• Αναζήτηση
  • Ηξεραν για το λαθρεμπόριο καυσίμων

    Εδώ και τέσσερα χρόνια γνώριζε το Λιμενικό για τη δράση του κυκλώματος λαθρεμπορίου καυσίμων που ανιχνεύεται τώρα, μετά το καταστροφικό για τον Σαρωνικό ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» και τις ύποπτες απαντλήσεις καυσίμων.

    Λαμπρόπουλος Βασίλης Γ
    Εδώ και τέσσερα χρόνια γνώριζε το Λιμενικό για τη δράση του κυκλώματος λαθρεμπορίου καυσίμων που ανιχνεύεται τώρα, μετά το καταστροφικό για τον Σαρωνικό ναυάγιο του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ» και τις ύποπτες απαντλήσεις καυσίμων.
    Ωστόσο φαίνεται να υπήρχε μεθοδική συγκάλυψή του. Το Τελωνείο Πειραιά έχει επιβάλει από τον Σεπτέμβριο του 2016 πρόστιμο 420.000 ευρώ για λαθρεμπόριο πετρελαίου στην ιδιοκτήτρια εταιρεία του «Αγία Ζώνη ΙΙ», χωρίς αυτό να έχει καταβληθεί. Επιπλέον πλοίο του ίδιου επιχειρηματία είχε προκαλέσει προ δεκαετίας μικρότερης έκτασης θαλάσσια ρύπανση στην περιοχή του Πόρου ύστερα από προσάραξη που αποδόθηκε σε… υπνηλία του καπετάνιου. Επιπλέον από δικογραφία που σχημάτισε παλαιότερα η ΕΛ.ΑΣ. προκύπτει ότι ένας επιχειρηματίας που ήταν συγκατηγορούμενος του ιδιοκτήτη του «Αγία Ζώνη» σε παλαιότερη υπόθεση λαθρεμπορίας καυσίμων είχε προχωρήσει σε εκτεταμένη καταγραφή συνομιλιών άλλων διακινητών λαθραίου πετρελαίου.
    Πιθανόν, προκειμένου να εξυπηρετήσει «επιχειρηματικά» συμφέροντά τους. Αυτά είναι ορισμένα από τα νέα στοιχεία – σε συνέχεια της μεγάλης θαλάσσιας ρύπανσης – στις ακτές της Αττικής και τα οποία αποκαλύπτει «Το Βήμα της Κυριακής».  Σύμφωνα με αυτά στις δικαστικές αρχές αλλά και σε υπηρεσίες του Λιμενικού είχαν σταλεί προ τετραετίας τρεις αναφορές για «διαπλοκή» του ιδιοκτήτη του «Αγία Ζώνη» με δύο εμπλεκομένους σε λαθρεμπόριο καυσίμων που εμφανίζονται τώρα – με έμμεσο ή άμεσο τρόπο – στο συμβάν του Σαρωνικού. Στις αναφορές αυτές καταγράφονταν περίπου 15 πλοία, 12 εταιρείες, οι τρεις επιχειρηματίες και έξι συνεργάτες τους, οι ύποπτες συναλλαγές που είχαν και η αρωγή από ανώτατους αξιωματικούς του Λιμενικού. Με κύρια διαπίστωση ότι «οι εμπλεκόμενοι στο λαθρεμπόριο πετρελαιοειδών προχωρούν σε συνεχείς μετονομασίες πλοίων και ιδιοκτητριών εταιρειών». Με άγνωστη όμως εξέλιξη στη διερεύνηση της υπόθεσης.
    Ζητούμενο ακόμη θεωρείται η τυχόν σχέση του ιδιοκτήτη του ναυπηγείου όπου επισκευάζονταν αυτά τα πλοία με οποιαδήποτε ύποπτη ενέργεια, χωρίς όμως να έχει βρεθεί κάτι επιλήψιμο. Ο επιχειρηματίας αυτός φέρεται να διατηρεί σχέσεις – πιθανόν και οικονομικές – με θρησκευτικούς παράγοντες στη Βόρεια Ελλάδα αλλά και επαφές με συνεργάτες πολιτικών προσώπων.
     
    Οπως προκύπτει από άλλες πηγές, το Τελωνείο Πειραιά στις 15 Σεπτεμβρίου του 2016 καταλόγισε το προαναφερθέν πρόστιμο στην ιδιοκτήτρια εταιρεία του «Αγία Ζώνη ΙΙ» για την υπόθεση της λαθρεμπορίας καυσίμων που είχε αναδειχθεί τον Μάιο του 2013 από έρευνα του Λιμενικού. Το πρόστιμο αυτό παραμένει σε ισχύ παρά την απαλλαγή σε δεύτερο βαθμό στο ποινικό σκέλος της υπόθεσης των υπευθύνων του πλοίου. Κάτι που συνεκτιμάται σε σχέση με τα οικονομικά στοιχεία της εταιρείας, η οποία φέρεται να είχε και άλλες σημαντικές εκκρεμότητες.
     
    Επιπλέον διαπιστώνεται ότι το πλοίο «Αγία Ζώνη Ι», του ίδιου πλοιοκτήτη, τις πρώτες πρωινές ώρες της 11ης Ιανουαρίου 2017 είχε προσαράξει στη βραχονησίδα Πετροκάραβο, μεταξύ Αίγινας και Πόρου, φορτωμένο με 1.450 τόνους πετρελαιοειδών που θα μετέφερε από τα Ισθμια στην Κρήτη. Ωστόσο σε εκείνη την περίπτωση η ρύπανση ήταν περιορισμένη, ενώ το περιστατικό αποδόθηκε σε «ανθρώπινο λάθος».

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Κοινωνία