• Αναζήτηση
  • Η κρίση γεννά έναν νέο γίγαντα του χάλυβα

    Το πρώτο βήμα για τη συγχώνευση των λειτουργιών τους στην Ευρώπη έκαναν την περασμένη εβδομάδα δύο γιγαντιαίοι «παίκτες» στον κλάδο του χάλυβα, η ινδική Tata Steel και η γερμανική ανταγωνίστριά της Thyssenkrupp.

    ΤοΒΗΜΑ Team
    Το πρώτο βήμα για τη συγχώνευση των λειτουργιών τους στην Ευρώπη έκαναν την περασμένη εβδομάδα δύο γιγαντιαίοι «παίκτες» στον κλάδο του χάλυβα, η ινδική Tata Steel και η γερμανική ανταγωνίστριά της Thyssenkrupp. Οι ειδικοί θεωρούν ότι η συμφωνία που προβλέπει τη δημιουργία μιας κοινοπραξίας 50/50 θα καταλήξει, όταν ανακάμψει η παγκόσμια αγορά χάλυβα, στη δημιουργία μιας νέας, ανεξάρτητης εταιρείας.
    Η συμφωνία, η οποία είναι το αποτέλεσμα διαπραγματεύσεων που ξεκίνησαν οι δύο εταιρείες το 2016, όταν η Tata εγκατέλειψε τα σχέδια να πουλήσει τη θυγατρική της στη Βρετανία, θα δημιουργήσει τη δεύτερη, μετά την ArcelorMittal, χαλυβουργία στην Ευρώπη. Οι συμβαλλόμενες χαλυβουργίες θεωρούν ότι θα πραγματοποιήσουν οικονομίες κλίμακος που θα φθάσουν τα 600 εκατ. ευρώ ετησίως.
    Οι οικονομίες αυτές όμως θα προέλθουν και από τη δραστική μείωση των θέσεων εργασίας. Σύμφωνα με δημοσίευμα του BBC, θα περικοπούν περί τις 4.000 θέσεις εργασίας, οι μισές εξ αυτών θα αφορούν τη διοίκηση και οι άλλες μισές την παραγωγή. Οι περικοπές θα γίνουν εξίσου από τις δύο εταιρείες. Ο διευθύνων σύμβουλος της Thyssenkrupp Χάινριχ Χίεζινγκερ δεν έκρυψε ότι οι δύο εταιρείες θα πρέπει να ενοποιήσουν δραστηριότητές τους για να γίνουν πιο αποτελεσματικές, καθώς έχουν να αντιμετωπίσουν την ολοένα αυξανόμενη πίεση από τις εισαγωγές χάλυβα στην Ευρώπη και επίσης την υπερβάλλουσα παραγωγή του κλάδου.
    Η βεβαιότητα των απολύσεων και επίσης η προοπτική μεταφοράς της έδρας της ενοποιημένης εταιρείας από τη Γερμανία στην Ολλανδία μετέτρεψαν το ζήτημα σε πολιτικό, λίγες ημέρες πριν από τη διεξαγωγή των γερμανικών εκλογών. Συγκεκριμένα, ο επικεφαλής των Σοσιαλδημοκρατών Μάρτιν Σουλτς κατά τη διάρκεια περιοδείας του στη βιομηχανική κοιλάδα του Ρουρ καταφέρθηκε κατά της συμφωνίας Thyssenkrupp-Tata και κατά της καγκελαρίου Ανγκελα Μέρκελ και των Χριστιανοδημοκρατών. «Ο χάλυβας είναι η καρδιά της βιομηχανίας μας και τα γερμανικά εργοστάσια πρέπει να παραμείνουν εδώ» είπε μιλώντας στο Γκελσενκίρχεν, σε απόσταση μικρότερη των 2 χιλιομέτρων από τη μονάδα της Thyssenkrupp.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία