Η σύνθετη ονομασία προκαλεί συνειρμούς και ασφαλώς δεν είναι τυχαία: Vision για να εκφραστεί το όραμα της smart για το μέλλον. EQ για να καταδεικνύονται άμεσα η ηλεκτρική του υπόσταση και η σχέση με το νέο brand αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Mercedes-Benz. Fortwo για να προσδιορίζεται ο αποκλειστικά διθέσιος χαρακτήρας του. Concept διότι σε ένα πρωτότυπο επιτρέπονται τα πάντα.
«Ετσι φανταζόμαστε τις μελλοντικές αστικές μετακινήσεις στο πλαίσιο του car sharing –του διαμοιρασμού των αυτοκινήτων. Πλήρως αυτόνομες, με τη μέγιστη δυνατότητα διασύνδεσης και μηδενικές εκπομπές ρύπων» δήλωσε στην έκθεση της Φρανκφούρτης η επικεφαλής της smart, Annette Winkler.
Διατηρώντας το ίδιο μέγεθος με το συμβατικό fortwo στα 2,69 μέτρα, το vision EQ fortwo έχει το σφαιρικότερο σχήμα που θα υιοθετηθεί στις επόμενες γενιές των smart ενώ, αν και δείχνει απολύτως λειτουργικό, τα χαρακτηριστικά του δεν θα χρησιμοποιηθούν στο δημόσιο οδικό δίκτυο πριν από το 2025. Και αυτό διότι ο χρόνος που απαιτείται για τη δημιουργία των αναγκαίων υποδομών και η αντιμετώπιση των ασφαλιστικών και νομικών ζητημάτων που συνεπάγεται η χρήση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 5 –η οποία δεν προϋποθέτει την παρουσία «οδηγού» στο αυτοκίνητο –δεν μπορεί να παραγνωριστούν.
Αυτή η τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης αποτελεί και την κεντρική ιδέα της δημιουργίας του, καθώς στη smart θεωρούν ότι στο μέλλον θα καλείς το αυτοκίνητο μέσω του smartphone σου και αυτό θα φτάνει μόνο του εκεί που βρίσκεσαι για να σε παραλάβει. Από τη στιγμή της επιβίβασης ως την άφιξη στον προορισμό σου, το smart θα «υπακούει» είτε σε φωνητικές εντολές είτε σε οδηγίες μέσω smartphone ή tablet, καθώς δεν υπάρχουν τιμόνι, πεντάλ και τα άλλα παραδοσιακά χειριστήρια. Η απαιτούμενη ισχύς για την κίνησή του προέρχεται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ στους πίσω τροχούς και η ενέργεια από μπαταρίες λιθίου-ιόντων, οι οποίες με μια πλήρη φόρτιση εξασφαλίζουν αυτονομία κίνησης που υπερβαίνει τα 300 χλμ.
Η αντίθεση ανάμεσα στο μέγεθος και στις δυνατότητες του μελλοντικού fortwo ενισχύεται από τη χρηστικότητα των εξωτερικών επιφανειών που μεταφέρουν μηνύματα προς τους πεζούς και τα υπόλοιπα οχήματα. Στη θέση της κλασικής γρίλιας υπάρχει ένα panel 44 ιντσών στο οποίο προβάλλονται φράσεις που προτρέπουν τους πεζούς να διασχίσουν τον δρόμο, να περιμένουν κ.ά, ενώ οι πόρτες/παράθυρα φέρουν μια ειδική επίστρωση που καθιστά εφικτή την απεικόνιση πληροφοριών που αφορούν, για παράδειγμα, τις καιρικές συνθήκες ή ειδήσεις σε πραγματικό χρόνο. Τέλος, όταν το vision EQ fortwo δεν θα χρησιμοποιείται, θα κατευθύνεται μόνο του προς έναν σταθμό φόρτισης είτε για να επαναφορτιστεί είτε για να αδειάσει πλήρως την μπαταρία του, εξυπηρετώντας άλλες ενεργειακές ανάγκες.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ