• Αναζήτηση
  • Με όπλο τη χαμηλότερη τιμή η Nissan ρίχνει το γάντι στην Tesla

    Απέχουμε πολύ ακόμη για να πει κανείς ότι ο ηλεκτρισμός τροφοδοτεί την αυτοκίνηση.

    Καψύλης Αλέξανδρος
    Απέχουμε πολύ ακόμη για να πει κανείς ότι ο ηλεκτρισμός τροφοδοτεί την αυτοκίνηση. Ο ανταγωνισμός ωστόσο κλιμακώνεται στα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Λίγες εβδομάδες μετά το λανσάρισμα του Tesla Model 3, του ηλεκτροκίνητου ΙΧ της μεσαίας τάξης που κοστίζει μόνο 35.000 δολάρια στις ΗΠΑ (κάτι λιγότερο από 30.000 ευρώ) και διαθέτει διόλου ευκαταφρόνητη αυτονομία 350 χιλιομέτρων, η Nissan Motor ετοίμασε μια νέα έκδοση του δικού της ηλεκτροκίνητου Leaf, με ενισχυμένη μπαταρία 40 κιλοβατώρων που αυξάνει θεαματικά την αυτονομία του αυτοκινήτου από τα 170 στα 240 χιλιόμετρα.
    Το μικρομεσαίο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της Nissan με την αυτονομία των 170 χιλιομέτρων, που κυκλοφορεί, είναι φθηνότερο από το αντίστοιχο της Tesla. Κοστίζει 30.680 δολάρια (25.700 ευρώ) στην αμερικανική αγορά. Και η γαλλοϊαπωνική εταιρεία (έχει στρατηγική συμμαχία με τη Renault, ως γνωστόν) δεν έχει διευκρινίσει με ακρίβεια πόσο η νέα, εξελιγμένη μπαταρία θα επιβαρύνει το κόστος του αυτοκινήτου στην αμερικανική αγορά. Καθόρισε την τιμή στα 3,15 εκατ. γεν (28.990 δολάρια) στην αγορά της Ιαπωνίας και πρόσθεσε ότι θα ληφθεί μέριμνα ώστε η τιμολόγηση του αυτοκινήτου να μην έχει διαφορές από αγορά σε αγορά.

    «Εξειδικευμένα προϊόντα»
    Η τιμή που θα πωλείται το Leaf με την αυτονομία των 240 χιλιομέτρων στις ΗΠΑ παίζει πρωταρχικό ρόλο για τις πωλήσεις του αυτοκινήτου εν γένει. Διότι η κατασκευάστρια εταιρεία δεν κρύβει ότι στόχος της είναι «να διπλασιάσει, ακόμα και να τριπλασιάσει» τις πωλήσεις της χάρη στη ζήτηση που αναμένει στις μεγάλες αγορές, και δη στην αμερικανική.

    «Αν πετύχει η κίνηση που κάνουμε, το Leaf θα εξελιχθεί σε ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο του χαρτοφυλακίου της Nissan» δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χιρότο Σαϊκάουα κατά την παρουσίαση του εξελιγμένου μοντέλου. «Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα πάψουν πλέον να αποτελούν εξειδικευμένα προϊόντα» προέβλεψε ο ιάπωνας μάνατζερ. Αν κρίνει από τις παραγγελίες που έχει ήδη δεχθεί το Model 3 της Tesla, οι οποίες φθάνουν το μισό εκατομμύριο, δεν φαίνεται να έχει άδικο.
    Είναι προφανές ότι το αμερικανικό μοντέλο της εταιρείας του πολυσχιδούς επιχειρηματία και εφευρέτη Ελον Μασκ απειλεί την πρωτιά που έχει προσώρας στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως η Nissan χάρη στο Leaf, ασφαλώς. Το νέο Leaf θα κυκλοφορήσει στις 2 Οκτωβρίου στους δρόμους της Ιαπωνίας. Στον υπόλοιπο κόσμο (και στις ΗΠΑ) οι πωλήσεις του θα ξεκινήσουν στις αρχές του 2018.
    Στόχος τα 400 χλμ.
    Σημειωτέον ότι το νέο Leaf της Nissan θα είναι εξοπλισμένο με τους πλέον προηγμένους αυτοματισμούς, όπως είναι η διατήρηση της πορείας του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας όταν βρίσκεται σε αυτοκινητόδρομο και το αυτόνομο παρκάρισμα, δίχως τη συμμετοχή του οδηγού δηλαδή. Θα διαθέτει επίσης ένα και μοναδικό ηλεκτρονικό πεντάλ, το οποίο θα χρησιμεύει και για να επιταχύνει και για να επιβραδύνει το αυτοκίνητο.
    Η ηλεκτροκίνηση έρχεται, αλλά οι ειδικοί πιστεύουν ότι με την πτώση των τιμών των καυσίμων η επικράτησή της αναβάλλεται. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα κερδίσουν τη μάχη των πωλήσεων όταν ο καταναλωτής θα μπορεί να διανύει 400 χιλιόμετρα με κάθε φόρτιση του ΙΧ του, που θα έχει πληρώσει περί τις 25.000 ευρώ για να το αποκτήσει.
    Αλέξανδρος Καψύλης

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία