• Αναζήτηση
  • Αλλάζει «πρόσωπο» το Αεροδρόμιο Ηρακλείου

    Κλώντζα Ολγα

    Επέκταση των κτιριακών εγκαταστάσεων του αεροδρομίου «Νίκος Καζαντζάκης» κατά 3.000 τ.μ. και ανακαίνιση ακόμη 8.000 τ.μ. με δωρεά της εταιρείας «Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών» προβλέπει η σύμβαση έργου που υπεγράφη από τον υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστο Σπίρτζη το βράδυ της Παρασκευής. Οι εργασίες που θα ξεκινήσουν άμεσα, προκειμένου να ολοκληρωθούν στις αρχές Απριλίου, θα ανανεώσουν την εικόνα του αερολιμένα, στα πρότυπα του «λίφτινγκ» που έγινε στο «Ελευθέριος Βενιζέλος».

    Αν και σε όρους επιβατικής κίνησης το «Νίκος Καζαντζάκης» σπάει όλα τα ρεκόρ, με τις εκτιμήσεις για το 2017 να δείχνουν 8 εκατ. επιβάτες, οι σημερινές συνθήκες είναι απογοητευτικές. Η αίσθηση που αφήνει στους Έλληνες και ξένους επισκέπτες σε καμιά περίπτωση δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του δεύτερου σε κίνηση αεροδρομίου της χώρας. Ούτε φυσικά μπορεί να θεωρηθεί αντιπροσωπευτική «πύλη» ενός τουριστικού προορισμού υψηλών προδιαγραφών όπως η Κρήτη.
    Πόσω μάλλον όταν το νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, πράγμα που δυστυχώς δεν έχει γίνει ποτέ στη χώρα μας σε έργο αντιστοίχου μεγέθους, θα ολοκληρωθεί σε περίπου επτά χρόνια. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που παρουσίασε ο υπουργός κατά την επίσκεψή του στην Κρήτη για το Περιφερειακό Αναπτυξιακό Συνέδριο, μέχρι το τέλος Νοεμβρίου, θα έχει ολοκληρωθεί ο διαγωνισμός για τον ανεξάρτητο Μηχανικό, όπως προβλέπεται στη σύμβαση.
    Έτσι, στις αρχές του 2018 θα αναδειχθεί ο οριστικός πια ανάδοχος (μέχρι σήμερα η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ – GMR είναι προσωρινή ανάδοχος) και θα ξεκινήσουν οι αδειοδοτικές διαδικασίες και οι εργασίες. Εκτιμάται λοιπόν ότι μέσα στο 2018 θα ξεκινήσουν τα έργα υποδομής, με την κατασκευαστική περίοδο να προσδιορίζεται στα 5 έτη.
    Οι απαιτήσεις για τα επόμενα χρόνια γίνονται ξεκάθαρες από τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας, τα οποία δείχνουν συνεχή αύξηση της επιβατικής κίνησης. Μέσα στο 2016, διακινήθηκαν στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου 6.865.681 επιβάτες, παρουσιάζοντας τη μεγαλύτερη ποσοστιαία αύξηση ανάμεσα στα αεροδρόμια της χώρας, με ποσοστό 13,3%.
    Στόχος λοιπόν είναι το νέο πρόσωπο του αεροδρομίου να ανταποκρίνεται στα πρότυπα λειτουργίας και ασφάλειας ενός διεθνούς αεροδρομίου. Στο σύνολο των 11.000 τ.μ. που προβλέπονται στη σύμβαση, τα 2.000 τ.μ. θα είναι εμπορικοί χώροι, ενώ τα υπόλοιπα θα εξυπηρετούν τις υπόλοιπες ανάγκες του αερολιμένα και των επισκεπτών.
    Αφού ευχαρίστησε τα στελέχη της εταιρείας για τη συμβολή στη χώρα και τις υποδομές της, μετά την υπογραφή της σύμβασης, ο υπουργός τόνισε ότι η αναμόρφωση των κτιριακών εγκαταστάσεων θα δώσει άλλη εικόνα για τη χώρα. Όσον αφορά στην εν λόγω πρωτοβουλία, υπογράμμισε ότι «δίνει το στίγμα ότι όταν έχουμε υγιείς παραγωγικές δυνάμεις πώς αυτές εισφέρουν στην ανάπτυξη της χώρας».
    Η αναμόρφωση των χώρων του αερολιμένα θα γίνει με γνώμονα τη λειτουργικότητα και τη βελτίωση της ταξιδιωτικής εμπειρίας. Ο έλεγχος θα γίνεται στην αρχή, στο πρότυπο του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών, ώστε απρόσκοπτα στη συνέχεια οι επιβάτες να μπορούν να περιηγηθούν σε ανοιχτούς χώρους αναψυχής.
    Όπως ανέφερε αμέσως μετά την υπογραφή της συμφωνίας ο διευθύνων σύμβουλος της «Καταστήματα Αφορολογήτων Ειδών», κ. Γιώργος Βελέντζας,  «θα επενδύσουμε στην αναβάθμιση ενός αεροδρομίου που θα το ζηλεύουν  όλα τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια. Στους αναβαθμισμένους εμπορικούς χώρους, δεν θα υπάρχει προμηθευτής που θα πληροί τις προϋποθέσεις και να δεν θα είναι στο ράφι, με στόχο την προβολή και προώθηση των τοπικών προϊόντων».
    Κοινωνία