• Αναζήτηση
  • προς το αύριο

    Τα νέα μοντέλα των αυτοκινήτων διαθέτουν μια πλειάδα συστημάτων και υπηρεσιών επικοινωνίας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας τα οποία σε συνδυασμό με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων αποσπούν συνεχώς την προσοχή των οδηγών, αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Τα νέα μοντέλα των αυτοκινήτων διαθέτουν μια πλειάδα συστημάτων και υπηρεσιών επικοινωνίας, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας τα οποία σε συνδυασμό με τη χρήση των κινητών τηλεφώνων αποσπούν συνεχώς την προσοχή των οδηγών, αυξάνοντας σημαντικά τις πιθανότητες πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων. Ομάδα ερευνητών του Πανεπιστημίου του Γουότερλου στον Καναδά ανέπτυξε ένα σύστημα το οποίο παρακολουθεί τη συμπεριφορά του οδηγού και μπορεί να διαπιστώνει αν αυτός δεν έχει στραμμένη την προσοχή του στον δρόμο.
    Το σύστημα αποτελείται από κάμερες που είναι τοποθετημένες σε διάφορα σημεία του οχήματος (π.χ. στο ταμπλό του αυτοκινήτου) και ένα ειδικά σχεδιασμένο για την περίσταση λογισμικό. Οταν το σύστημα διαπιστώσει ότι ο οδηγός ασχολείται με κάτι (π.χ. γράφει μήνυμα στο κινητό του τηλέφωνο) και η προσοχή του έχει διασπαστεί θα τον ειδοποιήσει με ένα ηχητικό ή οπτικό σήμα. «Η διάσπαση προσοχής των οδηγών είναι ένα συνεχώς αυξανόμενο πρόβλημα.
    Αν τα διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα του οχήματος δεν είναι σωστά σχεδιασμένα μπορεί να αποτελέσουν πηγές διάσπασης της προσοχής του οδηγού» αναφέρει ο Φάκχρι Καράι, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας. Διάφορες ερευνητικές ομάδες αλλά και οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες προσπαθούν να αναπτύξουν συστήματα ελέγχου και ειδοποίησης των οδηγών όταν εκείνοι δεν έχουν στραμμένη την προσοχή τους στον δρόμο. Μάλιστα οι ειδικοί αναφέρουν ότι σύντομα θα αναπτυχθούν συστήματα τα οποία, αν χρειαστεί, θα αναλαμβάνουν πρωτοβουλία και θα παίρνουν τον έλεγχο του οχήματος για να το κατευθύνουν με ασφάλεια στον προορισμό του.

    Ρούχα- «σκληροί δίσκοι»

    Ερευνητές του Πανεπιστημίου της Ουάσινγκτον δημιούργησαν έναν νέο τύπο «έξυπνου» υφάσματος το οποίο μπορεί να αποθηκεύει δεδομένα όπως κωδικούς ασφαλείας, «ετικέτες» αναγνώρισης κ.ά. Με αυτό το ύφασμα θα μπορούν να δημιουργηθούν ρούχα (πουκάμισα, μπουφάν) τα οποία θα ανοίγουν ανέπαφα πόρτες ασφαλείας και άλλα συστήματα που απαιτούν τη χρήση κωδικών. Οι ερευνητές κατάφεραν να ενσωματώσουν αυτή την τεχνολογία και σε αξεσουάρ όπως γραβάτες, ζώνες, κολιέ, βραχιόλια κ.ά.
    «Σκεφθείτε αυτό το ύφασμα σαν έναν σκληρό δίσκο. Μπορεί κάποιος κυριολεκτικά να αποθηκεύει δεδομένα στα ρούχα που φοράει» αναφέρουν οι ερευνητές. Στις δοκιμές το ύφασμα ή, καλύτερα, τα αγώγιμα νήματα από τα οποία αποτελείται, δεν υπέστησαν καμία ζημιά ούτε στο πλυντήριο ούτε στο σιδέρωμα. Το ύφασμα αυτό λειτούργησε αποτελεσματικά και σε δοκιμές διασύνδεσής του με κινητά τηλέφωνα. Ετσι είναι εφικτό, όπως φαίνεται, να δημιουργηθούν ενδύματα που θα επιτρέπουν σε αυτόν που τα φοράει να ελέγχει το κινητό του τηλέφωνο (να λαμβάνει κλήσεις, να ακούει μουσική κ.ά.) χωρίς να χρειάζεται να το βγάλει από την τσέπη.

    Βάλε την νταλίκα στην πρίζα!

    Υστερα από αρκετές αναβολές η Tesla ανακοίνωσε ότι θα παρουσιάσει στις 16 Νοεμβρίου την πολυαναμενόμενη ηλεκτρική της… νταλίκα. Το αφεντικό της Tesla, o μεγιστάνας οραματιστής Ελον Μασκ, διαβεβαιώνει ότι το νέο όχημα πηγαίνει τη μεταφορά αγαθών «στο επόμενο επίπεδο». Το Tesla Semi, όπως ονομάζεται το φορτηγό με τη ρυμουλκούμενη καρότσα, αποτελεί μέρος του «οράματος» του Μασκ για τη μεταμόρφωση της βιομηχανίας μεταφορών. Αν και η Tesla δεν δίνει στη δημοσιότητα στοιχεία για την νταλίκα της, φημολογείται ότι το πρώτο μοντέλο θα μπορεί με μια φόρτιση να καλύψει αποστάσεις 300-500 χλμ. και ότι στόχος της εταιρείας είναι να κατασκευάσει σύντομα ένα μοντέλο που θα έχει αυτονομία 1.600 χλμ.  

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Science