• Αναζήτηση
  • Σαντορινιός: «Θα διερευνηθεί κάθε πτυχή του συμβάντος του Αγία Ζώνη»

    ΤοΒΗΜΑ Team

    «Θα διερευνηθεί κάθε πτυχή του συμβάντος και θα αποδοθούν ευθύνες, όπου αυτές αποδειχθούν. Προσωπικά, αναφορικά με την επιχειρησιακή διαχείριση του ναυαγίου και την αντίδραση του κρατικού μηχανισμού, δεν θεωρώ ότι κάτι πήγε στραβά. » Αυτό επεσήμανε σε συνέντευξη του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός.

    Και πρόσθεσε «άλλωστε αυτό το αποδεικνύουν και συγκρίσεις με παλαιότερα ναυάγια. Για παράδειγμα το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΛΦΑ 1» (σσ βυθίστηκε στις 05-03-2012 και ώρα 09:45 στον κόλπο Ελευσίνας, όταν τα ύφαλα του δεξαμενόπλοιου προσέκρουσαν σε παλιό ναυάγιο που υπήρχε στην περιοχή. Επλήγησαν από διαρροή πετρελαιοειδών οι περιοχές Ελευσίνα, Μεγάλο Πεύκο, Μέγαρα, Ασπρόπυργος, Σαλαμίνα) στην Ελευσίνα από το οποίο διέρρευσαν στη θάλασσα 404 κυβικά πετρελαιοειδών. Για το «ΑΓ.ΖΩΝΗ» δεν έχουμε αυτή τη στιγμή εικόνα των καυσίμων που διέρρευσαν ωστόσο εκτιμώ ότι είναι πολύ λιγότερα. Από τη διαρροή των πετρελαιοειδών από το «ΑΛΦΑ 1″ είχε επηρεαστεί τότε μία περιοχή 20 χιλιομέτρων και υπήρξε μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση. Το συγκεκριμένο ναυάγιο ήταν σε βάθος μικρότερο των 20 μέτρων και στεγανοποιήθηκε μετά από 7 ημέρες ενώ η απάντληση των καυσίμων τελείωσε μετά από 55 ημέρες. Αν υπολογίσουμε το ναυάγιο του «ΑΓ.ΖΩΝΗ» το πλοίο ουσιαστικά βυθίστηκε στις 4 τα ξημερώματα και τα αντιρρυπαντικά φράγματα άρχισαν να μπαίνουν στις 6 το πρωί και η διαδικασία ολοκληρώθηκε στις 9.:30 το πρωί. Η στεγανοποίηση του πλοίου ολοκληρώθηκε σε δύο ημέρες αντί για 7 που έγινε με το ΑΛΦΑ 1.»

    Ο κ. Σαντορινιός ανέφερε ακόμη ότι για την υπόθεση έχει ήδη διαταχθεί ένορκη διοικητική εξέταση και αναμένουμε τα συμπεράσματα και ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Παναγιώτης Κουρουμπλής, έχει ζητήσει να κινηθεί γρήγορα η διαδικασία.

    Για τον Κλάδο Εμπορικών Πλοίων ο υφυπουργός υπογράμμισε ότι «ο ρόλος της επιθεώρησης εμπορικών πλοίων αναβαθμίζεται, καθώς πλέον ως Αρχή θα ελέγχει αυτούς που θα εκδίδουν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας για τα δεξαμενόπλοια και για τα υπόλοιπα πλοία, δηλαδή τους ελληνικούς νηογνώμονες στους οποίους ζητάμε, επίσης, να αναβαθμιστούν σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Είμαστε αποφασισμένοι να διαχωρίσουμε την ιδιότητα του ελεγκτή από αυτή του ελεγχόμενου, που μέχρι τώρα ταυτίζονταν στον Κλάδο Ελέγχου Πλοίων. Ενώ στόχος μας είναι να επιβάλλουμε αυστηρότερες προδιαγραφές αναφορικά με τον έλεγχο των επιθεωρήσεων. Ο έλεγχος αξιοπλοΐας των πλοίων θα γίνεται από τους Νηογνώμονες και θα υπόκεινται σε συνεχή έλεγχο από τον Κλάδο Επιθεώρησης Πλοίων του υπουργείου. »

    Επιπλέον συμπλήρωσε ότι «μέχρι σήμερα είχαμε ένα φαινόμενο που δεν είναι μόνο σε αυτή την υπηρεσία αλλά και σε άλλες. Ο ελεγκτής ήταν και ελεγχόμενος. Με απόφασή μας, επομένως, διαχωρίζονται αυτές οι αρμοδιότητες. Η πραγματικά δημόσια αρμοδιότητα που είναι ο έλεγχος της αγοράς και της λειτουργίας όλων των υπηρεσιών μένει στο δημόσιο και ταυτόχρονα ζητούμε από τους νηογνώμονες να αναβαθμιστούν με βάση τα διεθνή πρότυπα. Αυτό θα τους υποχρεώσει να αυξήσουν το προσωπικό τους αλλά και να βελτιστοποιήσουν τις υπηρεσίες τους. Ακόμη, έχω να τονίσω ότι προωθούνται και θεσμικές πρωτοβουλίες που στόχο έχουν να προστατέψουν την ναυσιπλοία και να κάνουν πιο ασφαλείς τις μεταφορές πετρελαιωειδών. Με νέο νομοθετικό πλαίσιο, φέρνουμε ανώτατο όριο ηλικίας στα πλοία αυτά, τα τριάντα χρόνια και προβλέπουμε επιπλέον κανόνες ασφαλείας.»

    Για την ανέλκυση του «Αγία Ζώνη ΙΙ» είπε ότι στόχος μας είναι αυτό το πλοίο να ανελκυσθεί και να αποτελέσει το πρώτο παράδειγμα ώστε να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα ναυάγια που υπάρχουνε στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του λιμανιού του Πειραιά. Ήδη με βάση το νόμο 2881/2001, ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις, έχει σταλεί σχετική πρόσκληση προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία και στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής ευθύνης που έχει η ίδια αλλά και η ασφαλιστική το βυθισμένο πλοίο θα πρέπει να ανελκυθεί. Στη χώρα μας υπάρχει μια κουλτούρα μη ανέλκυσης των ναυαγίων. Μόνο στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά, στην περιοχή ευθύνης του ΟΛΠ, υπάρχουν 26 καταγεγραμμένα ναυάγια που δεν έχουν ανελκυσθεί. Θα αναζητήσουμε τους ιδιοκτήτες τους και τις ασφαλιστικές εταιρείες και θα πιέσουμε να εφαρμοστεί το νομικό πλαίσιο που μέχρι τώρα τελούσε εν υπνώσει. Έχουμε ήδη ξεκινήσει να κινούμε τις διαδικασίες και για το Sea Diamond. Για όλα τα παραπάνω, το Υπουργείο συνεργάζεται στενά με την Δημόσια Αρχή Λιμένων, που είναι η καθ’ ύλην αρμόδια για τις ναυαγιαιρεσίες. »

    Κοινωνία