Πτώση πωλήσεων καταγράφουν τα tablets και κατά το πρώτο τρίμηνο του 2017, κυρίως λόγω της προτίμησης των καταναλωτών στα smartphones, όπως προκύπτει από στοιχεία που δημοσιοποίησε η εταιρεία ερευνών IDC.
Συγκεκριμένα, η IDC αναφέρει ότι οι πωλήσεις tablets παρουσίασαν μείωση σε ετήσια βάση της τάξεως του 8,5%, με αποτέλεσμα να διαμορφωθούν στα 36,2 εκατ. για τους πρώτους τρεις μήνες της χρονιάς. Πρόκειται για το 10ο συνεχόμενο τρίμηνο πτώσης, αν και είναι το πρώτο μετά από πέντε τρίμηνα που το ποσοστό της πτώσης δεν είναι διψήφιο.
Η IDC επισημαίνει, πάντως, ότι η πτώση οφείλεται κατά κύριο λόγο στα «κλασικά» tablets, γνωστά και ως slate, καθώς τα tablets με δυνατότητα προσθήκης πληκτρολογίου, τα οποία η IDC αποκαλεί detachable tablets, παρουσίασαν αύξηση. Σημειωτέον πως για την IDC υπάρχουν και οι φορητοί υπολογιστές με αποσπώμενο πληκτρολόγιο που αποκαλεί convertible και οι διαφορές με τα detachable tablets θα έλεγε κανείς ότι είναι οριακές.
Σύμφωνα με την IDC, πάντως, η πτώση που παρατηρείται στα tablets αποδίδεται κυρίως στην αυξημένη και διευρυμένη χρήση των smartphones, αλλά και στις ενισχυμένες πωλήσεις των detachable και των convertible συσκευών.
Οσον αφορά στους κατασκευαστές, οι εκπλήξεις ήταν μάλλον περιορισμένες. Η Apple βρέθηκε στην κορυφή με μερίδιο αγοράς 24,6%. Ομως, το μερίδιό της παρουσιάζει πτώση καθώς πέρυσι ήταν στο 25,9%. Επιπλέον, σε επίπεδο πωλήσεων η Apple παρουσιάζει μια μείωση της τάξεως του 13%, κάτι που συμβαίνει για 13ο συνεχόμενο τρίμηνο.
Η Apple δεν απειλείται πάντως, δεδομένου ότι η δεύτερη Samsung απέχει αρκετά με ένα μερίδιο της τάξεως του 16,2% (από 15,5%), παρά την πτώση των πωλήσεων κατά 1,1%. Ο μεγάλος κερδισμένος του τριμήνου δείχνει να είναι η Huawei, το μερίδιο της οποίας έφθασε στο 7,4% από 5,1%, με τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 31,7%.
Στην τέταρτη θέση βρίσκεται η Amazon με μερίδιο αγοράς 6% (από 5,6%) και μείωση πωλήσεων 1,8%. Πολύ κοντά και η Lenovo με 5,7% μερίδιο αγοράς (από 5,5%) και πτώση πωλήσεων 3,8%. Αξιοσημείωτο είναι πως τη μεγαλύτερη μείωση πωλήσεων (-14,7%) είχαν συνολικά οι εκτός πρώτης πεντάδας κατασκευαστές, το μερίδιο αγοράς των οποίων έπεσε στο 39,8% από 42,7%.

HeliosPlus