το Facebook και η Google προσπαθούν να εξοικειώσουν από μικρή ηλικία τα παιδιά στα προϊόντα τους, προς μεγάλη δυσαρέσκεια των οργανώσεων προστασίας των παιδιών.

    Το Facebook λάνσαρε τη Δευτέρα στις ΗΠΑ το Messenger Kids, μια εκδοχή της εφαρμογής του για ανταλλαγή μηνυμάτων που είναι ειδικά σχεδιασμένη για παιδιά ηλικίας 6 ως 12 ετών, κάνοντας για πρώτη φορά άνοιγμα στην αγορά αυτή.

    Η αμερικανική εταιρεία διαβεβαιώνει ότι η εφαρμογή συμμορφώνεται με τη νομοθεσία για την προστασία των παιδιών στο Διαδίκτυο και τονίζει ότι οι γονείς θα μπορούν να ελέγχουν τον κατάλογο επαφών των παιδιών τους αλλά και ότι δεν θα περιλαμβάνει διαφημίσεις.

    Το Facebook ισχυρίζεται ότι με αυτό τον τρόπο απαντά σε μια «ανάγκη» των γονιών που επιθυμούν να προστατεύσουν τα παιδιά τους από τους πιθανούς κινδύνους της τεχνολογίας και του Διαδικτύου. Εφόσον είναι ούτως ή άλλως συνεχώς εκτεθειμένα σε αυτά, ας είναι τουλάχιστον ασφαλή, αυτό είναι το δόγμα πολλών τεχνολογικών εταιρειών.

    «Σήμερα οι γονείς επιτρέπουν ολοένα και περισσότερο στα παιδιά τους να χρησιμοποιούν τάμπλετ ή smartphones, όμως συχνά ανησυχούν για τον τρόπο που τα χειρίζονται», ανέφερε το Facebook στο ιστολόγιό του.

    Οι οργανώσεις προστασίας των καταναλωτών αντέδρασαν μάλλον θετικά στην πρωτοβουλία αυτή: Το Κέντρο για την Ψηφιακή Δημοκρατία παραδέχθηκε ότι πρόκειται για μια «συνετή προσέγγιση» από το Facebook, ενώ το Παρατηρητήριο Καταναλωτών χαιρέτισε τις ασφαλιστικές δικλείδες που περιλαμβάνονται, κυρίως την απουσία διαφημίσεων, όπως δήλωσε ο Τζον Σίμσον ειδικός σε θέματα ιδιωτικότητας του οργανισμού.

    Όμως υπάρχουν και μειονεκτήματα, υπογραμμίζουν.

    «Ιδανικά, τα μικρά παιδιά δεν θα έπρεπε να εκτίθενται σε τέτοιου είδους περιβάλλον», σημειώνει ο Τζεφ Τσέστερ του Κέντρου για την Ψηφιακή Δημοκρατία, επισημαίνοντας ότι «η πίεση στους γονείς να επιτρέπουν στα παιδιά τους να χρησιμοποιούν αυτές τις υπηρεσίες είναι τεράστια».

    Σύμφωνα με τον Σίμσον, οι επιπτώσεις που έχει η χρήση της τεχνολογίας από τα μικρά παιδιά στην ανάπτυξή τους και στην κοινωνικοποίησή τους δεν είναι ακόμη γνωστές.

    Οι εταιρείες τονίζουν ότι θέλουν να προστατεύσουν τα παιδιά, όμως «δεν το κάνουν από γενναιοδωρία ή από την καλή τους την καρδιά. Το κάνουν για να δημιουργήσουν μια μελλοντική βάση πιστών πελατών», εξηγεί ο ίδιος.

    Με το Messenger Kids το Facebook «κάνει τα παιδιά να συνηθίζουν να περνούν χρόνο στο Διαδίκτυο και τους ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης», σημειώνει ο Ντέιβιντ Μόναχαν της Εκστρατείας για μια Παιδική Ηλικία χωρίς Διαφημίσεις.

    Για τον Μόναχαν η κίνηση του Facebook έχει κοινά με αυτές άλλων εταιρειών, όπως η Google που εδώ και χρόνια έχει εισβάλει στο εκπαιδευτικό σύστημα των ΗΠΑ με τα Chromebooks, μια συσκευή μεταξύ φορητού υπολογιστή και τάμπλετ.

    Στον ιστότοπό του Google Education, ο όμιλος έχει ξεκάθαρο στόχο τα σχολεία, εξαίροντας την «φιλική» τιμή της συσκευής και «την εύκολη χρήση της».

    Παράλληλα οι οργανώσεις ανησυχούν για την προστασία των προσωπικών δεδομένων των παιδιών που συγκεντρώνουν οι εταιρείες, είτε πρόκειται για τεχνολογικούς ομίλους είτε για κατασκευαστές διαδικτυακών παιχνιδιών.

    Κοινωνία