• Αναζήτηση
  • Ιδιώτες στις μαρίνες Αλίμου και Χίου

    Πόλο έλξης για επενδυτές αναμένεται να αποτελέσουν οι μαρίνες σε Αλιμο και Χίο. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαδικασίες του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή τους ξεκινούν εντός του μήνα και το ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα είναι μεγάλο.

    Βυθούλκας Διονύσης
    Πόλο έλξης για επενδυτές αναμένεται να αποτελέσουν οι μαρίνες σε Αλιμο και Χίο. Σύμφωνα με πληροφορίες, οι διαδικασίες του διαγωνισμού για την ιδιωτικοποίησή τους ξεκινούν εντός του μήνα και το ενδιαφέρον εκτιμάται ότι θα είναι μεγάλο.
    Οι ίδιες πληροφορίες αναφέρουν ότι η διάρκεια της παραχώρησης και για τις δύο μαρίνες θα είναι 35 χρόνια, ενώ οι διαγωνισμοί θα διεξαχθούν σε δύο φάσεις.
    Στην πρώτη φάση οι ενδιαφερόμενοι επενδυτές θα εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για καθεμία μαρίνα μέσα σε συγκεκριμένη χρονική προθεσμία. Στη συνέχεια όσοι επενδυτές θα πληρούν τα κριτήρια επιλογής που θα τεθούν θα περάσουν στη δεύτερη φάση, όπου θα αποκτήσουν πρόσβαση σε μια ηλεκτρονική τράπεζα πληροφοριών (Virtual Data Room – VDR), προκειμένου να διεξαγάγουν το due diligence (οικονομικό – τεχνικό – νομικό έλεγχο) του κάθε περιουσιακού στοιχείου και στη συνέχεια να υποβάλουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές.
    Εκτιμάται πως η προθεσμία εκδήλωσης ενδιαφέροντος θα είναι μέσα στον Δεκέμβριο, με στόχο στις αρχές του έτους να έχει ολοκληρωθεί η προεπιλογή των επενδυτών που θα περάσουν στην επόμενη φάση.
    Τρίπτυχο ανάπτυξης
     
    Οι αλλαγές που θα φέρει η ιδιωτικοποίηση της συγκεκριμένης μαρίνας σε συνδυασμό με την αναμόρφωση της μαρίνας του Αγίου Κοσμά στο Ελληνικό και τη μαρίνα του Φλοίσβου, τη διαχείριση της οποίας έχει η κοινοπραξία της Lamda με την τουρκική Dogus, δημιουργούν ένα τρίπτυχο ανάπτυξης για τον ελλιμενισμό σκαφών και τη βάση για τη διαμόρφωση της αθηναϊκής Ριβιέρας.
    Επίσης η μαρίνα Αλίμου θεωρείται πως είναι η μεγαλύτερη των Βαλκανίων, με 1.100 θέσεις ελλιμενισμού. Στα πλεονεκτήματά της συμπεριλαμβάνονται η εξαιρετική στρατηγική της θέση ως μέρους του αστικού ιστού της Αθήνας και η μεγάλη χερσαία ζώνη της. Σήμερα λειτουργεί κυρίως ως σημείο εκκίνησης για μεγάλο αριθμό μικρών επαγγελματικών ιστιοπλοϊκών σκαφών αναψυχής.
    Η μαρίνα Χίου βρίσκεται στο βόρειο άκρο της παράκτιας ζώνης του Δήμου Χίου. Διαθέτει 200 θέσεις ελλιμενισμού για σκάφη μέχρι 30 μ. μήκος, ενώ η χερσαία ζώνη της είναι 27.000 τ.μ.
    Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που γίνεται διαγωνισμός για τις μαρίνες σε Αλιμο και Χίο. Πριν από τέσσερα χρόνια, όταν διεξήχθησαν ο προηγούμενος διαγωνισμός για τον Αλιμο και ο αντίστοιχος για τη μαρίνα Χίου από το ΤΑΙΠΕΔ, συνολικά 11 επιχειρηματικά σχήματα είχαν εκδηλώσει μη δεσμευτικό ενδιαφέρον για αυτές. Αυτά ήταν, εκτός από το σχήμα της Dogus με τη Lamda Development, οι Κάσος ΑΕ, Azimut – Benetti SpA, Global Liman Isletmeleri AS, ΑΤΕΣΕ ΑΕ, J&P Αβαξ, Majestic Marine Engineering LLC FZE, Πόρτο Καρράς ΑΕ, Envitec ΑΕ, Archirodon Group NV – Α1 Yacht Trading Consortium ΑΕ – Στήριξις Τεχνική ΑΕ και Ακτωρ Παραχωρήσεις ΑΕ – Cosmos Yachting ΑΕ.
    Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός είχε κριθεί άγονος, καθώς σε αυτόν μαζί με τη μαρίνα Αλίμου είχαν προστεθεί και άλλες μαρίνες υπό μορφή cluster (Πόρος – Υδρα), οι οποίες έχουν πολλά νομικά θέματα και χαρακτηρίζονται «μη εμπορικές».
    Μνημόνιο συνεργασίας
    Τον περασμένο Απρίλιο το ΤΑΙΠΕΔ υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τον Δήμο Αλίμου σύμφωνα με το οποίο προβλέπεται η παραμονή του Δημοτικού Κολυμβητηρίου στην υφιστάμενη θέση, ενώ στο σχέδιο σύμβασης παραχώρησης, που θα τεθεί υπόψη των διαγωνιζομένων κατά τη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας, θα υπάρχουν ρητές προβλέψεις σχετικά με την υποχρέωση του παραχωρησιούχου για την καταβολή των νόμιμων δημοτικών τελών, φόρων και λοιπών δικαιωμάτων, τα οποία θα καθορίσει ο Δήμος Αλίμου σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία