• Αναζήτηση
  • Η Eurolife επεκτείνεται στις γενικές ασφάλειες

    «Σκοπεύουμε να παραμείνουμε στην κορυφή στις ασφάλειες ζωής. Θέλουμε όμως να αναπτυχθούμε και στις γενικές ασφάλειες» τονίζει ο κ. Αλέξανδρος Σαρηγεωργίου, διευθύνων σύμβουλος της Eurolife, σε συνέντευξη του προς «Το Βήμα».

    «Σκοπεύουμε να παραμείνουμε στην κορυφή στις ασφάλειες ζωής. Θέλουμε όμως να αναπτυχθούμε και στις γενικές ασφάλειες» τονίζει ο κ. Αλέξανδρος Σαρηγεωργίου, διευθύνων σύμβουλος της Eurolife, σε συνέντευξη του προς «Το Βήμα».
    Η Eurolife ανήκει πλέον στον διεθνή επενδυτικό όμιλο Fairfax, ένα από τα χαρακτηριστικά του οποίου είναι να επενδύει σε ασφαλιστικές εταιρείες – διαθέτει περισσότερες από δύο δεκάδες στο χαρτοφυλάκιό του – και να διατηρεί τις επενδύσεις του μακροχρόνια. Το αφεντικό της Fairfax, ο κ. Watsa, είναι ο επίσημος ομιλητής στην επικείμενη γενική συνέλευση του ΣΕΒ.
    Ο κ. Σαρηγεωργίου αναφερόμενος στο ειδικό βάρος της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς σημειώνει χαρακτηριστικά ότι το σύνολο των επενδύσεων των ασφαλιστικών εταιρειών ανέρχεται στα 13 δισ. ευρώ και οι αποζημιώσεις που χορηγήθηκαν πέρυσι ανήλθαν στα 2,5 δισ. ευρώ.
    H ελληνική ασφαλιστική αγορά βρίσκεται σε μία μάλλον μεταβατική περίοδο και φαίνεται πως με τον έναν ή τον άλλον τρόπο η κινητικότητα που παρατηρείται θα παίξει ρόλο και στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται. Ποια η άποψή σας για τις εξελίξεις; 
    «Η ασφαλιστική αγορά αποτελεί έναν σημαντικό παράγοντα της ελληνικής οικονομίας και σταθερό θεσμικό επενδυτή με κατ’ εξοχήν μακροπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα καθώς όσο μεγαλώνει η ασφαλιστική αγορά ενισχύονται και διευρύνονται τα αποθέματα του κλάδου, τα οποία σε κανονικές συνθήκες θα έπρεπε να επενδύονται σε ομόλογα της χώρας και σε ελληνικές μετοχές με μακροπρόθεσμο ορίζοντα.
    Η ελληνική ασφαλιστική αγορά προχώρησε σε συνολικές αποζημιώσεις πάνω από 2,5 δισ. ευρώ, συνεισέφερε στα κρατικά έσοδα με πάνω από 500 εκατ. φόρους, ενώ διατηρεί περίπου 25.000 θέσεις εργασίες (συνολικά άμεσα και έμμεσα) και είναι ο μεγαλύτερος επενδυτής στην Ελλάδα με επενδύσεις ύψους 13 δισ. ευρώ. 
    Παρά το γεγονός όμως ότι η αγορά σημειώνει ανάπτυξη, είναι σημαντικό να συνεχίσουμε ως κλάδος να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για την ενίσχυση της ασφαλιστικής συνείδησης καθώς ο μέσος πολίτης παραμένει ανασφάλιστος, με σημαντικές διαφορές από τους ευρωπαϊκούς μέσους όρους.
    Κοιτάζοντας μπροστά και παρά τη δύσκολη κατάσταση που βιώνουμε είμαι αισιόδοξος για το μέλλον αυτού του κλάδου. Είμαι αισιόδοξος γιατί έχει γίνει πλέον σαφές, προς όλες τις κατευθύνσεις, ότι οι Ελληνες χρειάζονται την ιδιωτική ασφάλιση πολύ περισσότερο στην κρίση και στις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν μέσα σε αυτήν, αλλά και μετά την έξοδο από αυτήν. Χρειάζεται όμως η δημιουργία κινήτρων και η ανάληψη δράσης από την Πολιτεία, ενώ από την πλευρά των ασφαλιστικών εταιρειών χρειάζεται να δώσουμε περαιτέρω έμφαση στο θέμα της αξιοπιστίας αλλά και να βοηθήσουμε τους πολίτες να αντιληφθούν πλήρως την αξία της ασφάλισης. Η αξιοπιστία του κλάδου έχει βεβαίως ενισχυθεί τόσο από το νέο κανονιστικό πλαίσιο Solvency II όσο και από την υψηλή εποπτεία από την Τράπεζα της Ελλάδος.
    Είναι πλέον προφανές ότι το εξαιρετικά γενναιόδωρο κοινωνικό κράτος που υπήρχε τις τελευταίες δεκαετίες είναι πλέον πολύ περιορισμένο. Γι’ αυτό, ο μέσος Ελληνας έχει ήδη συνειδητοποιήσει ότι πρέπει, συμπληρωματικά προς την κοινωνική ασφάλιση, να φροντίσει ο ίδιος για παράδειγμα την υγεία και τη σύνταξή του. Δυστυχώς, χρήματα δεν υπάρχουν, τα όποια κίνητρα έχουν καταργηθεί αλλά η ασφαλιστική συνείδηση έχει αρχίζει να αλλάζει και αυτό είναι σημαντικό».


    Πώς συγκροτείται η στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου Eurolife;
    «Η στρατηγική ανάπτυξης του ομίλου Eurolife ERB διαμορφώνεται στη βάση πέντε πυλώνων:
    Διατήρηση αποδοτικότητας κόστους. Υλοποίηση δεσμεύσεων πελατοκεντρικής προσέγγισης. Ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια. Προσέλκυση ταλέντων. Εμφαση στο τεχνικό αποτέλεσμα.
    Οσον αφορά τις προτεραιότητες για το 2017, τα βασικά πεδία στα οποία εστιάζουμε με όλες μας τις δυνάμεις κινούνται σε τέσσερις άξονες. Στην οργανική και τη μη οργανική μας ανάπτυξη, στην προϊοντική σύνθεση, στον ψηφιακό μετασχηματισμό και φυσικά στους ίδιους τους ανθρώπους μας.
    Για να είμαι όμως συγκεκριμένος, θέλουμε να μεγαλώσουμε οργανικά και να προσεγγίσουμε τον πελάτη μας μέσα από επιπλέον σημεία. Παράλληλα, διερευνούμε τη δυνατότητα δραστηριοποίησής μας σε εναλλακτικά δίκτυα (άλλωστε ο κόσμος μας αλλάζει συνεχώς), ενώ ο νέος μέτοχος μάς παρέχει τη δυνατότητα (σε επίπεδο know-how) να φέρουμε και νέα, καινοτόμα προϊόντα στην ελληνική αγορά. 
    Βρισκόμαστε στη 2η θέση μεταξύ των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα με μερίδιο αγοράς περίπου 13% στις συνδυασμένες εργασίες ασφαλίσεων Ζωής και Γενικών και στην 1η θέση στις ασφαλίσεις Ζωής, σύμφωνα με τα δημοσιευμένα ακαθάριστα εγγεγραμμένα ασφάλιστρα των ενεργών θυγατρικών εταιρειών της, συμπεριλαμβανομένων των δικαιωμάτων και δεδουλευμένων ασφαλίστρων.
    Στην καρδιά της επιχειρηματικής μας στρατηγικής είναι η σωστή διαμόρφωση και το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων μας. Προφανώς σκοπεύουμε να παραμείνουμε ο κορυφαίος όμιλος στις ασφάλειες ζωής. Θέλουμε όμως να αναπτυχθούμε και στις γενικές ασφάλειες, άρα και αυτές είναι μια βασική προτεραιότητα του ομίλου. Ετσι σκοπεύουμε να δώσουμε έμφαση στη διαμόρφωση του βέλτιστου προϊοντικού χαρτοφυλακίου, ώστε αφενός να είμαστε πάντα σε θέση να απαντάμε ουσιαστικά και αποτελεσματικά στις ανάγκες του ασφαλιζόμενου, αφετέρου να πετύχουμε την κατάλληλη σύνθεση που θα βοηθήσει στη συνολική περαιτέρω ανάπτυξη του ομίλου.
    Η εποχή εξελίσσεται ραγδαία, ακόμα και μέσα στην κρίση, λόγω της τεχνολογίας και εμείς προσαρμοζόμαστε συνεχώς. Γι’ αυτό επενδύσαμε 5 εκατ. ευρώ στον ψηφιακό μετασχηματισμό που εμείς το έχουμε ονομάσει Eurolife 2.0 -Transformation to the point.
    Πρόκειται για ένα ολοκληρωμένο πλάνο ψηφιακής ανάπτυξης του ομίλου το οποίο έχει τεθεί σε εφαρμογή από την προηγούμενη χρονιά και αφορά στην πλήρη αναβάθμιση του συνόλου των εργασιών του ομίλου, με γνώμονα την καλύτερη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου και των συνεργατών μας».

    Αποζημιώσεις 387 εκατ. ευρώ για το 2016

    Το 2016 η Eurolife κατατάχθηκε πρώτη ανάμεσα στις εταιρείες ζωής και δεύτερος, μεγαλύτερος ασφαλιστικός όμιλος συνολικά. Τι συνετέλεσε σε αυτό;
    «Το 2016 ήταν μια χρονιά σημαντικών εξελίξεων για τον όμιλο Eurolife ERB, οι οποίες τον οδήγησαν σε ισχυρές οικονομικές επιδόσεις και αύξηση του μεριδίου αγοράς, δημιουργώντας έτσι ισχυρές προοπτικές για το 2017, αλλά και για το μέλλον.

    Βασικοί παράγοντες επιτυχίας που οδήγησαν στην ενδυνάμωση των μεγεθών του ομίλου ήταν η πολυκαναλική δραστηριοποίησή μας στην Ελλάδα, η ενίσχυση του σχεδιασμού νέων και ανταγωνιστικών προϊόντων και η αποδεδειγμένη εξειδίκευση στο bancassurance με τη συνεχιζόμενη στήριξη, φυσικά της Eurobank. Ολα αυτά, σε συνδυασμό με τη νέα δυναμική που μας έδωσε η ολοκλήρωση της μετάβασής μας στον Διεθνή Επενδυτικό Ομιλο Fairfax, οδήγησαν σε αύξηση 62% στο σύνολο παραγωγής ασφαλίστρων σε Ελλάδα και Ρουμανία (498 εκατ. ευρώ), ενώ τα κέρδη προ φόρων αυξήθηκαν κατά 55% (106 εκατ. ευρώ) και μετά φόρων κατά 43% (69 εκατ. ευρώ).
    Για εμάς όμως πιο σημαντικό ήταν το γεγονός ότι το ύψος των αποζημιώσεων που καταβάλαμε, και οι οποίες έφτασαν τα 387 εκατ. ευρώ για το 2016, επιβεβαίωσαν με τον πιο άμεσο τρόπο ότι στεκόμαστε δίπλα στους 100.000 ασφαλισμένους μας, αξιόπιστα και αποτελεσματικά».

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία