• Αναζήτηση
  • Οι σωληναγωγοί του TAP ζυγίζουν όσο 71 πύργοι του Άιφελ

    Πριν λίγες ημέρες έφτασε στη Θεσσαλονίκη η τελευταία αποστολή χαλύβδινων σωληναγωγών για τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP AG) που σήμανε την ολοκλήρωση και τελική παράδοση όλων των σωληναγωγών προς τις χώρες που φιλοξενούν τον αγωγό. Συνολικά χρησιμοποιούνται περίπου 55.000 σωληναγωγοί για την κατασκευή του TAP ενώ το αξιοσημείωτο είναι ότι το βάρος τους ισούται με 71 πύργους του Άιφελ!

    ΤοΒΗΜΑ Team

    Πριν λίγες ημέρες έφτασε στη Θεσσαλονίκη η τελευταία αποστολή χαλύβδινων
    σωληναγωγών για τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP AG) που
    σήμανε την ολοκλήρωση και τελική παράδοση όλων των σωληναγωγών προς τις
    χώρες που φιλοξενούν τον αγωγό. Συνολικά χρησιμοποιούνται περίπου 55.000
    σωληναγωγοί για την κατασκευή του TAP ενώ το αξιοσημείωτο είναι ότι το
    βάρος τους ισούται με 71 πύργους του Άιφελ!

    Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση,  η μεταφορά των 55.000 σωληναγωγών και γωνιών πραγματοποιήθηκε σε διάστημα περίπου ενάμιση χρόνου. Οι πρώτοι σωληναγωγοί κατέφθασαν στο Δυρράχιο τον Απρίλιο του 2016, ενώ οι παραδόσεις στην Ελλάδα ξεκίνησαν ένα μήνα αργότερα, τον Μάιο του 2016.

    Υπενθυμίζεται ότι περίπου 55.000 σωληναγωγοί χρησιμοποιούνται για την κατασκευή του TAP (32.000 στην Ελλάδα, 13.000 στην Αλβανία, 9.150 για το υποθαλάσσιο τμήμα και 670 στην Ιταλία). Το βάρος όλων αυτών των σωλήνων φτάνει τους 520.000 τόνους, όσο περίπου ζυγίζουν 71 πύργοι του ‘Αιφελ.
    Είναι ενδεικτικό ότι το βάρος ενός μόνο σωληναγωγού μήκους 18 μέτρων κυμαίνεται μεταξύ 9,3 και 16,3 τόνων – αναλόγως του πάχους των τοιχωμάτων του.

    Οι σωληναγωγοί μεταφέρθηκαν στους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής σε 79 θαλάσσια φορτία διαφόρων μεγεθών και με 158 δρομολόγια τρένου εντός Ελλάδας. Η διαδικασία εκφόρτωσης στα μεγαλύτερα πλοία διαρκούσε κατά μέσον όρο περί τις 5 μέρες.

    Τους σωληναγωγούς κατασκεύασε η ελληνική Σωληνουργεία Κορίνθου και η γερμανική Salzgitter Mannesmann International. Ο Τζον Χέινς, διευθυντής Τεχνικού Σχεδιασμού του TAP, σημείωσε σχετικά: «Πρόκειται για ένα ακόμη ορόσημο στην πορεία της επιτυχούς υλοποίησης του έργου. Το σύνολο της εφοδιαστικής διαδικασίας παράδοσης πραγματοποιήθηκε εντός χρονοδιαγράμματος και με τα υψηλότερα πρότυπα ασφαλείας. Δεδομένου ότι κάθε σωλήνας έχει ανυψωθεί κατά προσέγγιση επτά φορές από την κατασκευή του στα εργοστάσια έως την άφιξή του στους Κεντρικούς Σταθμούς Διαλογής του ΤΑΡ, είμαστε περήφανοι που αυτή η τεράστια επιχείρηση ολοκληρώθηκε χωρίς να σημειωθεί κανένα συμβάν ασφαλείας στις φιλοξενούσες χώρες»

    Οικονομία