• Αναζήτηση
  • Mercedes-AMG GT R: Πεντάμορφη και τέρας

    9 Δεκεμβρίου 2016 - Λίγες ημέρες προτού η θρυλική πίστα του Nurburgring κλείσει τις πύλες της εν όψει των επιβεβλημένων χειμερινών διακοπών, μία ακόμη έκδοση της Mercedes-AMG GT μετρά τις δυνάμεις της στο κατά γενική ομολογία απαιτητικότερο πεδίο δοκιμών του πλανήτη.

    Αδάναλης Γιάννης
    Μπατενμπεργκ, Αποστολή

    9 Δεκεμβρίου 2016 – Λίγες ημέρες προτού η θρυλική πίστα του Nurburgring κλείσει τις πύλες της εν όψει των επιβεβλημένων χειμερινών διακοπών, μία ακόμη έκδοση της Mercedes-AMG GT μετρά τις δυνάμεις της στο κατά γενική ομολογία απαιτητικότερο πεδίο δοκιμών του πλανήτη.
    Με αγωνιστική περιβολή και το χαρακτηριστικό πράσινο χρώμα των επιφανειών του αμαξώματος να δηλώνει απερίφραστα την ιδιαιτερότητα των προδιαγραφών της, καταρρίπτει κάθε προηγούμενο ρεκόρ, προσθέτοντας στο πλούσιο βιογραφικό της τον τίτλο του ταχύτερου sportscar ευρείας παραγωγής.

    5 Σεπτεμβρίου 2017 – Εννέα μήνες μετά, η πράσινη σαν την… κόλαση Mercedes-AMG GT R επιστρέφει σε ένα εξίσου «εχθρικό» περιβάλλον. Αυτή τη φορά δεν πρόκειται να αντιμετωπίσει τα μαρτυρικά 20,8 χιλιόμετρα του Nordschleife αλλά τις συνολικά 19 στροφές τής κατά τα άλλα άσημης πίστας του Bilster Berg. Η τελευταία δημιουργήθηκε στη θέση ενός νατοϊκού στρατοπέδου το οποίο κατασκευάστηκε σε γερμανικό έδαφος από Βρετανούς για τις ανάγκες αποθήκευσης πυρομαχικών.
    Τα επιβλητικά κτίσματα με τους αδιαπέραστους τοίχους από ενισχυμένο σκυρόδερμα στέκουν ακόμη εκεί για να θυμίζουν τα χρόνια του Ψυχρού Πολέμου, την αυθόρμητη συνάσπιση της Δύσης υπό την ασύμμετρη σοβιετική απειλή. Λίγα μέτρα μακρύτερα, οι έξι συνολικά AMG GT R δείχνουν, αν μη τι άλλο, ετοιμοπόλεμες. Ακόμη και στο ρελαντί ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας βενζίνης των 4,0 λίτρων κάνει αισθητή την παρουσία του.
    Εξίσου «ηχηρά» άλλωστε είναι και τα αριθμητικά δεδομένα που τον συνοδεύουν. Η αύξηση της μέγιστης πίεσης υπερπλήρωσης στα 1,35 bar οδήγησε τον «small block» της Mercedes-AMG στους 585 ίππους.
    Τα 700 Nm ροπής φροντίζουν για τις… λεπτομέρειες καταλήγοντας μέσω του ανθρακονημάτινου άξονα μετάδοσης στους πίσω τροχούς. Εκεί δηλαδή όπου για χάρη της βέλτιστης κατανομής του βάρους εδράζεται το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των επτά σχέσεων.
    Στο οπλοστάσιο της AMG GT R έρχονται να προστεθούν το σύστημα τετραδιεύθυνσης, το διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης των κινητήριων τροχών, τα κεραμικής σύνθεσης δισκόφρενα, τα ενεργά αεροδυναμικά πτερύγια και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση.  
    Μια πραγματική πολεμική μηχανή έτοιμη να κατατροπώσει οποιονδήποτε αντίπαλο σταθεί με ασέβεια απέναντί της, αμφισβητώντας τα ανόθευτα αγωνιστικά της γονίδια – το περίφημο «handcrafted by racers».
    Η ώρα της αλήθειας
    Τα σύννεφα πάνω από τη νεότευκτη πίστα του Bilster Berg, για τον σχεδιασμό της οποίας εργάστηκαν οι Herman Tilke και Walter Röhrl, πυκνώνουν. Μετά το σύντομο αλλά περιεκτικό briefing όλοι βρίσκονται σε θέσεις μάχης. Οι κανόνες που οφείλεις να ακολουθήσεις φαντάζουν απλοί, ενδεχομένως γνωστοί σε όσους είχαν την τύχη να βρεθούν στο παρελθόν σε ανάλογο περιβάλλον, αλλά σε κάθε περίπτωση αδιαπραγμάτευτοι.
    Από τη στιγμή που θα δεθείς στο αριστερό bucket, ο χρόνος ξεκινά να μετρά αντίστροφα. Η αναζήτηση της ιδανικής θέσης οδήγησης μοιάζει εύκολη υπόθεση, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να θυσιάσεις λίγη από την ορατότητά σου για να βρεθείς όσο το δυνατόν πιο κοντά στο έδαφος.
    Δεν ισχύει το ίδιο για το πλήθος των ρυθμίσεων που καλείσαι να επιλέξεις μέσω των αναρίθμητων διακοπτών που στολίζουν την κεντρική κονσόλα. Οι άκρες των δακτύλων σου ορίζουν την τύχη-λειτουργία των αναρτήσεων, του συστήματος διεύθυνσης, του ημι-αυτόματου κιβωτίου, του κινητήρα, των απολήξεων της εξάτμισης και φυσικά των ηλεκτρονικών βοηθημάτων.
    Τα προγράμματα οδήγησης – πέντε τον αριθμό – απλοποιούν την παραπάνω διαδικασία. Σχεδόν ασυναίσθητα ο περιστροφικός διακόπτης του AMG DYNAMIC SELECT γυρνά στη θέση RACE. Δεν πρόκειται για έναν πραγματικό αγώνα αλλά οι συνθήκες είναι άκρως ανταγωνιστικές.
    Ο ρυθμός του πρώτου-αναγνωριστικού γύρου κάνει τα περίπου τέσσερα χιλιόμετρα του Bilster Berg να δείχνουν περισσότερα. Οι στροφές διαδέχονται η μία την άλλη, οι υψομετρικές διαφορές δυσκολεύουν ακόμη περισσότερο το έργο σου, οι λιγοστές ευθείες μοιάζουν με μικρές οάσεις που το αδηφάγο τέρας των 585 ίππων «καταπίνει» προτού καλά-καλά προλάβεις να γεμίσεις τα πνευμόνια σου με αέρα. Ο χρόνος περνά και ο δείκτης της αυτοπεποίθησης κερδίζει έδαφος «χτίζοντας» πάνω στην πρόσφυση που προσφέρουν τα semi-racing ελαστικά της Michelin, στις απόλυτα ελεγχόμενες αντιδράσεις του πλαισίου, στην αβίαστη επιτάχυνση που εξασφαλίζει ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας και στα ακούραστα φρένα που ακόμη και την ύστατη στιγμή προσφέρουν αξιόπιστες λύσεις.
    Ανθρωποι και μηχανές κινούνται πλέον σε αγωνιστικό τέμπο. Με τον τέσσερις φορές πρωταθλητή του DTM Bernd Schneider στον ρόλο του πλοηγού, τον ήλιο να ακουμπά τις αχτίνες του στην άσφαλτο και τη φθορά των ελαστικών να κάνει δειλά-δειλά την εμφάνισή της, οι ισορροπίες αλλάζουν και πάλι.
    Από τη μία στιγμή στην άλλη το ρύγχος της Mercedes-AMG GT R σταματά να σημαδεύει με ακρίβεια χιλιοστού την κορυφή της επόμενης στροφής και οι πίσω τροχοί να περνούν αδιαμαρτύρητα τους 585 ίππους και τα 700 Νm ροπής στο οδόστρωμα. Ακόμη και έτσι, πάντως, το γερμανικό sportscar παραμένει φιλικό στον υποψιασμένο χρήστη του, εξασφαλίζοντας τον απαραίτητο χρόνο και υποδεικνύοντας, εμμέσως πλην σαφώς, τον ενδεδειγμένο τρόπο αντίδρασης. Κάθε γύρος που περνά αποτελεί και μια κερδισμένη μάχη. Πατώντας ξανά τα πόδια σου στο έδαφος μπορείς να αισθάνεσαι σίγουρος ότι κέρδισες και τον πόλεμο.
    Mercedes-AMG GT

    Μπορεί ο V8 κινητήρας των 4,0 λίτρων με τους δύο υπερσυμπιεστές καυσαερίων τοποθετημένους στην περιεχόμενη γωνία που σχηματίζουν οι δύο σειρές κυλίνδρων και το ξηρό κάρτερ να αποτελεί σημείο αναφοράς για όλες, ανεξαιρέτως, τις εκδοχές της Mercedes-AMG GT, ωστόσο, η κλιμακούμενη απόδοσή του διαμορφώνει πολύ διαφορετικές μεταξύ τους εκδόσεις. Στη βάση της γκάμας του γερμανικού sportscar τοποθετείται η διαμόρφωση των 476 ίππων και των 630 Nm ροπής, ενώ ακολουθεί εκείνη των 522 ίππων (GT S).

    Mercedes-AMG GT C Roadster

    H ανοιχτή εκδοχή της Mercedes-AMG GT προσφέρεται σε δύο εκδόσεις ισχύος. Τη «βασική» των 476 ίππων και την «C» που αποτελεί το τελευταίo εξελικτικό «σκαλοπάτι» προτού αγγίξει κανείς την κορυφή της γκάμας του γερμανικού sportscar. Στην προκειμένη περίπτωση το γερμανικό roadster αποδίδει 557 ίππους και 680 Nm ροπής, ενώ μεταξύ άλλων διαθέτει στον βασικό εξοπλισμό του ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, τετραδιεύθυνση και φαρδύτερα μετατρόχια.

    Mercedes-AMG GT C Edition 50

    Με αφορμή τη συμπλήρωση πενήντα ετών από την ίδρυσή της, η Mercedes-AMG επέλεξε την GT για τη δημιουργία μιας επετειακής έκδοσης. Η GT Edition 50 διακρίνεται από τα δύο αποκλειστικά χρώματα αμαξώματος στα οποία διατίθεται, τις σφυρήλατες ζάντες ελαφρού κράματος και από το διακριτικό λογότυπο που κοσμεί το πίσω τμήμα του αμαξώματος. Η περιορισμένης παραγωγής έκδοση – μόλις 100 αντίτυπα θα παραχθούν – υιοθετεί τις τεχνικές προδιαγραφές της «συμβατικής» GT C αποδίδοντας 557 ίππους και 680 Nm.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub