• Αναζήτηση
  • Τζακπότ για την Airbus στην έκθεση του Ντουμπάι

    Στο παρά πέντε η Airbus έκλεψε... την παράσταση στο Ντουμπάι και τις εντυπώσεις από την Boeing. Την προτελευταία ημέρα της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης που διοργάνωσε το Εμιράτο, η ευρωπαϊκή κοινοπραξία έγραψε στα βιβλία της παραγγελία-ρεκόρ για την κατασκευή 430 αεροσκαφών τύπου Α320neo, συνολικής αξίας 49,5 δισ. δολαρίων σύμφωνα με τις τιμές καταλόγου.

    Καψύλης Αλέξανδρος
    Στο παρά πέντε η Airbus έκλεψε… την παράσταση στο Ντουμπάι και τις εντυπώσεις από την Boeing. Την προτελευταία ημέρα της διεθνούς αεροπορικής έκθεσης που διοργάνωσε το Εμιράτο, η ευρωπαϊκή κοινοπραξία έγραψε στα βιβλία της παραγγελία-ρεκόρ για την κατασκευή 430 αεροσκαφών τύπου Α320neo, συνολικής αξίας 49,5 δισ. δολαρίων σύμφωνα με τις τιμές καταλόγου.
    Παραγγέλλων είναι ένας ογδοντάχρονος Τεξανός, ο επικεφαλής της εταιρείας επενδύσεων Indigo Partners Μπιλ Φράνκι, ο οποίος ταξίδεψε μάλιστα μέχρι το Ντουμπάι για να υπογράψει προσωπικά τη συμφωνία.  
    Για την Airbus η συμφωνία έπεσε σαν μάννα εξ ουρανού, καθώς μέχρι την Τετάρτη όλοι οι ανταποκριτές των ξένων μέσων ενημέρωσης από το Ντουμπάι έκαναν λόγο για «δύσκολη εβδομάδα της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας», αφού η καλύτερη πώληση που είχε πετύχει ήταν ενός σουπερτζάμπο Α380 στην εταιρεία Emirates.
    Εμφανίστηκε όμως ξαφνικά ο Φράνκι για λογαριασμό της Indigo, όχι μόνο για να σώσει την παρτίδα για λογαριασμό της Airbus, αλλά και για να της χαρίσει έναν εμπορικό θρίαμβο.

    Ιστορικό ρεκόρ

    Τα αεροσκάφη προορίζονται για να χρησιμοποιηθούν από τις αεροπορικές εταιρείες στις οποίες έχει συμμετοχή η Indigo – οι επενδύσεις της έχουν άλλωστε ως βάση τον τομέα των αερομεταφορών.
    Σε αυτές περιλαμβάνονται η ευρωπαϊκή Wizz Air, η αμερικανική Frontier Airlines, η μεξικανική Volaris και η χιλιανή JetMart. Ο ίδιος ο Φράνκι είναι πρόεδρος της Wizz Air και της Frontier Airlines. «Εμείς προωθούμε το μοντέλο του πολύ χαμηλού κόστους. Για να πετύχεις στον τομέα μας, πρέπει να διαθέτεις έναν τύπο αεροσκάφους που να αντέχει στη σκληρή δουλειά. Η Airbus καλύπτει τις προδιαγραφές» δήλωσε ο Φράνκι αναφερόμενος στο μικρομεσαίου μεγέθους Α320neo.
    Για να αντιληφθεί κανείς τη σημασία της παραγγελίας του τεξανού επενδυτή για την Airbus, αρκεί να αναλογιστεί ότι αυτή υπερδιπλασιάζει τις καταγραφές που είχε πετύχει από την αρχή της χρονιάς στο βιβλίο παραγγελιών της η εταιρεία. Διότι μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου είχε περίπου 290 παραγγελίες.
     
    Και επίσης η παραγγελία του Φράνκι «κονιορτοποιεί» το προηγούμενο ρεκόρ των 250 παραγγελιών αεροσκαφών μεσαίου μεγέθους της Airbus που είχε κάνει το 2015 η ινδική αεροπορική εταιρεία IndiGo (καμία σχέση με την εταιρεία συμμετοχών Indigo). Η αξία της παραγγελίας της IndiGo ήταν 27 δισ. δολάρια.

    Προσωπικός θρίαμβος

    Ασφαλώς η Airbus θα κάνει έκπτωση στον Φράνκι. «Δυστυχώς η Indigo δεν θα καταβάλει 49,5 δισ. δολάρια» απάντησε την Τετάρτη ο διευθύνων σύμβουλος της Airbus Τζον Λίχι όταν ρωτήθηκε για πιθανές εκπτώσεις. Ανεξάρτητα από το τελικό τίμημα, η συμφωνία αποτελεί έναν προσωπικό θρίαμβο του αμερικανού μάνατζερ, ο οποίος αποχωρεί στα τέλη του έτους έπειτα από 20 χρόνια στο «κόκπιτ» της ευρωπαϊκής κοινοπραξίας.
    Το επιστέγασμα μιας απίστευτα αποδοτικής καριέρας, αφού κατάφερε να πουλήσει περισσότερα από 15.000 αεροσκάφη της Airbus, η συνολική αξία των οποίων υπολογίζεται στα 1,7 τρισ. δολάρια.

    Η παραγωγή

    Ο Λίχι πέτυχε, μάλιστα, να ξεπεράσει και τους μεγάλους ανταγωνιστές του, τη συμφωνία δηλαδή των 40 δισ. δολαρίων που είχε πετύχει στις αρχές της εβδομάδας η Boeing με την Emirates (η παραγγελία αφορά το μοντέλο 787).
     
    Η Boeing, βέβαια, ανακοίνωσε την Τετάρτη και την παραγγελία 225 αεροσκαφών 737 ΜΑΧ από την εταιρεία Flydubai – συμφωνία αξίας 27 δισ. δολαρίων σύμφωνα με τις τιμές καταλόγου.
    Οι πανηγυρισμοί της Airbus, πάντως, για τη μαζική παραγγελία των Α320 θα είναι μάλλον συγκρατημένοι, σύμφωνα με τον ειδικευμένο στον κλάδο αναλυτή του BBC Ντόμινικ Ο’Κόνελ. Κι αυτό επειδή η εταιρεία «πουλάει σαν τα ζεστά κέικ τα μικρότερα αεροσκάφη της Α320, αλλά δεν μπορεί να βρει αγοραστή για το σουπερτζάμπο Α380» και ταυτόχρονα «δεν μπορεί ούτε να επιταχύνει τη γραμμή παραγωγής των Α320 για να προλάβει τις παραγγελίες, ούτε να επιβραδύνει τη γραμμή παραγωγής του Α380».

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία