• Αναζήτηση
  • media shots

    Πολυνομοσχέδιο που επιχειρεί να ρυθμίσει μια μεγάλη γκάμα θεμάτων σχετικών με τα ΜΜΕ πρόκειται να καταθέσει στη Βουλή στις αρχές Μαΐου ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, κ. Νίκος Παππάς.

    Πολυνομοσχέδιο που επιχειρεί να ρυθμίσει μια μεγάλη γκάμα θεμάτων σχετικών με τα ΜΜΕ πρόκειται να καταθέσει στη Βουλή στις αρχές Μαΐου ο υπουργός Ψηφιακής Πολιτικής, κ. Νίκος Παππάς. Ανάμεσα στα υπό ρύθμιση θέματα περιλαμβάνονται η πώληση τηλεοπτικών διαφημίσεων, η σύσταση μητρώου περιφερειακού και τοπικού Τύπου, η κατανομή της κρατικής διαφήμισης και η ενίσχυση ιδιωτικών επενδύσεων για την παραγωγή οπτικοακουστικών έργων.
    Το σημείο που θα προκαλέσει μεγάλες τριβές είναι η δημιουργία πλατφόρμας μέσω της οποίας θα διενεργούνται οι αγορές και οι πωλήσεις διαφημιστικού χρόνου σε δημόσιους και ιδιωτικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Πρόκειται για μια ελληνική πατέντα καθώς πουθενά αλλού στον κόσμο δεν έχει εφαρμοσθεί τέτοιο σύστημα, αν και όπως σημείωσε ο ΓΓ Ενημέρωσης και Επικοινωνίας κ. Λ. Κρέτσος κάτι ανάλογο προωθείται και στη Γαλλία, χωρίς όμως ακόμα να έχει τεθεί σε λειτουργία. Σύμφωνα με τις προβλέψεις του υπουργείου η διαχείριση της πλατφόρμας θα ανατεθεί σε εταιρεία ύστερα από άδεια λειτουργίας που θα χορηγηθεί από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς.
    Οι φορείς που απαρτίζουν την αγορά της τηλεοπτικής διαφήμισης, δηλαδή ο Σύνδεσμος Διαφημιζομένων Ελλάδος (ΣΔΕ), η Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών Εθνικής Εμβέλειας (ΕΙΤΗΣΕΕ) και η Ενωση Εταιρειών Διαφήμισης και Επικοινωνίας Ελλάδος (ΕΔΕΕ), έχουν εκφράσει την αντίθεσή τους με τη δημιουργία της πλατφόρμας. Συγκεκριμένα αναφέρουν ότι «είναι κατηγορηματικά αντίθετοι στην ανάληψη του ρόλου του ρυθμιστή (ιδιοκτήτη – εντολέα) του συστήματος από τη ΓΓΕ-Ε, δηλαδή το κράτος. Με βάση τόσο το εθνικό όσο και το ευρωπαϊκό δίκαιο, ο ρόλος αυτός συνιστά ανεπίτρεπτο περιορισμό της ελευθερίας των συναλλαγών σε οποιαδήποτε αγορά, δηλαδή κρατικό μονοπώλιο. Ειδικά για την προστασία της ανεξαρτησίας των Μέσων, τόσο η εθνική όσο και η ευρωπαϊκή νομοθεσία περιορίζουν τη δυνατότητα παρέμβασης του κράτους στη λειτουργία των ΜΜΕ και παρέχουν το δικαίωμα της εποπτείας τους σε Ανεξάρτητη Αρχή».
    Σημειώνουν επίσης ότι τα τεχνικά ζητήματα της αγοράς χρόνου στην τηλεόραση είναι εξαιρετικά σύνθετα και πολυδιάστατα και δεν εξυπηρετούνται από τη διαδικασία δημοπράτησης όπως περιγράφεται στο νομοσχέδιο. «Επομένως για να προστατευθεί η ευελιξία που επιτρέπουν οι τεχνολογικές εξελίξεις, δηλαδή η δημιουργικότητα στην ανάπτυξη του τηλεοπτικού προϊόντος – κάτι που αποτελεί βασική μέριμνα της ευρωπαϊκής Πρότασης Οδηγίας για τα οπτικοακουστικά μέσα -, ο τρόπος πώλησης του τηλεοπτικού διαφημιστικού προϊόντος πρέπει να διαμορφώνεται από τα ενδιαφερόμενα μέρη στο πλαίσιο της ελευθερίας των συμβάσεων» τονίζουν. Σε σχέση με τον νέο φόρο 10% υπέρ τρίτων (διαχειριστή κ.λπ.) που προβλέπεται στο σχέδιο νόμου, επισημαίνουν ότι «πρέπει πλέον να πάψει η επιλεκτική υπερ-φορολόγηση της τηλεοπτικής διαφήμισης, ήδη επιβαρυμένης με Ειδικό Φόρο Τηλεόρασης 20%».
    Η βραβευμένη με Χρυσές Σφαίρες και Emmy σειρά «House of Cards» επιστρέφει στην COSMOTE TV με τον 5ο κύκλο. Ο νέος κύκλος κάνει πρεμιέρα, σε Α’ τηλεοπτική προβολή, στο COSMOTE CINEMA 4HD την Τετάρτη 31 Μαΐου στις 22.00, αμέσως μετά την παγκόσμια πρεμιέρα της σειράς. Στον 5ο κύκλο του «House of Cards», ο Φρανκ και η Κλερ Αντεργουντ καλούνται να αντιμετωπίσουν τις επικείμενες αμερικανικές εκλογές σε ένα πολιτικό θρίλερ που υπόσχεται ιστορίες χειραγώγησης, δολοπλοκίες, ίντριγκες, ανατροπές, εκδίκηση και παιχνίδια εξουσίας.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Media