• Αναζήτηση
  • Η αξία της νοημοσύνης

    Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι γεμάτη συνθήματα. Λέξεις που λένε πολλά ή - καμιά φορά - τίποτε για τη σχεδίαση και τις επιδόσεις, τη σχέση ανθρώπου και μηχανής, το όνειρο και την πραγματικότητα, σε μια προσπάθεια να αδράξουν τη μέρα και να σκιαγραφήσουν το μέλλον.

    Κιούσης Βαγγέλης
    Η αυτοκινητοβιομηχανία είναι γεμάτη συνθήματα. Λέξεις που λένε πολλά ή – καμιά φορά – τίποτε για τη σχεδίαση και τις επιδόσεις, τη σχέση ανθρώπου και μηχανής, το όνειρο και την πραγματικότητα, σε μια προσπάθεια να αδράξουν τη μέρα και να σκιαγραφήσουν το μέλλον.
    Σε αυτό το μέλλον οδηγεί η σειρά πρωτότυπων οχημάτων της Toyota που παρουσιάστηκαν πρόσφατα στην έκθεση του Τόκιο, αποκαλύπτοντας τη νέα έννοια της αυτοκίνησης, κατά την ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία. Με κυρίαρχα τα στοιχεία της τεχνητής νοημοσύνης σε κάθε στάδιο της εξέλιξής τους, μοντέλα όπως το εικονιζόμενο Concept-i συνδυάζουν τεχνολογία που μαθαίνει από τον άνθρωπο (Learn), αξιοποιεί την αυτόνομη οδήγηση εξασφαλίζοντας τη μέγιστη δυνατή ασφάλεια στους επιβάτες (Protect) και εμπνέει τον οδηγό ο οποίος απολαμβάνει νέες εμπειρίες (Inspire).
    Πίσω από τα συνήθη χαρακτηριστικά ενός οχήματος – μήκος 4,51 μέτρα, μεταξόνιο 2,70 μέτρα, ηλεκτροκίνηση, μπαταρίες με αυτονομία 300 χλμ. έπειτα από κάθε πλήρη φόρτιση και χώροι για τέσσερις επιβάτες – το Concept-i αποκωδικοποιεί τα συναισθήματα και αποτιμά το επίπεδο επαγρύπνησης του οδηγού του «διαβάζοντας» τις εκφράσεις του προσώπου του, τον τόνο της φωνής του και τις ενέργειές του. Ταυτόχρονα αξιολογεί τις επαναλαμβανόμενες προτιμήσεις του και σε συνδυασμό με εξωτερικούς παράγοντες, όπως η κατάσταση της κυκλοφορίας και τα δεδομένα του συστήματος πλοήγησης, αποφασίζει αν χρειάζεται να παράσχει την υποστήριξή του. Αν ο οδηγός, για παράδειγμα, βρεθεί αντιμέτωπος με μια επικίνδυνη κατάσταση, το Concept-i ενεργοποιεί την αυτόνομη οδήγηση αποτρέποντας το ατύχημα.
    Σε συνθήκες χαλαρότερης μετακίνησης, το ίδιο το αυτοκίνητο προτείνει «θέματα» που βασίζονται στη διάθεση του οδηγού του, δημιουργώντας ένα μοντέλο αμφίδρομης ελεύθερης συνομιλίας και έναν «οδικό χάρτη συναισθημάτων» από τον οποίο αντλεί δεδομένα για να προσφέρει νέες εμπειρίες, υποδεικνύοντας ευχάριστες διαδρομές με ασυνήθιστες παρακάμψεις.
    Τίποτε από όλα αυτά δεν είναι εφικτό σε ένα αυτοκίνητο με «συμβατικά» χαρακτηριστικά. Γι’ αυτό και τα στελέχη της Toyota επενδύουν σε ένα σχεδιαστικό πρότυπο που ρέει από μέσα προς τα έξω, με έναν ευάερο θάλαμο επιβατών και μια πολύ φουτουριστική σιλουέτα, η οποία πέραν της αισθητικής της αξίας υποδηλώνει και τη διαφορετικότητα του οχήματος.
    Μεμονωμένες λειτουργίες του Concept-i αποκαλύφθηκαν ήδη στην έκθεση του Τόκιο, ενώ η κυκλοφορία του σε δημόσιους δρόμους έχει ήδη προγραμματιστεί για το 2020, εμπεδώνοντας την αξία της νοημοσύνης στην τετράτροχη ζωή μας.
    * Δημοσιεύθηκε στο BHmagazino την Κυριακή 19 Νοεμβρίου 2017.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    BHMAgazino