• Αναζήτηση
  • Τσουνάμι αποκαλύψεων καίει Καμμένο

    Πότε με απειλές φυλάκισης για την αποκάλυψη απόρρητων εγγράφων και πότε με εκκλήσεις για επίδειξη νηφαλιότητας, ευθύνης και σοβαρότητας για ζητήματα εθνικού συμφέροντος προσπαθεί η κυβέρνηση να στήσει αναχώματα στο τσουνάμι των αποκαλύψεων σχετικά με την πώληση πυρομαχικών στη Σαουδική Αραβία.

    Πότε με απειλές φυλάκισης για την αποκάλυψη απόρρητων εγγράφων και πότε με εκκλήσεις για επίδειξη νηφαλιότητας, ευθύνης και σοβαρότητας για ζητήματα εθνικού συμφέροντος προσπαθεί η κυβέρνηση να στήσει αναχώματα στο τσουνάμι των αποκαλύψεων σχετικά με την πώληση πυρομαχικών στη Σαουδική Αραβία. Ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Κοτζιάς επιστράτευσε και το επιχείρημα του χρηματισμού. «Υποστηρίζει η αντιπολίτευση τη δυνατότητα δημόσιοι λειτουργοί να πωλούν δημόσια έγγραφα σε τρίτους;» έθεσε το ερώτημα σε επίσημη δήλωσή του, αποκαλύπτοντας την τελική γραμμή άμυνας της κυβέρνησης. Τη σπίλωση μέχρις εξοντώσεως των αξιωματικών που αποκάλυψαν τον σκοτεινό ρόλο του Βασίλη Παπαδόπουλου. Η αυριανή συζήτηση στη Βουλή σε επίπεδο αρχηγών, πέραν της προφανούς έντασης, αναμένεται να φέρει στην επιφάνεια μια λεπτομερέστερη εικόνα των γεγονότων και ίσως να δοθούν κάποιες απαντήσεις. Αν και οι αλλοπρόσαλλες κινήσεις Βούτση – Καμμένου, με τη σφράγιση και αποσφράγιση εγγράφων, προδίδουν διάθεση συσκότισης της απόπειρας πώλησης βλημάτων 105 mm και βομβών ΜΚ 82/83 – μια ακόμη πιο σκοτεινή πτυχή της αραβικής περιπέτειας της κυβέρνησης.
    Αυτή τη φορά είναι δύσκολο να αντιμετωπιστεί μόνο επικοινωνιακά ή στρεψόδικα η υπόθεση από τον Αλέξη Τσίπρα και τον Πάνο Καμμένο, γιατί υπάρχουν επιστολές, υπομνήματα και αναφορές, με υπογραφές, σφραγίδες και αριθμούς πρωτοκόλλου. Αυτά τα έγγραφα αποκαλύπτουν ένα πρώτου μεγέθους σκάνδαλο αλλά και μια αγωνιώδη προσπάθεια των αξιωματικών που χειρίστηκαν τις διαπραγματεύσεις με τον Παπαδόπουλο, αρχικά να προειδοποιήσουν ότι κάτι δεν πάει καλά, πότε με υπαινικτικές διατυπώσεις και πότε θέτοντας ευθέως τον προβληματισμό τους. Και κατόπιν, όταν αντιλήφθηκαν ότι δεν ίδρωνε το αφτί της ηγεσίας, να ορθώσουν τις άμυνές τους.

    Το πρακτικό της 29ης Αυγούστου

    Αυτά αποδεικνύονται από σειρά εγγράφων αλλά και από το πρακτικό της σύσκεψης, στις 29 Αυγούστου του 2017, πέντε αξιωματικών της Γενικής Διεύθυνσης Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων / Διεύθυνση Αμυντικών Προγραμμάτων και Κύριων Συμβάσεων (ΓΔΑΕΕ/ΔΑΠΚΣ), με επικεφαλής τον ταξίαρχο Μισαήλ Παπαδάκη με την επίσημη αντιπροσωπεία του υπουργείου Αμυνας της Σαουδικής Αραβίας. Το πρακτικό κατέθεσε στη Βουλή ο Ανδρέας Λοβέρδος και σε αυτό καταγράφεται η πρόθεση του επικεφαλής της ξένης πλευράς στρατηγού Μοχάμεντ αλ Ενιάζι να αγοράσει 100.000 βλήματα και όχι 300.000, όπως προέβλεπε η διακρατική συμφωνία, η επισήμανσή του ότι αγνοεί τη διακρατική συμφωνία αλλά και την εκπροσώπηση του κράτους του από τον Παπαδόπουλο, η επιθυμία του να πραγματοποιηθεί η αγορά με συμφωνία ανάμεσα στις δύο κυβερνήσεις (G to G) χωρίς διαμεσολαβητή και το αίτημά του να του δοθούν στοιχεία πιστοποιημένης μεταφορικής εταιρείας.
    Η επίσκεψη της επίσημης αντιπροσωπείας είχε προγραμματιστεί να διαρκέσει πέντε ημέρες. Μετά την παραπάνω σύσκεψη, το άγριο επεισόδιο στο γραφείο του υπουργού Αμυνας και το «ξήλωμα» του ταξιάρχου από επικεφαλής της ΔΑΠΚΣ μόλις πέντε μήνες μετά την τοποθέτησή του και την απαγόρευση εισόδου των Σαουδαράβων στο Πεντάγωνο, η επίσκεψη κράτησε δύο ημέρες. Στάθηκε όμως αφορμή για να τιναχθεί η συμφωνία στον αέρα.

    Η εγγύηση πληρωμής

    Στις 30 Αυγούστου, αμέσως μόλις έφυγε κακήν κακώς η σαουδαραβική αντιπροσωπεία από την Αθήνα, ο γενικός διευθυντής Εξοπλισμών Κ. Κυριακίδης (είναι αυτός που υπέγραψε άρον-άρον τη διακρατική συμφωνία με τον Παπαδόπουλο στο αεροδρόμιο της Μίκρας) έστειλε υπόμνηση στον Παπαδόπουλο με κοινοποίηση στην ελληνική πρεσβεία στο Ριάντ ζητώντας να κατατεθεί άμεσα η ανέκκλητη ενέγγυα πίστωση (έγγραφο που εκδίδεται από μια τράπεζα και αποτελεί ουσιαστικά αμετάκλητη εγγύηση πληρωμής) για τη διακρατική συμφωνία, διαφορετικά η συμφωνία θα καταγγελθεί μονομερώς από το υπουργείο Αμυνας. Τα χρήματα δεν κατατέθηκαν ποτέ, άρα τυπικά η συμφωνία είναι άκυρη από τις αρχές Σεπτεμβρίου. Και όχι επειδή το ήθελε ο κ. Καμμένος.
    Αλλωστε η σπουδή να σφραγιστούν τα απόρρητα έγγραφα που κατέθεσε ο κ. Λοβέρδος φανερώνει ότι η κυβέρνηση δεν επιδιώκει τη διαφάνεια αλλά να κρατήσει κρυμμένα μυστικά και ντοκουμέντα. Ελάχιστη ουσία υπάρχει στις δύο αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ, η πρώτη στις 2 Φεβρουαρίου 2017, με την οποία δίδεται η δυνατότητα αξιοποίησης των 300.000 βλημάτων και η δεύτερη στις 17 Μαρτίου 2017, με την οποία εγκρίνεται η συνημμένη διακρατική συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία. Τα ερωτήματα αφορούν το τι γνώριζαν οι υπογράφοντες για τη συγκεκριμένη συμφωνία. Ο Αλέξης Τσίπρας ήξερε ή εξαπατήθηκε; Για τον Πάνο Καμμένο λιγοστεύουν οι απορίες, ο Νίκος Κοτζιάς όμως μήπως είχε λάβει ενημέρωση από την ελληνική πρεσβεία στο Ριάντ, από τον Νοέμβριο του 2016, ότι ο Παπαδόπουλος δεν εκπροσωπεί το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας και ότι αντιμετωπίζει και διάφορα άλλα ζητήματα; Ο Αρχηγός ΓΕΕΘΑ Ευάγγελος Αποστολάκης τι ρόλο είχε στην ιστορία; (Για την ιστορία, τις αποφάσεις του ΚΥΣΕΑ υπογράφουν ακόμη ο Π. Κουρουμπλής και ο Ν. Τόσκας.)

    Η επίσκεψη Αποστολάκη στην Ιορδανία

    Τίποτε δεν μπορεί να μπει στη θέση του αν δεν ειπωθεί η ιστορία από την αρχή, από τον Μάιο του 2016. Τότε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ κ. Αποστολάκης πραγματοποίησε επίσημη επίσκεψη στην Ιορδανία. Επιστρέφοντας, σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, συνέταξε ένα απόρρητο ενημερωτικό σημείωμα για τις επαφές που είχε και στο οποίο αναγράφεται το ενδιαφέρον των Ιορδανών για αγορά 300.000 βλημάτων 105 mm. Το σημείωμα περιλαμβάνει και την πρόταση να αποσυρθούν τα συγκεκριμένα πυρομαχικά από το επιχειρησιακό πρόγραμμα του υπουργείου Εθνικής Αμυνας και να ενταχθούν σε υποπρόγραμμα αξιοποίησης μη επιχειρησιακά αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμού.
    Για τον σκοπό αυτόν συστάθηκε η ειδική επιτροπή που προβλέπει ο νόμος και παράλληλα ο κ. Καμμένος εισηγείται την αλλαγή του άρθρου 107 Ν. 3971/2011 ώστε να διευκολυνθεί η εκποίηση του υλικού, η οποία δημοσιεύεται στο ΦΕΚ στις 27 Ιουλίου 2016. Σε εκείνο το χρονικό σημείο εμφανίζεται ξαφνικά ο Βασίλης Παπαδόπουλος στο Πεντάγωνο. Με επιστολή που στέλνει στις 20 Ιουλίου 2016 στις αρμόδιες διευθύνσεις εμφανίζεται ως εκπρόσωπος του Βασιλείου της Ιορδανίας και ζητεί να ενημερωθεί για τις διαδικασίες αποχαρακτηρισμού των 300.000 βλημάτων ώστε να προσκομίσει τα απαραίτητα έγγραφα. Στις 10 Αυγούστου, ένα περίεργο δελτίο Τύπου αναρτάται στην ιστοσελίδα της ΓΔΑΕΕ. Ο αναπληρωτής, τότε, γενικός διευθυντής Αμυντικών Εξοπλισμών και Επενδύσεων Κ. Κυριακίδης ενημερώνει ότι την προηγούμενη ημέρα συναντήθηκε με τον Παπαδόπουλο «κατόπιν αιτήματος της Ολυμπιακής Βιομηχανίας» και τον «ενημέρωσε για τις προβλεπόμενες διαδικασίες εκποίησης Αμυντικού Υλικού και όπως αυτές διαμορφώθηκαν από την πρόσφατη νομοθεσία σύμφωνα με τον ν. 4407/16».

    Ο μεσάζων έδινε εντολές να φτιαχτούν βόμβες!

    Ο Παπαδόπουλος δεν εμφάνισε πληρεξούσιο από την Ιορδανία. Ωστόσο, στις 14 Αυγούστου, στέλνει επιστολή στο γραφείο του υπουργού Αμυνας με κοινοποίηση στον Κυριακίδη, στην οποία αναφέρεται στην «πρόσφατη συνάντησή» τους και σε «προηγούμενη ενημέρωση του ΓΕΕΘΑ» για «τα διαθέσιμα προς πώληση αποθέματα». «Ο πελάτης μας, Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας, έχει σοβαρότατο ενδιαφέρον για άμεση αγορά» των συγκεκριμένων βλημάτων και περισσότερων «άλλων διαμετρημάτων» γράφει. Και ζητεί να ορισθούν συγκεκριμένες ημερομηνίες προκειμένου να επισκεφθεί την Ελλάδα τετραμελής ομάδα ανώτατων αξιωματικών της Σαουδικής Αραβίας, με σκοπό «την καταγραφή και αξιολόγηση του αποθέματος προ της έκδοσης των απαραίτητων εγγράφων» για την άμεση αγορά και εξαγωγή του υλικού. Ετσι απλά άλλαξε «ο πελάτης» από Βασίλειο της Ιορδανίας σε Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας.
    Οταν στις 7 Νοεμβρίου ο κ. Καμμένος πιέστηκε από την ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων των βουλευτών της ΝΔ Βασίλη Κικίλια και Αναστάσιου Δημοσχάκη, κατέθεσε στη Βουλή τη διακρατική συμφωνία με τη Σαουδική Αραβία και το πληρεξούσιο του Β. Παπαδόπουλου, με ημερομηνία Μαΐου 2016! Δηλαδή ο Παπαδόπουλος εμφανίζεται να έλαβε εντολή εκπροσώπησης του Βασιλείου της Σαουδικής Αραβίας για την αγορά των 300.000 βλημάτων περίπου ταυτόχρονα με την εισήγηση του αρχηγού ΓΕΕΘΑ, η οποία όμως αφορούσε την… Ιορδανία!
    Το πληρεξούσιο έχει εμφανή ελαττώματα που θέτουν εν αμφιβόλω τη γνησιότητά του. Επιπλέον, ερμηνεύεται ότι δεν δίνει δικαίωμα υπογραφής συμφωνίας στον Παπαδόπουλο, αλλά μόνο οριστικοποίησης (to finilize), διαχείρισης και πώλησης αποθεμάτων αμυντικού υλικού της ελληνικής κυβέρνησης. Ελέγχθηκε από τους αρμοδίους η γνησιότητά του; ‘Η μήπως έκαναν τα στραβά μάτια προκειμένου να παρακαμφθεί ο νόμος που απαγορεύει τους μεσάζοντες στα εξοπλιστικά μετά το σκάνδαλο Τσοχατζόπουλου, προκειμένου ο Παπαδόπουλος να εμφανιστεί ως εκπρόσωπος της Σαουδικής Αραβίας; Η διακρατική συμφωνία υπογράφεται στις 13 Ιουνίου του 2017 και την επόμενη ημέρα οι αξιωματικοί που χειρίστηκαν την υπόθεση υποβάλλουν Φύλλο Ενημερώσεως Εισηγήσεως από το οποίο συνάγεται ότι η εντολή για την υπογραφή της σύμβασης προέρχεται από τον κ. Καμμένο.

    Ο μεσάζων επιθεωρεί στρατόπεδα!

    Η ιστορία στραβώνει για τα καλά όταν αναλαμβάνει τη Διεύθυνση Αμυντικών Προγραμμάτων και Κύριων Συμβάσεων ο ταξίαρχος Παπαδάκης. Από την πρώτη ώρα ανακαλύπτει περίεργα πράγματα. Οπως μια επιστολή του Παπαδόπουλου πριν από τρεις μήνες, στις 3 Ιανουαρίου 2017, με την οποία ζητούσε να επιθεωρήσει τα προς πώληση πυρομαχικά τριμελής σαουδαραβική αντιπροσωπεία. Λίγες ημέρες αργότερα εμφανίστηκε η ξένη αντιπροσωπεία, αποτελούμενη από τον Βασίλη Παπαδόπουλο, τον αδελφό του Δημήτρη, και έναν Αραβα τον οποίο ο Παπαδόπουλος δήλωσε ως ταξίαρχο, στρατιωτικό ακόλουθο στο Παρίσι και στη Γενεύη, ονόματι Χαλίντ Σαέντ αλ Καχτάνι. Μόνο που ο πραγματικός στρατιωτικός ακόλουθος της Σαουδικής Αραβίας στο Παρίσι ήταν και παραμένει μέχρι σήμερα ο πρίγκιπας Τούρκι μπιν Χαλίντ μπιν Αμπντουλάχ αλ Σαούντ. Ο Παπαδόπουλος επιθεωρεί ελληνικά στρατόπεδα και στη συνέχεια ζητεί να επιθεωρήσει και άλλα στρατόπεδα για λογαριασμό του Κατάρ. Ποιος έδωσε την άδεια επιθεώρησης των στρατοπέδων;
    Στη σύσκεψη της 29ης Αυγούστου 2017 στο Πεντάγωνο ο ταξίαρχος Παπαδάκης ενημέρωσε την επίσημη σαουδαραβική αντιπροσωπεία ότι δεν απαιτείται επιθεώρηση των βλημάτων «καθόσον δική τους ομάδα τα επιθεώρησε στην αρχή του έτους. Η ξένη αντιπροσωπεία δήλωσε άγνοια της σχετικής ομάδας επιθεώρησης. Επίσης ρώτησε, αφού είναι υπογεγραμμένη η Σύμβαση πάνω από δύο μήνες, γιατί δεν έχουν παραληφθεί ακόμη τα πυρομαχικά από το Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας», όπως αναφέρεται στα πρακτικά. Η απάντηση ήταν επειδή δεν έχει κατατεθεί η ανέκκλητη ενέγγυα πίστωση, όπως προβλέπει η διακρατική συμφωνία. Η επίσημη αντιπροσωπεία ήρθε στην Ελλάδα έπειτα από τις ενέργειες του Παπαδάκη και του πρόξενου Κλουβάτου, οι οποίοι ανακάλυψαν ότι το υπουργείο Αμυνας της Σαουδικής Αραβίας δεν γνώριζε τίποτα από αυτά που γίνονταν στην Αθήνα.

    Ο εγχώριος μεταφορέας

    Οταν αποκαλύφθηκε η πραγματικότητα, ο κ. Καμμένος κάλεσε στις 30 Αυγούστου το πρωί τον ταξίαρχο Παπαδάκη στο γραφείο του, παρουσία του Α/ΓΕΕΘΑ κ. Αποστολάκη, του Α/ΓΕΣ Αλκιβιάδη Στεφανή και άλλων ανώτερων αξιωματικών. Δεν του ζήτησε ενημέρωση για τη συζήτηση με τους εκπροσώπους του υπουργείου Αμυνας της Σαουδικής Αραβίας, γι’ αυτό είχε τηλεφωνήσει ο Παπαδόπουλος την προηγούμενη ημέρα. Μόνο ένα πράγμα τον έκαιγε. Ποιος έδωσε το τηλέφωνο της πιστοποιημένης μεταφορικής εταιρείας στους Σαουδάραβες για τη μεταφορά των βλημάτων. Στη διακρατική συμφωνία προβλέπεται πωλητής (υπουργείο Αμυνας), αγοραστής (ΒΣΑ) και υπεργολάβος «οποιοσδήποτε τρίτος φορέας (εγχώρια εταιρεία) με τον οποίο θα συνάψει σύμβαση ο αγοραστής για εκτέλεση του έργου μεταφοράς των πυρομαχικών. Ο τρόπος επιλογής του εγχώριου μεταφορέα αποτελεί αποκλειστική ευθύνη του αγοραστή». Του αγοραστή, δηλαδή του Παπαδόπουλου, ως εκπροσώπου της Σαουδικής Αραβίας, ιδιότητα με την οποία υπέγραψε και τη διακρατική συμφωνία.
    Οπότε τίθεται εύλογα το ερώτημα. Αφού οι Σαουδάραβες ήθελαν 100.000 βλήματα, πού θα παρέδιδε τα υπόλοιπα 200.000 ο Παπαδόπουλος και μέσω ποιας μεταφορικής εταιρείας, αν όχι μιας πιστοποιημένης; Σύμφωνα με την εκπρόσωπο Τύπου της ΝΔ Μαρία Σπυράκη, ο Πρωθυπουργός «θα κληθεί να απαντήσει στη Βουλή και στα ακόλουθα ερωτήματα: Γιατί σε διακρατική συμφωνία κυβέρνησης προς κυβέρνηση υπάρχει μεσάζων; Ποιος είναι ο κ. Παπαδόπουλος; Και ποια είναι η σχέση του με τον υπουργό Εθνικής Αμυνας Πάνο Καμμένο; Σε ποιες αγοραπωλησίες όπλων έχει εμπλακεί ο κ. Παπαδόπουλος;».

    Το μυστήριο με τις βόμβες

    Σύμφωνα με την αναφορά Παπαδάκη, την 1η Μαρτίου 2017 ολοκληρώθηκαν οι διαπραγματεύσεις της υπηρεσίας του με τον Παπαδόπουλο. Το σχέδιο διακρατικής συμφωνίας δεν υπεγράφη άμεσα γιατί ο Βασίλειος Παπαδόπουλος έθεσε ως προϋπόθεση την υπογραφή ανάλογης διακρατικής συμφωνίας για την προμήθεια αεροπορικών βομβών ΜΚ 82/83.
    Δεν ήταν η πρώτη φορά που έθετε το ζήτημα των βομβών ο Παπαδόπουλος. Στις 16 Φεβρουαρίου 2017 ο κ. Κυριακίδης έστειλε υπηρεσιακό σημείωμα στον κ. Καμμένο προκειμένου να τον ενημερώσει ότι η ΓΔΑΕΕ έχει ολοκληρώσει τις διαπραγματεύσεις με «τον κ. Παπαδόπουλο – Ολυμπιακή Βιομηχανία» για τη διακρατική συμφωνία και ότι απομένει να οριστεί η τιμή αγοράς ανά τεμάχιο. Προσθέτει όμως και τα ακόλουθα:
    «Η πρόθεση της εταιρείας για πώληση στο Βασίλειο της Σαουδικής Αραβίας αεροπορικών βομβών ΜΚ 82 και ΜΚ 83 μέσω διακρατικής συμφωνίας με τη χώρα μας είναι ανεξάρτητο θέμα με το υποπρόγραμμα για την εκποίηση των 300.000 βλημάτων ΠΒ 105 χιλιοστών. Επιπρόσθετα σας γνωρίζονται τα παρακάτω:
    1Το ΓΕΑ στους πίνακες εύχρηστου και μη επιχειρησιακά αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμού έχει παρουσιάσει απόθεμα 700 σε αριθμό αεροπορικές βόμβες ΜΚ 82, χωρίς μέχρι σήμερα να έχει αποστείλει στο ΥΠΕΘΑ/ΓΔΑΕΕ κατάλληλο υποπρόγραμμα για την εκποίησή τους. Επιπλέον, δεν είναι βέβαιο ότι προτίθεται να εκποιήσει τα εν λόγω πυρομαχικά μέσω διακρατικής συμφωνίας ή διαγωνισμού.
    2Οι αεροπορικές βόμβες ΜΚ 83 δεν παρουσιάζονται στους πίνακες εύχρηστου και μη επιχειρησιακά αναγκαίου στρατιωτικού εξοπλισμού του ΓΕΑ.
    3Ο κ. Παπαδόπουλος – Ολυμπιακή Βιομηχανία ΑΕ έχει εκδώσει με δική του πρωτοβουλία End User’s Certificate για τις αεροπορικές βόμβες ΜΚ 82-83 χωρίς η υπηρεσία επ’ αυτού να έχει αναλάβει καμία δέσμευση.
    4Σύμφωνα με τη σχετική επιστολή του ο κ. Παπαδόπουλος – Ολυμπιακή Βιομηχανία ΑΕ θεωρεί ως αναπόσπαστο κομμάτι της συνεργασίας του την αγορά των αεροπορικών βομβών ΜΚ 82-83 από τις ΕΔ, χωρίς να είναι απόλυτα σαφές εάν αυτό είναι απαιτητό για την ολοκλήρωση της πώλησης των βλημάτων 105 mm».
    Στις 24 Μαρτίου 2017 ο Παπαδόπουλος στέλνει φαξ στο υπουργείο Αμυνας, υπόψη του αναπληρωτού γεν. διευθυντή Κ. Κυριακίδη. «Θα θέλαμε να μας γνωστοποιήσετε την πρόοδο των υπηρεσιών σας σχετικά με την αγοραπωλησία των ΜΚ 82/83 για την οποία η Βασιλική Πολεμική Αεροπορία της Σαουδικής Αραβίας έχει ήδη εκδώσει πιστοποιητικό τελικού χρήστη για ΜΚ 82 από 8/6/2016 και από 27/11/2016 για πυρομαχικά των 105 mm και ΜΚ 83. Ζητούμε να μας γνωστοποιήσετε το συντομότερο δυνατόν για ποιον λόγο δεν συγκροτήθηκε επιτροπή για τις ΜΚ82 τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα και επίσης για ποιον λόγο συγκροτήθηκε επιτροπή μόνο για τα πυρομαχικά των 105 mm και όχι επίσης για τις ΜΚ83 που εντάσσονται στο ίδιο πιστοποιητικό τελικού χρήστη. Οι μεγαλύτερες ποσότητες οι οποίες αναφέρονται στα πιστοποιητικά για τις ΜΚ82/83 εκδόθηκαν με την πιθανότητα, ασχέτως των προς εκποίηση ποσοτήτων από ΓΕΑ, οι υπόλοιπες ποσότητες να παραχθούν από τα ΕΑΣ στο εργοστάσιο Λαυρίου (αναφέρομαι σε συζητήσεις που πραγματοποιήθηκαν με τον πρώην γενικό διευθυντή των ΕΑΣ Ναύαρχο Χρηστίδη, και οι οποίες διεκόπησαν λόγω αποχώρησής του)» αναφέρει. Ο ναύαρχος Κοσμάς Χρηστίδης παραιτήθηκε στις 9 Φεβρουαρίου 2017 από τη θέση του διευθύνοντος συμβούλου των Ελληνικών Αμυντικών Συστημάτων διατυπώνοντας αιχμές για τις πολιτικές του υπουργείου Αμυνας.
    Εντύπωση προκαλεί η σημείωση της υπηρεσίας στο πλάι του εγγράφου. «Να κληθεί άμεσα για έλεγχο κειμένων. Να απαντήσουμε “τα λοιπά εκφεύγουν της αρμοδιότητάς μας”». Ακόμα πιο εντυπωσιακό είναι το ύφος της επιστολής, σαν να απευθύνεται ο Παπαδόπουλος σε υφισταμένους του! Ανάλογη συμπεριφορά περιγράφει και ο Παπαδάκης στην αναφορά του. «Την 29η 20.27 Αυγ. 17, και ενώ βρισκόμουν στο σπίτι μου, μου τηλεφώνησε εκ νέου ο Βασίλειος Παπαδόπουλος» για να ρωτήσει για τον αξιωματικό που έδωσε το τηλέφωνο της μεταφορικής στους Αραβες. «Μου είπε ότι λυπάται αλλά από δω και στο εξής δεν ξέρει τι θα γίνει. Του ανέφερα ότι μόνο ως απειλή μπορώ να το εκλάβω, πράγμα ανεπίτρεπτο και του έκλεισα το τηλέφωνο». Ολη η παραπάνω αλληλογραφία (όπως και η υπογραφή της διακρατικής συμφωνίας) πραγματοποιείται ενώ ο Βασίλης Παπαδόπουλος, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΓΕΜΗ, έχει αποχωρήσει από την εταιρεία Ολυμπιακή Βιομηχανία ΑΕ από τις 30 Νοεμβρίου 2016 και δεν μπορεί να την εκπροσωπεί νόμιμα. Βρίσκεται όμως στο ΔΣ ο αδελφός του Δημήτρης.
    Ερώτημα: Η συμφωνία για τις βόμβες έχει προχωρήσει και σε ποιον βαθμό; Γιατί αν αληθεύουν όσα μεταδίδονται από αρμόδιες πηγές, μετά την παραπάνω αλληλογραφία Παπαδόπουλου – Κυριακίδη, οι διαδικασίες εξελίχθηκαν με αξιοσημείωτα ταχείς ρυθμούς.

    Η πιστοποίηση

    Οι βόμβες ΜΚ 82/83 είναι περιζήτητες διότι θεωρούνται οι πιο φθηνές έξυπνες βόμβες, αλλά όπως για όλα τα όπλα και πυρομαχικά αμερικανικής κατασκευής, χρειάζεται άδεια από τις Αρχές των ΗΠΑ προκειμένου να εξαχθούν σε τρίτες χώρες, πράγμα που επισημάνθηκε στη συνάντηση της επίσημης αντιπροσωπείας των Σαουδαράβων στο Πεντάγωνο.
    Οι διαπραγματεύσεις της ΓΑΔΕΕ με τον Παπαδόπουλο βασίστηκαν στο πιστοποιητικό τελικού χρήστη το οποίο παρέδωσε στις υπηρεσίες του υπουργείου Αμυνας ο επιχειρηματίας και το κατέθεσε ο κ. Καμμένος στη Βουλή. Με αυτή την πιστοποίηση συζητούσε για αγορά 4.000 βομβών, 700 από το ΓΕΣ και οι υπόλοιπες θα κατασκευάζονταν από τα ΕΑΣ, που έχουν σχετική άδεια από τις ΗΠΑ, στο Λαύριο. Το ίδιο το έγγραφο όμως προκαλεί τεράστια ερωτήματα. Δεν έχει ημερομηνία, ούτε το διεθνώς αναγνωρισμένο περιεχόμενο, αλλά ένα κείμενο σε κάκιστα αγγλικά, χωρίς τις αναγκαίες υπογραφές και σφραγίδες.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Πολιτική