Το θετικό πρόσημο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων, η οποία μήνα με τον μήνα βελτιώνεται ξεπερνώντας τα μεγέθη των προηγούμενων ετών, διαγράφει σταδιακά τις ανησυχίες των στελεχών του κλάδου και αποτελεί ιδανικό καμβά για την πραγματοποίηση μιας επιτυχημένης έκθεσης, κάτι που συμβαίνει για ακόμη μία φορά στη Φρανκφούρτη.
Η μεγαλύτερη σε μέγεθος διοργάνωση του είδους στη γηραιά ήπειρο, η οποία πραγματοποιείται αυτή την εποχή κάθε δύο χρόνια εναλλάξ με το Παρίσι, φιλοξενεί εφέτος την πλειονότητα των κατασκευαστών και των προμηθευτών τους –994 εκθέτες από 39 χώρες –μετρώντας ωστόσο και απώλειες, κυρίως για λόγους στρατηγικής συγκεκριμένων εταιρειών (Nissan, Infiniti, DS, Peugeot, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, Volvo και Mitsubishi) καθιστώντας αριθμητικά την έκθεση μικρότερη. Από την άλλη πλευρά, ακόμη και αν όλοι οι ξένοι κατασκευαστές απουσίαζαν, ο αριθμός των γερμανικών εταιρειών, το βάθος της γκάμας τους και το ύψος των επενδύσεών τους αρκούν ώστε η Φρανκφούρτη να παραμένει ακλόνητη στο βάθρο της.
Ποτέ στο παρελθόν αυτή η έκθεση δεν ήταν τόσο πολιτικά φορτισμένη όχι μόνο εξαιτίας των γερμανικών εκλογών που πραγματοποιούνται την τελευταία ημέρα της –στις 24 Σεπτεμβρίου –αλλά και λόγω της διαρκούς αντιπαράθεσης για το diesel και τις επικείμενες αλλαγές στον τρόπο μέτρησης των πραγματικών εκπομπών ρύπων, παράγοντες που ανατρέπουν δεδομένα και επιταχύνουν τις εξελίξεις στον τομέα των μετακινήσεων.

Η αλήθεια των αριθμών
Λίγες ώρες προτού ανοίξουν οι πύλες της έκθεσης για τους διαπιστευμένους δημοσιογράφους, ο Ματίας Βίσμαν, πρόεδρος της γερμανικής ένωσης αυτοκινητοβιομηχανιών, επεσήμανε ότι ως το 2020 οι εταιρείες-μέλη της ένωσής του θα επενδύσουν 40 δισεκατομμύρια ευρώ ώστε να υπερτριπλασιάσουν τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα τους –από 30 σήμερα σε 100 τότε. Επεσήμανε επίσης ότι άλλα 16-18 δισεκατομμύρια ευρώ θα επενδυθούν στους τομείς της συνδεσιμότητας και της αυτόνομης οδήγησης, «…διότι στο μέλλον τα αυτοκίνητα θα είναι αυτόνομα, διασυνδεδεμένα και χωρίς ρύπους». Θεωρήστε τη λέξη «μέλλον» υπερβολή, διότι τώρα στη Φρανκφούρτη μπορείς να συναντήσεις τα πάντα, ακόμη και από εταιρείες που δεν φαντάζεσαι. Διότι πίσω από τα «αυτοκινητάκια», όπως υποτιμητικά χαρακτηρίζουν κάποιοι τα ανθρώπινα επιτεύγματα στον τομέα της αυτοκίνησης, υπάρχει ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι προτεραιοτήτων.
Αντιθέσεις
Ferrari και Lamborghini για παράδειγμα, απορρίπτουν τώρα το ενδεχόμενο εξέλιξης αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων (αν και η Lamborghini θα κληρονομήσει αργά ή γρήγορα την τεχνολογία της μητρικής VW) επενδύοντας σε υβριδικά σύνολα, εκεί ακριβώς όπου επενδύει η Toyota, η οποία στις αρχές του 2018 θα εμφανίσει μια ισχυρότερη υβριδική μονάδα για εκδόσεις επιδόσεων. Για τους περισσότερους άλλωστε η υβριδική τεχνολογία αποτέλεσε το αναγκαίο στάδιο μετάβασης στη φάση της ηλεκτροκίνησης, εκεί όπου το 2019 θα βρεθεί και η Honda με το δικό της αυτοκίνητο πόλης, σχεδόν ταυτόχρονα με τους Κορεάτες των Hyundai και KIA που έδειξαν τώρα τα μικρά SUV Kona και Stonic, εξελίσσοντας τις ηλεκτρικές εκδόσεις τους. Ετοιμοι για το μεγάλο βήμα, εξάγοντας αυτοκίνητα με ηλεκτροκινητήρες και στην Ευρώπη, δηλώνουν οι Κινέζοι της Chery, προσπαθώντας να πλασαριστούν δίπλα στους κυρίαρχους Γερμανούς με τις δεκάδες προτάσεις. Ανάμεσά τους ξεχωρίζει τώρα μια ολόκληρη εταιρεία από τη Mercedes-Benz, η EQ, αποκλειστικά με ηλεκτροκίνητα μοντέλα όπως το πρωτότυπο EQA που αποκαλύπτει τη μελλοντική A-Class. Το αντίπαλον δέος, η BMW, επενδύει στο δικό της αντίστοιχο brand παρουσιάζοντας το i Vision Dynamics Concept αλλά και το MINI EV που θα κυκλοφορήσει το 2019. Σε διαφορετική κατεύθυνση από πλευράς αμαξώματος κινούνται το ηλεκτρικό SUV VW I.D. Crozz II και το αυτόνομο Audi Aicon concept, την ώρα που η Skoda ξαφνιάζει ευχάριστα με το δικό της ηλεκτρικό E-Vision. Τέλος, κρατήστε στο μυαλό σας την περίπτωση Opel, η οποία εμφανίστηκε για πρώτη φορά σε έκθεση υπό την καθοδήγηση του νέου της ιδιοκτήτη –του γαλλικού ομίλου PSA (Peugeot-Citroen) –που έδωσε ήδη το «πράσινο φως» για την κυκλοφορία του ολοκαίνουργιου SUV Grandland X και σε plug-in υβριδική έκδοση, την πρώτη στην ιστορία της γερμανικής φίρμας. Η πορεία αυτής της γαλλογερμανικής συνύπαρξης αναμένεται με ενδιαφέρον όχι μόνο από τους άμεσα εμπλεκόμενους αλλά και από τους ανταγωνιστές τους.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ