• Αναζήτηση
  • Ο θεατής στο Κέντρο Ελέγχου της Παράστασης

    Ο σχετικά πρόσφατος όρος «ζωντανός κινηματογράφος» αναφέρεται σε μια τεχνική που υλοποιήθηκε μέσω των νέων

    Ζουμπουλάκης Γιάννης
    Ο σχετικά πρόσφατος όρος «ζωντανός κινηματογράφος» αναφέρεται σε μια τεχνική που υλοποιήθηκε μέσω των νέων ψηφιακών τεχνολογιών, με αναφορές που αρχίζουν από τον φουτουρισμό, το Μπαουχάους και το De Stijl και φτάνουν ως το Φλούξους, τη Musique concrète, αλλά και τη σύγχρονη ηλεκτρονική μουσική.
    Συνδυάζοντας τις τεχνικές παραγωγής εικόνας του κινηματογράφου που λαμβάνουν χώρα απόντος του θεατή με τις τεχνικές τηλεοπτικής αναμετάδοσης που συμβαίνουν ενώπιον του θεατή, το αποτέλεσμα είναι μια ιδιότυπη κινηματογραφική αφήγηση σε «πραγματικό» χρόνο. Με αυτόν τον τρόπο ο θεατής εισάγεται στο κέντρο ελέγχου της παράστασης και δεν του αποκαλύπτεται μόνο το τέχνασμα του αφηγηματικού μηχανισμού, αλλά και ο τρόπος λειτουργίας του.
    Βασισμένοι στις τεχνικές του «ζωντανού κινηματογράφου», οι καλλιτέχνες Στάθης Τσεμπερλίδης, Πάνος Αλεξιάδης και Στάθης Χρυσίδης (με την τεχνική υποστήριξη του Λαέρτη Λιάγκου) την Παρασκευή 15 και το Σάββατο 16 Δεκεμβρίου θα συνθέσουν μια οπτικοακουστική περφόρμανς αποτελούμενη από τέσσερα πρωτότυπα έργα. Η   περφόρμανς που έγινε για λογαριασμό της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση και θα παρουσιαστεί στο IFAC Athina (Γαλαξία 11, Νέος Κόσμος, πίσω από το κτίριο της Στέγης).
    Οι τρεις καλλιτέχνες έχουν επηρεαστεί από τα ευρωπαϊκά κόμικς των δεκαετιών του 1970 και 1980 (Moebius, Philippe Druillet, Caza), τη ρωσική πρωτοπορία του κινουμένου σχεδίου (Ανατόλι Πετρόφ, Βλάντιμιρ Ταράσοφ), τη λογοτεχνία της ουτοπίας και τα έργα επιστημονικής φαντασίας των Φίλιπ Κ. Ντικ («VALIS», «A Scanner Darkly») και Στάνισλαβ Λεμ («Cyberiad», «Solaris»). Για την παράσταση «Κέντρο Ελέγχου», οι τρεις περφόρμερ συνδυάζουν πανοραμικές προβολές UltraHD, μικροκάμερες υψηλής ανάλυσης 4K, αρχιτεκτονικές μακέτες, video projection mapping, προγραμματισμό game-engine, αναλογικά συνθεσάιζερ και τετραφωνικό surround ήχο.

    Ποιοι είναι

    Ο ηχητικός καλλιτέχνης και μουσικός Πάνος Αλεξιάδης εξερευνά τα όρια μεταξύ σύνθεσης και αυτοσχεδιασμού πάνω στη σύγχρονη ηλεκτρονική και ηλεκτροακουστική μουσική. Εχει περισσότερες από 40 κυκλοφορίες με διάφορα πρότζεκτ, ενώ έχει δώσει πολλές συναυλίες στην Ελλάδα και την Ευρώπη.
    ¢ Από το 2003 ο Στάθης Τσεμπερλίδης, που ζει και εργάζεται ανάμεσα στην Αθήνα και την Κοπεγχάγη, εκδίδει ιστορίες κόμικς, παράγει μικρού μήκους animations και συνεπιμελείται την ανθολογία επιστημονικής φαντασίας «Decadence».
    ¢ Οσο για τον αυτοδίδακτο προγραμματιστή και καλλιτέχνη Στάθη Χρυσίδη, κινείται στον χώρο της περιθωριακής τέχνης εδώ και δύο δεκαετίες. Είναι ανεξάρτητος παραγωγός, έχει συμμετάσχει σε πολυάριθμα καλλιτεχνικά έργα και από το 2009 παρουσιάζει αποσπάσματα από το προσωπικό έργο του «Χαοτικό τηλεσκόπιο».
    Η δράση εντάσσεται στο πλαίσιο της έκθεσης «Science Fiction: Ταξίδι στο Αγνωστο» που θα διαρκέσει ως τις 14 Ιανουαρίου 2018 (οργάνωση: Πάσκουα Βοργιά, με την υποστήριξη του International Fine Arts Consortium Athina).


    ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

    Θα παρουσιαστούν οι εξής τέσσερις θεματικές ενότητες:
    Παρασκευή 15 Δεκεμβρίου
    21.00-22.00
    Εσχατον – Μια αναζήτηση στα όρια του χώρου και του χρόνου.
    Πρισματικός άνθρωπος – Κυβερνοπάνκ βιοτεχνολογία και συλλογική νοημοσύνη.
    σάββατο 16 δεκεμβρίου
    21.00-22.00
    ΜΟΑ192Β – Διαστασιακές μεταβάσεις της συνείδησης σε έναν έρημο πλανήτη.
    Αγνωστο φως – Η τεχνητή νοημοσύνη ανακαλύπτει την τεχνητή πίστη.

    HeliosPlus

    Πολιτισμός