• Αναζήτηση
  • Νέα αφαίμαξη €1,1 δισ. με τα τέλη κυκλοφορίας

    Στο ίδιο έργο θεατές θα βρεθούν και πάλι εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθώς και εφέτος τα τέλη κυκλοφορίας «τσούζουν».

    Στο ίδιο έργο θεατές θα βρεθούν και πάλι εκατομμύρια ιδιοκτήτες αυτοκινήτων καθώς και εφέτος τα τέλη κυκλοφορίας «τσούζουν». Στο υπουργείο Οικονομικών κάθε χρόνο εξαγγέλλουν ότι πρόκειται να αλλάξουν τα τέλη κυκλοφορίας και να γίνει μία πιο δίκαιη κατανομή των ήδη υψηλών και πολλές φορές παράλογων ποσών που καλούνται κάθε χρόνο να καταβάλουν 5.126.024 ιδιοκτήτες ΙΧ αυτοκινήτων. Ομως η περιβόητη μεταρρύθμιση στα τέλη κυκλοφορίας αναβλήθηκε και πάλι. Τα τέλη κυκλοφορίας που θα κληθούν να πληρώσουν έως το τέλος του τρέχοντος έτους οι ιδιοκτήτες θα είναι τα ίδια σε σύγκριση με τα αντίστοιχα περυσινά και οι όποιες αλλαγές πραγματοποιηθούν θα αφορούν πολύ συγκεκριμένες κατηγορίες πολιτών, όπως είναι για παράδειγμα οι πολύτεκνοι και τα άτομα με ειδικές ανάγκες.
    Δεν τα κατάφεραν
    Μάλιστα ούτε το σενάριο που έλεγε ότι θα ευνοηθούν ιδιοκτήτες ΙΧ μεγάλου κυβισμού (άνω των 1.929 κ.εκ.) για οχήματα με άδεια κυκλοφορίας πριν από το 2005 πρόκειται να επιβεβαιωθεί καθώς στο υπουργείο Οικονομικών δεν έχουν καταφέρει ακόμη να βρουν τα όποια ισοδύναμα μέτρα. Αυτό διότι στον προϋπολογισμό προβλέπονται έσοδα 1,1 δισ. ευρώ και οι δανειστές δεν πρόκειται να επιτρέψουν σε καμία περίπτωση μείωση του εν λόγω ποσού.
    Μία πρόταση που είχε πέσει τα προηγούμενα χρόνια στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για γενναία μείωση των τελών κυκλοφορίας και παράλληλα να αυξηθεί η τιμή της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης κατά 1-2 λεπτά ώστε να επιβαρύνονται με τέλη και οχήματα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα με ξένες πινακίδες απορρίφθηκε γιατί όπως αναφέρθηκε από τους ειδικούς δεν μπορεί να εξασφαλιστεί με ακρίβεια ότι το κράτος θα εισπράττει κάθε χρόνο τα 1,1 δισ. ευρώ.
    Αδικίες
    Στο υπουργείο Οικονομικών κάποια στιγμή πρέπει να συνειδητοποιήσουν ότι στις εφορίες είναι «παρκαρισμένες» πάνω από 600.000 πινακίδες που οι ιδιοκτήτες των οχημάτων τις έχουν καταθέσει. Αν τα τέλη μειώνονταν, τα ΙΧ θα μπορούσαν να ξανακυκλοφορήσουν και τα κέρδη για τα δημόσια έσοδα θα ήταν πολλαπλάσια.
    Για παράδειγμα, είναι αδιανόητο ένα αυτοκίνητο μοντέλο του 2000 με κυλινδρισμό κινητήρα 2.358 κ.εκ. να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας περίπου το μισό της αξίας του οχήματος, δηλαδή 820 ευρώ.
    Αν ο συγκεκριμένος ιδιοκτήτης αποφασίσει να καταθέσει πινακίδες, τότε το κράτος δεν θα χάσει μόνο από τα τέλη κυκλοφορίας αλλά και από τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης και τον ΦΠΑ από την κατανάλωση της βενζίνης και άλλων παρελκομένων (σέρβις, ασφάλειες, διόδια κ.τ.λ.)
    Κάθε φθινόπωρο
    Σύμφωνα με τον κ. Δημήτρη Πάτσιο, γενικό διευθυντή του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων, «η συζήτηση για ουσιώδεις αλλαγές – μειώσεις στα τέλη κυκλοφορίας, που επαναλαμβάνεται κάθε φθινόπωρο, δεν είναι δυνατόν δυστυχώς να έχει βάση. Η μνημονιακή υποχρέωση για εισπράξιμα έσοδα 1,1 δισ ευρώ, δηλαδή π.χ. περίπου το 40%-45% αυτών που εισπράττονται από τον ΕΝΦΙΑ, δεν επιτρέπει πραγματικές ελαφρύνσεις στη φορολογία χρήσης των αυτοκινήτων. Ενδεχομένως, στη βάση ότι θα επιτευχθεί μείωση των υπερήμερων ιδιοκτητών αυτοκινήτων (περί τις 800.000) ή και άρση ακινησιών, ίσως μπορούν να γίνουν ορισμένες επιμέρους βελτιώσεις, ειδικά στις κατηγορίες αυτοκινήτων στα τέλη των οποίων είχε ενσωματωθεί ο ειδικός ετήσιος φόρος».
    Η παλαιότητα
    Κατά τον ΣΕΑΑ, το κυριότερο και επείγον ζήτημα που θα πρέπει να συνυπολογιστεί στα τέλη κυκλοφορίας είναι η παλαιότητα. Ο μόνος τρόπος ανανέωσης του στόλου και απομάκρυνσης των υπέργηρων επιβατικών και φορτηγών, που εξαιτίας της κρίσης φθάνουν πλέον σε ηλικία ακόμη και τα 40 έτη, είναι να καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας αναλόγως των ρύπων τους, όπως ήδη συμβαίνει από δεκαετίες σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Οι συνέπειες στο περιβάλλον και στην οδική ασφάλεια είναι δραματικές από τη χρήση αυτών των παλαιών οχημάτων, ενώ προκύπτουν επίσης πλήθος άλλων ζητημάτων, π.χ. με τα ΚΤΕΟ, την παραοικονομία στη συντήρηση/επισκευές κ.λπ.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία