• Αναζήτηση
  • Ψώνια με κάμερες και drones

    Ενα καινοτόμο σύστημα αναγνώρισης των εκφράσεων του προσώπου των καταναλωτών φαίνεται ότι έχει στα σκαριά o κολοσσός του λιανεμπορίου Walmart. Στόχος της αμερικανικής εταιρείας, που διαθέτει περί τα 11.695 καταστήματα (γιγάντια σουπερμάρκετ, εκπτωτικά πολυκαταστήματα κ.ά.) ανά τον κόσμο, είναι να συλλέγει στοιχεία γύρω από την ικανοποίηση ή τη δυσαρέσκεια των πελατών της ούτως ώστε να βελτιώσει τις υπηρεσίες της και να μη χάνει πελάτες.

    Βενιού Ειρήνη
    Ενα καινοτόμο σύστημα αναγνώρισης των εκφράσεων του προσώπου των καταναλωτών φαίνεται ότι έχει στα σκαριά o κολοσσός του λιανεμπορίου Walmart. Στόχος της αμερικανικής εταιρείας, που διαθέτει περί τα 11.695 καταστήματα (γιγάντια σουπερμάρκετ, εκπτωτικά πολυκαταστήματα κ.ά.) ανά τον κόσμο, είναι να συλλέγει στοιχεία γύρω από την ικανοποίηση ή τη δυσαρέσκεια των πελατών της ούτως ώστε να βελτιώσει τις υπηρεσίες της και να μη χάνει πελάτες.

    Η τεχνολογία για ψώνια hi-tech, της οποίας κατατέθηκε αίτηση ευρεσιτεχνίας στην αρμόδια Αρχή, θα αποτελείται από κάμερες οι οποίες θα είναι τοποθετημένες στον χώρο των ταμείων των καταστημάτων και θα παρακολουθούν τις εκφράσεις και τις κινήσεις των πελατών, ανιχνεύοντας τυχόν εκνευρισμό ή δυσαρέσκεια.

    Οπως περιγράφει η αίτηση της εταιρείας, όταν το σύστημα εντοπίζει έναν δυσαρεστημένο πελάτη θα ειδοποιεί αμέσως τους υπαλλήλους ώστε να επιληφθούν του θέματος. «Είναι πολύ πιο εύκολο να κρατήσουμε τους υπάρχοντες πελάτες από το να αποκτήσουμε νέους μέσω της διαφήμισης» αναφέρει χαρακτηριστικά. «Οταν η εξυπηρέτηση πελατών είναι ανεπαρκής, αυτό δεν είναι εμφανές στα διαθέσιμα στοιχεία που προσκομίζονται στη διεύθυνση, μέχρις ότου να χαθούν αρκετοί πελάτες. Με τον ανταγωνισμό να φουντώνει, ο πελάτης θα επιλέξει πολύ απλά να πάει κάπου αλλού από το να σπαταλήσει τον πολύτιμο χρόνο του κάνοντας παράπονα».

    Η Walmart πρόκειται επιπλέον να χρησιμοποιήσει την εν λόγω τεχνολογία και για τη συλλογή δεδομένων για την ανάλυση των καταναλωτικών τάσεων και συμπεριφορών των πελατών της. Το «έξυπνο» σύστημα θα συνδέει βιομετρικά και συναισθηματικά «φορτισμένα» δεδομένα, στα στοιχεία των οικονομικών συναλλαγών, με αποτέλεσμα να μπορεί ανά πάσα στιγμή να εντοπίζει τυχόν διαφοροποίηση που οφείλεται στην κακή εξυπηρέτηση.


    Πετάει-πετάει η εξυπηρέτηση

    Πρόσφατα εγκρίθηκε πατέντα της Walmart, η οποία αφορούσε την πτήση drones εντός των γιγάντιων καταστημάτων της για την αστραπιαία μεταφορά προϊόντων μεταξύ διαφορετικών τμημάτων. Ο αμερικανικός κολοσσός υποστηρίζει ότι η «ιπτάμενη» υπηρεσία θα μπορούσε να βελτιώσει σημαντικά την καταναλωτική εμπειρία των πελατών, γλιτώνοντάς τους από κουραστικές διαδρομές εντός των αχανών χώρων των πολυκαταστημάτων της κατά την αναζήτηση του επιθυμητού προϊόντος.

    H διαδικασία θα ξεκινάει αρχικά από το αίτημα του πελάτη το οποίο στη συνέχεια θα αποστέλλεται στον υπάλληλο του αρμόδιου τμήματος μέσω μιας οθόνης ή μέσω γραπτού μηνύματος. Εκείνος θα αναλαμβάνει με τη σειρά του να εντοπίσει το επιθυμητό προϊόν και στη συνέχεια να το στείλει από… αέρος στον αποδέκτη του με τη βοήθεια ενός drone.

    Ως γνωστόν, η Amazon ήταν εκείνη η οποία οραματίστηκε πρώτη τη χρήση drones για τη μεταφορά εμπορευμάτων από τις αποθήκες της απευθείας στην πόρτα του καταναλωτή. Ωστόσο το σχέδιο της Walmart ξεφεύγει από τη συγκεκριμένη λογική, καθώς ενσωματώνει τα μη επανδρωμένα ιπτάμενα οχήματα στο ευρύτερο πλάνο της για τη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πελατών εντός των καταστημάτων της.

    HeliosPlus

    Science