• Αναζήτηση
  • Η easyJet θα μεταφέρει με… ρεύμα 220 επιβάτες

    Η εποχή της ηλεκτροκίνησης στις επίγειες μεταφορές έχει ήδη ξεκινήσει - αν συνυπολογίσει μάλιστα κανείς και τα μέσα σταθερής τροχιάς, έχει ωριμάσει και εξελιχθεί εντυπωσιακά. Πιθανότατα να μη βρίσκεται μακριά και η εποχή της ηλεκτροκίνησης στις αερομεταφορές.

    Καψύλης Αλέξανδρος
    Η εποχή της ηλεκτροκίνησης στις επίγειες μεταφορές έχει ήδη ξεκινήσει – αν συνυπολογίσει μάλιστα κανείς και τα μέσα σταθερής τροχιάς, έχει ωριμάσει και εξελιχθεί εντυπωσιακά. Πιθανότατα να μη βρίσκεται μακριά και η εποχή της ηλεκτροκίνησης στις αερομεταφορές. Η βρετανική εταιρεία χαμηλού κόστους easyJet είναι η πρώτη που δηλώνει δημοσίως την υποστήριξή της για την ανάπτυξη των σχεδίων κατασκευής επιβατικών αεροσκαφών που θα πετούν με κινητήρες ηλεκτρικούς και όχι αεριώθησης.
    Για τον σκοπό αυτόν η easyJet ανακοίνωσε τη συνεργασία της με μια νέα αμερικανική εταιρεία, την Wright Electric, η οποία ιδρύθηκε μόλις πέρυσι στις ΗΠΑ και έχει ήδη κατασκευάσει ένα πρωτότυπο διθέσιο ηλεκτροκίνητο αεροσκάφος! Θα έλεγε κανείς ότι η Wright Electric, η επωνυμία της οποίας παραπέμπει στους πρωτοπόρους της αεροπλοΐας αδελφούς Ράιτ, είναι το αεροπορικό ανάλογο της Tesla. Διότι χάρη στις καινοτόμες ιδέες της αυτοκινητοβιομηχανίας αποκλειστικώς ηλεκτρικών οχημάτων του εφευρέτη-μηχανικού Ελον Μασκ μεγάλοι κατασκευαστές του κλάδου «αναγκάστηκαν» να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση, με αποτέλεσμα πολύ σύντομα – και υπό την προϋπόθεση ότι οι «πετρελαϊκές» οικονομίες της Μέσης Ανατολής θα απεξαρτηθούν από τους υδρογονάνθρακες – να είναι δυνατή η πλήρης κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσεως στον κλάδο.
    Επενδύσεις
    Κάπως έτσι, χάρη δηλαδή σε πρωτοπόρους της αεροπορικής βιομηχανίας όπως είναι η Wright Electric, οι μεγάλοι κατασκευαστές του κλάδου Airbus και Boeing θα υποχρεωθούν κατά κάποιον τρόπο να επενδύσουν στην ηλεκτροκίνηση. Εν προκειμένω βέβαια δεν μπορεί να ισχυριστεί κανείς πως το μέλλον είναι «εδώ», και αυτό επειδή απαιτούνται να γίνουν ακόμη άλματα σε ό,τι αφορά την τεχνολογία των συσσωρευτών.
    Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αρχικός στόχος που έχει βάλει η easyJet είναι να μεταφέρει τους επιβάτες της σε κοντινούς αεροπορικούς προορισμούς με ηλεκτρικά αεροσκάφη σε ορίζοντα χρόνου 10-20 ετών. Το νέο πρωτότυπο αεροσκάφος που θα αναπτύξει η Wright Electric με την υποστήριξη της εταιρείας που ίδρυσε ο ελληνοκύπριος επιχειρηματίας σερ Στέλιος Χατζηιωάννου θα μπορεί να διανύει αποστάσεις έως 335 μιλίων. Η easyJet διευκρίνισε ότι αυτό σημαίνει ότι θα μπορεί να καλύπτει με αυτό δημοφιλείς προορισμούς που εξυπηρετεί από το Λονδίνο (Παρίσι, Βρυξέλλες, Αμστερνταμ, Κολονία, Γλασκώβη και Εδιμβούργο).

    Για το περιβάλλον
    Η διευθύνουσα σύμβουλος της easyJet Κάρολιν Μακόλ δήλωσε την περασμένη Τετάρτη ότι πιστεύει πως ένα αεροπλάνο με μπαταρίες που θα εξυπηρετεί τους προορισμούς αυτούς θα έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει 220 επιβάτες. «Συμμεριζόμαστε με τη Wright Electric τη φιλοδοξία για μια περισσότερο διατηρήσιμη αεροπορική βιομηχανία. Οπως και στη βιομηχανία του αυτοκινήτου, αποβλέπουμε στην ηλεκτρική τεχνολογία για να μειώσουμε τις επιπτώσεις των αερομεταφορών στο περιβάλλον», είπε χαρακτηριστικά η Μακόλ.
    Η υποστήριξη της δεύτερης ευρωπαϊκής (μετά τη Ryanair) σε επιβατική κίνηση αεροπορικής εταιρείας χαμηλού κόστους στη Wright Electric συνίσταται πρακτικά στην ανάπτυξη «νέων τεχνολογιών χημικής συσσώρευσης ενέργειας», στην κατασκευή νέων μπαταριών δηλαδή, που θα είναι ελαφρύτερες και ισχυρότερες. easyJet και Wright Electric τονίζουν ότι η νέα αυτή τεχνολογία θα μειώσει δραστικά τις εκπομπές ρύπων από την καύση υδρογονανθράκων στον αέρα και στη γη, και επίσης θα μειώσει σημαντικά τον θόρυβο των αεροσκαφών.
    Η Wright Electric εξήγησε ότι οι νέες μπαταρίες συνδυασμού ιόντων λιθίου και αλουμινίου θα κινούν τους έλικες ή τις τουρμπίνες των αεροπορικών κινητήρων, που θα βρίσκονται μάλιστα μέσα στα φτερά των αεροσκαφών αντί να κρέμονται κάτω από αυτά. Ετσι, όλο το σκάφος θα κερδίσει σε αεροδυναμική, διαβεβαιώνουν οι μηχανικοί της πρωτοπόρου εταιρείας.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία