• Αναζήτηση
  • Προβληματισμός στις Βρυξέλλες από την κινεζική παρουσία σε Βαλκάνια και Κ. Ευρώπη

    Στην εκτίμηση ότι η Κίνα ενισχύει τους δεσμούς της με τις χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης αναφέρεται η ιστοσελίδα euractiv.com. «Η Κίνα απέκτησε το 2016 την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ, μέσω της κρατικής COSCO» επισημαίνει. Η ιστοσελίδα τονίζει πως διπλωμάτες αναφέρουν ότι η κινεζική παρουσία στα Δυτικά Βαλκάνια «προκαλεί προβληματισμό στη Βόρεια Ευρώπη και ειδικά στις Βρυξέλλες».

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Στην εκτίμηση ότι η Κίνα ενισχύει τους δεσμούς της με τις χώρες των Βαλκανίων και της Κεντρικής Ευρώπης αναφέρεται η ιστοσελίδα euractiv.com, σε ρεπορτάζ της για την 6η Συνάντηση κρατικών και κυβερνητικών ηγετών των χωρών της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης και της Κίνας, που πραγματοποιήθηκε στη Βουδαπέστη με οικοδεσπότη τον Ούγγρο πρωθυπουργό, Βίκτορ Όρμπαν.

    Ειδικότερα, αναφέρεται ότι η Κίνα απέκτησε το 2016 την πλειοψηφία των μετοχών του ΟΛΠ, μέσω της κρατικής COSCO, καθώς θεωρεί το λιμάνι του Πειραιά ως κύρια πύλη εισόδου για τις εξαγωγές της στην ανατολική, νότια και κεντρική ΕΕ, όπως και διαμετακομιστικό κέντρο-κλειδί για τις θαλάσσιες μεταφορές της στη Μεσόγειο Θάλασσα.

    Στη συνέχεια σημειώνεται ότι η βασική πύλη είναι ο Πειραιάς, αλλά και ο σιδηρόδρομος Βελιγραδίου-Βουδαπέστης, τον εκσυγχρονισμό του οποίου θα χρηματοδοτήσει η Κίνα. Η υπερταχεία σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ των δύο πρωτευουσών αναμένεται να κοστίσει 3,2 δισ. ευρώ προστίθεται, ενώ υπενθυμίζεται ότι Κίνα, Σερβία και Ουγγαρία υπέγραψαν τον Δεκέμβριο του 2014 Μνημόνιο Κατανόησης.

    «Προβληματισμός στις Βρυξέλλες»

    Η ιστοσελίδα τονίζει πως διπλωμάτες αναφέρουν ότι η κινεζική παρουσία στα Δυτικά Βαλκάνια «προκαλεί προβληματισμό στη Βόρεια Ευρώπη και ειδικά στις Βρυξέλλες». Μεγάλα λιμάνια του Βορρά, όπως το Ρότερνταμ και το Αμβούργο, θα μπορούσαν να υποστούν ζημιές στον εμπορικό όγκο τους εξαιτίας αυτών των νέων έργων στη Νότια Ευρώπη, ενώ, όπως επισημαίνεται στο δημοσίευμα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή επισήμως υποβαθμίζει τη γεωπολιτική σημασία αυτών των εξελίξεων.

    Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της ιστοσελίδας ο Κινέζος πρωθυπουργός, Λι Κετσιάνγκ, ζήτησε από τη Βουδαπέστη να ενσωματωθεί η κινεζική πρωτοβουλία «Belt and Road» στις στρατηγικές της ΕΕ για την Κεντρική, την Ανατολική Ευρώπη και τα Δυτικά Βαλκάνια. Διεμήνυσε, επίσης, ότι «απαιτούνται περισσότερες προσπάθειες» για να επιταχυνθεί η κατασκευή της υπερταχείας σιδηροδρομικής γραμμής Βελιγραδίου-Βουδαπέστης.

    Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας επαίνεσε από πλευράς του την Κίνα, δηλώνοντας ότι οι χώρες της περιοχής θα αξιοποιήσουν την ευκαιρία για ανάπτυξη, στο πλαίσιο των αρχών της ίσης μεταχείρισης και του αμοιβαίου σεβασμού. Υπογράμμισε, ακόμη, ότι οι χώρες της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης θα συμμετάσχουν ενεργά στην κινεζική πρωτοβουλία «Belt and Road», συμβάλλοντας στη δημιουργία βελτιωμένου περιβάλλοντος για τις επενδύσεις και τα αναπτυξιακά έργα κινεζικών εταιρειών στην περιοχή.

    Οικονομία