• Αναζήτηση
  • Τζώνης Καλημέρης: «Ο ΑΝΤ1 τράβηξε χειρόφρενο και τώρα ανταμείβεται»

    Ο εντεταλμένος σύμβουλος προγράμματος του ΑΝΤ1 Τζώνης Καλημέρης μίλησε αποκλειστικά στο «Βήμα της Κυριακής» κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό της τηλεοπτικής σεζόν,

    ΓΡΑΜΜΕΛΗ ΑΦΡΟΔΙΤΗ
    Ο εντεταλμένος σύμβουλος προγράμματος του ΑΝΤ1 Τζώνης Καλημέρης μίλησε αποκλειστικά στο «Βήμα της Κυριακής» κάνοντας έναν πρώτο απολογισμό της τηλεοπτικής σεζόν, ανοίγοντας τα χαρτιά του για την επόμενη, ενώ δεν δίστασε να κριτικάρει πρόσωπα και εκπομπές άλλων καναλιών.
    Ποιος είναι ο πρώτος απολογισμός της σεζόν;
    «Ηταν μια περίεργη χρονιά και αυτή και η προηγούμενη. Εχουν κοινά χαρακτηριστικά σε μια Ελλάδα που περνάει αυτά που περνάει. Το τηλεοπτικό τοπίο επηρεάστηκε από όλα όσα συμβαίνουν στην κοινωνία και στην οικονομία. Παρ’ όλα αυτά, ο κλάδος το πάλεψε και στάθηκε. Κάναμε πράγματα, παρ’ όλες τις δυσκολίες και την τεράστια πτώση της διαφήμισης, πιο οικονομικά, μάθαμε νέους τρόπους προσέγγισης παραγωγών. Ουσιαστικά επανεκπαιδευτήκαμε και εμείς τα στελέχη. Μπορούμε να κάνουμε πρόγραμμα για τον κόσμο με άλλους, πιο οικονομικούς τρόπους. Θεωρώ ότι ήταν πολύ χρήσιμη εμπειρία αυτή των τελευταίων δύο ετών, με την έννοια ότι είχαμε καλομάθει πολύ».
    Οντως, αν κι εσείς είστε ο άνθρωπος που έχει ζήσει όλες τις φάσεις της τηλεόρασης…
    «Ναι, έχω ζήσει τις φούσκες, τα κλεισίματα, τα ανοίγματα, την ιδιωτική και τη δημόσια τηλεόραση. Ωστόσο η τελευταία διετία ήταν σχολείο για εμένα. Θεωρώ ότι τα καταφέραμε, σταθήκαμε όρθιοι, ο ΑΝΤ1 είναι πρώτος, οπότε στάθηκε καλύτερα από τους άλλους. Ημασταν αξιοπρεπείς, δίχως να βγουν οι μεγάλες παραγωγές του παρελθόντος. Είχαμε και σίριαλ και σόου και εκπομπές πολλές. Καταφέραμε να μην κάνουμε εκπτώσεις στην εικόνα μας. Οπότε, τηρουμένων των αναλογιών, τα καταφέραμε».
    Το περιμένατε ότι ο ΑΝΤ1 θα ήταν πρώτος;
    «Ηταν μια περίεργη χρονιά λόγω του έγινε ό,τι έγινε με το Mega. Επί χρόνια υπήρχε ένα δίπολο όπου το Mega ήταν πάντα ο ένας πόλος ανταγωνισμού. Φτάσαμε να μην είναι πλέον. Ομως είχαν γίνει πράγματα που περιμέναμε να αποδώσουν σε βάθος χρόνου και όντως έτσι έγινε και τα καταφέραμε. Κατά βάθος πίστευα ότι θα είμαστε πρώτοι, απλώς δεν φανταζόμουν ότι θα υπήρχε τόσο μεγάλη διαφορά».

    Ποιο θεωρείτε το πιο δυνατό σημείο του καναλιού;
    «Τα τελευταία δύο χρόνια το πρόγραμμα άλλαξε σημαντικά. Επέστρεψε η μυθοπλασία στο prime time, κρατήσαμε τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα με τάλεντ σόου. Από το πρωί ως το βράδυ το πρόγραμμα έχει μια λογική, ένα στίγμα. Δεν πάμε από το ένα πρόγραμμα στο άλλο αλλάζοντας κοινά. Η μυθοπλασία μας πήγε πολύ καλά. Την περιμέναμε αλλά δεν φανταζόμασταν τέτοιες επιδόσεις, όπως για παράδειγμα με τους «Συμμαθητές». Επιπλέον και το «Μπρούσκο» έδειξε εξαιρετική συμπεριφορά έχοντας απέναντι έναν πολύ δυνατό αντίπαλο, όπως ήταν η «Μουρμούρα»».
    Ναι, αλλά η «Μουρμούρα» έχει υποστεί μια φθορά λόγω χρόνου, οπότε ήταν πιο εύκολο…
    «Το «Μπρούσκο» έχει πιο μεγάλη ηλικία, οπότε φυσιολογικά και αυτό θα έπρεπε να είχε φθορά. Επειδή δεν πιστεύω στην τύχη, θεωρώ ότι για όλα υπάρχει μια εξήγηση. Η μετακίνηση του δελτίου μεγάλωσε το prime time, πέτυχαν τα «Δίδυμα φεγγάρια» και σε συνδυασμό με τις δύο σειρές που είπαμε δημιούργησαν ένα πολύ ισχυρό τρίωρο που δύσκολα σπάει. Κατακτήσαμε έτσι τη συνήθεια. Δεν μπορούμε πλέον να κάνουμε τις σιριαλάρες, όπως ήταν το «Νησί», που ήταν πολύ μεγάλη παραγωγή».
    Ομως τα σπουδαία σίριαλ δεν ήταν πάντα αποτέλεσμα υπερπαραγωγής αλλά ταλέντου. Οι σειρές της Δήμητρας Παπαδοπούλου, του Γιώργου Καπουτζίδη, των Ρήγα – Αποστόλου και άλλων πολλών αντέχουν στον χρόνο.
    «Και θα αντέχουν για πολύ ακόμη. Παρ’ όλα αυτά οι σειρές που αναφέρατε αφορούν το 1992. Από το 2000 και μετά οι σειρές ήταν υψηλής παραγωγής. Επειδή λοιπόν δεν είχαμε τη δυνατότητα να επενδύσουμε σε πέντε εβδομαδιαίες κωμωδίες, επενδύσαμε στη συνήθεια. Θέλαμε το κοινό να είναι κάθε ημέρα εκεί. Το σταθερό ραντεβού που περιμένει ο τηλεθεατής».

    Σας απασχολεί το περιεχόμενο σε επίπεδο αισθητικής ή κυνηγάτε τα νούμερα με όποιο κόστος; Το λέω με αφορμή τη συνέντευξη Σφακιανάκη στον Γρηγόρη Αρναούτογλου και άλλες παρόμοιες με ακραίες τοποθετήσεις που προκάλεσαν σφοδρές αντιδράσεις.
    «Επειδή το θέμα της συνέντευξης Σφακιανάκη και κάποιων άλλων στον Γρηγόρη είναι ένα θέμα το οποίο έχει συζητηθεί από εσάς και από εμάς εσωτερικά, δεν μπορώ να πω ότι και εμάς δεν μας προβλημάτισε. Δεν μπορώ να πω ότι ήταν μια απόφαση φτήνιας, γιατί ο Γρηγόρης έκανε και άλλες 150 συνεντεύξεις. Συνολικά δεν κάναμε φτηνά πράγματα, δεν καταφύγαμε σε ακρότητες, όπως ήταν κάποιες εκπομπές του παρελθόντος που διαπραγματεύονταν το ανθρώπινο δράμα. Η κριτική που υποστήκαμε έχει να κάνει με το πολιτικώς ορθόν του θέματος, δεν έχει να κάνει με τη φτήνια. Η συνέντευξη Σφακιανάκη δεν είναι θέμα φτήνιας».
    Ναι, αλλά είναι θέμα διαχείρισης του παρουσιαστή.
    «Ναι, αλλά δεν επιλέξαμε κάποιους επειδή ήταν φτηνότεροι από άλλους. Πολιτικώς λάθος μπορεί να είναι, ειδικά σε μια χρονιά που έχουν γίνει τόσα σε βάρος της κοινότητας των ομοφυλοφίλων. Οι ακραίες απόψεις δεν βοηθούν γενικότερα».
    Δεν καλείς τον Σφακιανάκη ανυποψίαστος, γνωρίζεις τις απόψεις του, τις προκαλείς για να γίνει αναπαραγωγή και επικοινωνιακό νταραβέρι, κύριε Καλημέρη.
    «Ναι, συμφωνώ. Ο,τι ακραίο αναπαράγεται. Αλλά σας ξαναλέω, έκανε πολλές συνεντεύξεις. Μία και άλλες δυο-τρεις από τις 200 είχαν ακραίες απόψεις και ίσως δεν έπρεπε να προσκληθούν. Δέχομαι όλη την κριτική αλλά δεν είναι αυτό η εκπομπή του Γρηγόρη».
    Τον πιστεύετε τον Γρηγόρη Αρναούτογλου. Θα συνεχίσει κανονικά του χρόνου;
    «Ναι, θα συνεχίσει με τις εκπομπές που ήδη παρουσιάζει».
    Και ο Γιώργος Λιάγκας δεν θα μετακινηθεί τελικά στη βραδινή ζώνη;
    «Η αλήθεια είναι ότι ο Λιάγκας είναι πολυεργαλείο. Μπορεί να σου κάνει συνέντευξη, τηλεπαιχνίδι και πρωινό. Η προτεραιότητα αυτή τη στιγμή είναι μια εκπομπή η οποία διαρκεί δεκαπέντε ώρες την εβδομάδα. Εχουμε πει ότι οπωσδήποτε θα παρουσιάσει και κάποιο σόου του χρόνου».
    Γιατί επενδύσατε στην πρωινή ζώνη του Σαββατοκύριακου, δεδομένου ότι το κοινό είναι πολύ μικρό αριθμητικά;
    «Τα έσοδα είναι μια χαρά και ο λόγος δημιουργίας ήταν για να απορροφά την τοποθέτηση προϊόντων και σίγουρα γιατί είμαστε υπέρ της ζωντανής τηλεόρασης. Στην τηλεθέαση ο στόχος ήταν να πάει καλύτερα. Ομως τα πρωινά αθροιστικά δεν μπορούν να ξεπεράσουν το 50% τηλεθέασης. Μοιραζόμαστε ένα 40% τρεις εκπομπές. Τερματίσαμε πρώτοι όμως, αν και μπήκαμε τελευταίοι. Θέλαμε υψηλότερη τηλεθέαση αλλά δεν την πετύχαμε».
    Από τα βασικά πρόσωπα που έχει το κανάλι θα παραμείνουν όλα;
    «Ναι».
    Και ποια θα προστεθούν;
    «Διαθέτουμε ως κανάλι το μεγαλύτερο ποσοστό των καλύτερων ελλήνων παρουσιαστών, οπότε από έμψυχο υλικό είμαστε καλυμμένοι. Από εκεί και πέρα θα πάρουμε κάποιον που θα υπηρετεί μια εκπομπή, αν χρειαστεί, αλλά δεν έχουμε ακόμη κλείσει κάτι».
    Νέα προγράμματα θα προστεθούν;
    «Στη μυθοπλασία και στα σόου θα έχουμε κάποια καινούργια προγράμματα αλλά ο βασικός κορμός θα είναι ο ίδιος».
    Εχει ακουστεί ότι θα επιστρέψει το «Dancing with the stars». Ισχύει η πληροφορία;
    «Η αλήθεια είναι ότι επεξεργαζόμαστε και είναι σε πολύ προχωρημένο στάδιο το ενδεχόμενο να βγει στον αέρα το «All Star Dancing with the stars». Μετά από πέντε επιτυχημένες σεζόν του Dancing, νομίζω έχει πλέον ωριμάσει η σκέψη να δούμε στην Ελλάδα την all star εκδοχή του συγκεκριμένου format με συμμετοχές διαγωνιζομένων που ξεχώρισαν στις πέντε σεζόν. Θα είναι ριζικά ανανεωμένο».

    Από τη στιγμή που αποφασίσατε την απαγόρευση αναπαραγωγής του περιεχομένου σας υπήρξαν αντιδράσεις. Τελικά ήταν σωστή απόφαση;
    «Ναι, ήταν σωστή. Δικές μας εκπομπές που αναπαράγονταν κατά κόρον ανέβηκαν σε τηλεθέαση γιατί πλέον ο κόσμος τις βλέπει μόνο στον ΑΝΤ1. Βλέποντας και την επίπτωση που είχε σε εκπομπές οι οποίες κατά κόρον χρησιμοποιούσαν δικό μας υλικό, πάλι ήταν σωστή».
    Οι «Ράδιο Αρβύλα» νίκησαν και σε εντυπώσεις και σε τηλεθέαση τον Λάκη Λαζόπουλο. Πώς το εξηγείτε;
    «Οι «Αρβύλα» πάντα έκαναν μια σάτιρα αχρωμάτιστη, δεν εστιάζουν τη σάτιρά τους προς μία κατεύθυνση. Αυτό εφέτος, που ο κόσμος είχε ακόμη μεγαλύτερη ανάγκη γέλιου, σάτιρας και να τα πει, λειτούργησε πολύ καλά. Βρίσκονται στην ωριμότερη φάση τους».
    Από την εμπειρία σας πιστεύετε ότι ο Λάκης Λαζόπουλος έχει υποστεί ανεπανόρθωτη φθορά ή μπορεί να επανακάμψει;
    «Είναι τεράστιο ταλέντο, άνθρωπος-ορχήστρα ο οποίος μπορεί να κάνει ό,τι θέλει. Πιστεύω ότι μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, αρκεί να το αποφασίσει. Αν αποφασίσει να ξεκολλήσει και από αυτό το μοντελάκι των δύο τελευταίων ετών που ήθελε να οδηγήσει την Ελλάδα «προς το φως» τότε ακόμη καλύτερα. Είναι κορυφαίος, μια κατηγορία μόνος του. Τον πιστεύω πάρα πολύ. Κακή κουβέντα δεν μπορώ να πω γιατί είναι ο Λάκης. Απλώς πιστεύω ότι παγιδεύτηκε σε μια εικόνα που έφτιαξε για τον εαυτό του τα τελευταία χρόνια και άργησε να ξεφύγει από αυτήν».
    Το μοντέλο Μενεγάκη συνεχίζει να συνιστά σχολή παρουσιάστριας;
    «Ολοι κρινόμαστε από το αποτέλεσμα. Η Μενεγάκη κάνει επιτυχία τα τελευταία 20 χρόνια. Ο,τι και να πω, η Μενεγάκη είναι μια σχολή μόνη της. Αν θα μπορούσα να κάνω μια παρατήρηση, αυτή θα ήταν ότι παραφορτώθηκε η εκπομπή με τόση διαφήμιση ώσπου κάποια στιγμή θύμιζε ατέλειωτη εμπορική εκπομπή και αυτό της στοίχισε σε νούμερα».
    Λάθη εσείς κάνατε;
    «Ως κανάλι πιστεύω ότι ο ΑΝΤ1 ήταν το πρώτο κανάλι που διέγνωσε την κρίση που ερχόταν. Σε μια εποχή όπου το Mega έκανε υπερπαραγωγές, ο ΑΝΤ1 τράβηξε χειρόφρενο και εκλογίκευσε τις δαπάνες. Οι αποφάσεις αυτές αποδείχτηκαν σοφές και φαίνεται και από το αποτέλεσμα. Προσαρμόστηκε γρηγορότερα και αυτές τις δάφνες δρέπει. Μικρολαθάκια κάναμε, όχι κάποιο πολύ μεγάλο, καθοριστικό».
    Ζηλεύετε κάτι από τα άλλα κανάλια;
    «Οταν ήμουν σε άλλα κανάλια πάντα έλεγα τους «Αρβύλα». Τώρα δεν μπορώ να πω κάτι συγκεκριμένο. Πρόσωπα αν πω, θα βγουν να πουν ότι το κανάλι θέλει να τα πάρει. Αλλωστε και στα πρόσωπα δεν υπάρχει παρθενογένεση».
    Ναι, αλλά και εσείς επιμένετε στα ίδια πρόσωπα. Είκοσι χρόνια για τους ίδιους συζητάμε!
    «Αυτοί οι άνθρωποι προκύπτουν μία φορά στα δέκα χρόνια, τους δαγκώνουμε και προσπαθούμε να μην τους χάσουμε. Στην ψυχαγωγία μειώθηκαν τα προγράμματα και η υπομονή, οπότε η πιθανότητα μιας συγκυρίας να γίνουν προγράμματα με νέα πρόσωπα είναι περιορισμένη. Βλέπεις όμως νέα πρόσωπα σε διάφορους ρόλους. Αυτή την εποχή θες πρόσωπα με το κλειδί στο χέρι. Δεν ρισκάρεις να δώσεις το YFSF σε ένα νέο, άφθαρτο πρόσωπο».


    ΓΙΑ ΤΗ ΡΟΥΛΑ ΚΟΡΟΜΗΛΑ
    «Εκανε λάθος επιλογή περιεχομένου»

    Η Ρούλα έκανε λάθος;

    «Ναι».
    Επειδή πήγε ή επειδή έφυγε;
    «Εκανε λάθος που έκανε ένα πρόγραμμα που δεν είχε σταθερές δομές, σταθερό άξονα, σκαλέτα. Αρχιζε στις 9 και τελείωνε στις 2. Εβγαινες να φας με τους φίλους σου, είχες δει καμιά ωρίτσα, γύριζες και ακόμη έπαιζε. Καταλαβαίνω όμως γιατί γύρισε».
    Γιατί;
    «Ολοι την έχουμε ανάγκη την τηλεόραση, δεν μπορούμε δίχως αυτήν όλοι όσοι κάνουμε αυτή τη δουλειά».
    Είστε όμως σε θέση να καταλάβετε πότε δεν σας θέλει αυτή;
    «Αλλοι ναι, άλλοι όχι. Αυτοί οι οποίοι προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και προσπαθούν να μείνουν νέοι σε ό,τι αφορά τις αντιλήψεις τους και τις προσλαμβάνουσές τους μένουν καιρό στην τηλεόραση. Και στα στελέχη χρειάζονται νέα πρόσωπα».
    Αν ήταν άλλη η δομή της εκπομπής, θα τη σήκωνε τη Ρούλα η τηλεόραση;
    «Δεν ξέρω. Δεν είμαι εγώ αυτός που θα πει να κλείσει η πόρτα σε έναν άνθρωπο με την ιστορία της Ρούλας. Δεν θα της έλεγα να πάει σπίτι της. Θεωρώ ότι η Ρούλα θα έπρεπε να προσαρμοστεί σε έναν νέο τηλεοπτικό ρόλο και όχι να προσπαθήσει να αναπαραγάγει την εποχή τού «Μπράβο». Προσπάθησε να κάνει το «Mega Μπράβο» σε ένα τεράστιο ακριβό σκηνικό δίχως να ποντάρει στο συναίσθημα. Εκανε λάθος επιλογή περιεχομένου. Η Ρούλα, αν είχε προσαρμοστεί στα νέα τηλεοπτικά δεδομένα, ίσως τώρα να θριάμβευε».

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Media