• Αναζήτηση
  • Το στοίχημα της KIA

    Αν και ελάχιστοι υποψήφιοι αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων επηρεάζονται από στατιστικά στοιχεία όπως αυτά που θέλουν την κατηγορία των B-SUV (βασισμένων σε supermini) να διπλασιάζει το μέγεθος των πωλήσεών της στην Ευρώπη το 2020, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τη δημοφιλία αυτής της κατηγορίας και στην Ελλάδα. Με την έλευση μάλιστα νέων μοντέλων, όπως το KIA Stonic - το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου - και αργότερα το Hyundai Kona, το παιχνίδι αλλάζει.

    Αν και ελάχιστοι υποψήφιοι αγοραστές καινούργιων αυτοκινήτων επηρεάζονται από στατιστικά στοιχεία όπως αυτά που θέλουν την κατηγορία των B-SUV (βασισμένων σε supermini) να διπλασιάζει το μέγεθος των πωλήσεών της στην Ευρώπη το 2020, κανείς δεν μπορεί να αγνοήσει τη δημοφιλία αυτής της κατηγορίας και στην Ελλάδα. Με την έλευση μάλιστα νέων μοντέλων, όπως το KIA Stonic – το πρώτο δεκαήμερο του Οκτωβρίου – και αργότερα το Hyundai Kona, το παιχνίδι αλλάζει.
    Σχεδιασμένο στη Γερμανία, όπου βρίσκεται η ευρωπαϊκή έδρα της KIA, το Stonic θυμίζει αρκετά το «συμβατικό» Rio αλλά υπερτερεί σε πρωτοτυπία και στυλ καθώς επενδύει αισθητικά σε 20 συνδυασμούς δίχρωμων αμαξωμάτων πέρα από τα μονόχρωμα και στην απόσταση των σχεδόν 18 εκατοστών από το έδαφος, αν και η κίνηση μεταδίδεται αποκλειστικά στους μπροστινούς τροχούς όλων των εκδόσεων.
    Το μήκος των 4,14 μέτρων και κυρίως το μεταξόνιο των 2,58 μέτρων προϊδεάζει για τις χωροταξικές δυνατότητες του θαλάμου επιβατών, με τέσσερις ενηλίκους να φιλοξενούνται δίχως πρόβλημα σε αυτόν, την ώρα που τα 352 λίτρα του διαιρούμενου σε δύο επίπεδα χώρου αποσκευών αποτελούν ένα από τα καλύτερα μεγέθη της κατηγορίας σε συνδυασμό και με το σχήμα του.
    Αναπόφευκτα η ψηλότερη σε σχέση με το Rio και άλλα supermini θέση οδήγησης δημιουργεί ευχάριστη αίσθηση στον δρόμο και καλύτερες συνθήκες περιφερειακής θέασης, ενώ οι πλαστικές επιφάνειες είναι σκληρές, αλλά όχι δυσάρεστες, δείχνοντας την προσπάθεια συγκράτησης του κόστους το οποίο στην Ελλάδα θα ξεκινά από τις 13.990 ευρώ στην έκδοση City με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 1,25 λίτρων απόδοσης 84 ίππων και μηχανικό κιβώτιο πέντε ταχυτήτων.
    Ωστόσο, οι ενδιαφερόμενοι για τις ισχυρότερες εκδόσεις μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των πακέτων UpTown και Premium επιλέγοντας ανάμεσα σε δύο ακόμη κινητήρες βενζίνης – ατμοσφαιρικός 1,4 λίτρων, 100 ίππων και turbo 1,0 λίτρου απόδοσης 120 ίππων έναντι 15.500 και 16.500 ευρώ αντίστοιχα – και έναν πετρελαιοκινητήρα 1,6 λίτρων απόδοσης 110 ίππων. Οι τρεις τελευταίοι εφοδιάζονται με μηχανικά κιβώτια έξι ταχυτήτων ενώ το 2018 θα υπάρξουν και «αυτόματες» επιλογές.
    Πέρα από τον πετρελαιοκινητήρα που διαμορφώνει και την υψηλότερη τιμή πώλησης – από 17.660 ευρώ -, η δική μας πρόταση αφορά είτε την έκδοση των 1,4 λίτρων για αστική χρήση είτε κυρίως εκείνη των 120 ίππων. Η σπιρτάδα του Stonic με αυτό το μοτέρ είναι υποδειγματική και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κολακεύουν την ευέλικτη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στον δρόμο, σε βαθμό μάλιστα που χάρη στην αποτελεσματική ρύθμιση της ανάρτησης και την απόκριση του τιμονιού, ο οδηγός θα εκτιμήσει την ιδέα του κατασκευαστή να δώσει μια σπορ χροιά στο σύνολο.   

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Autohub