• Αναζήτηση
  • Η TV έχει τα πάνω της και τα κάτω της

    Ο πρώτος λογαριασμός για τα τηλεοπτικά προγράμματα έχει ήδη έλθει στο τραπέζι.

    Ο πρώτος λογαριασμός για τα τηλεοπτικά προγράμματα έχει ήδη έλθει στο τραπέζι. Αλλωστε είναι και η χρονιά που ό,τι δεν «περπατάει» σταματά με συνοπτικές διαδικασίες. Ωστόσο υπάρχουν εκπομπές, σίριαλ και τοκ σόου που κάνουν τη διαφορά και δίνουν μια ανάσα αισιοδοξίας σε μια ασθμαίνουσα τηλεόραση. Υπάρχουν όμως και αυτά που απλώς επιβεβαιώνουν πως η κρίση στη χώρα μας δεν είναι μόνο οικονομική. Είναι βαθιά κρίση παιδείας, αισθητικής και πολύ συχνά παραπέμπει σε απώλεια αίσθησης του χώρου, του χρόνου και του κόσμου ολόκληρου.
    Τα πάνω
    Μαθήματα δημοσιογραφίας


    Κάθε εκπομπή «κάνει κύκλο 360 μοιρών. Ξεκινά από την αφετηρία, το πρόβλημα ή το ερώτημα, και καταλήγει πάλι στην αρχή, έχοντας κάνει έναν κύκλο έρευνας, έχοντας πει μια ιστορία». Οπως η ίδια η Σοφία Παπαϊωάννου εξηγεί, οι «360 μοίρες» (Alpha) είναι μια εκπομπή που μας θυμίζει τι σημαίνει δημοσιογραφία, είτε ασχολείται με την επικαιρότητα («Το Προσφυγικό αλλάζει την Ευρώπη») είτε δίνει μαθήματα Ιστορίας («Αγνωστες ιστορίες του πολέμου») είτε μας ταξιδεύει στον κόσμο («Ο Ελληνισμός της Αμερικής»), είτε ασχολείται με κοινωνικά θέματα («Γυναίκες σε ανδρικά επαγγέλματα»). Οαση ποιοτικής ενημέρωσης.
    Εσύ Χριστό, εγώ Αλλάχ


    Ξεκίνησε στις αρχές της περσινής τηλεοπτικής περιόδου με το κοινό να το υποδέχεται διστακτικά. Ομως το «Ταμάμ» (ΑΝΤ1) κατάφερε να ανεβάσει εντυπωσιακά τα νούμερά του. Χάρη στη φρεσκάδα που διατρέχει το σενάριο της Δήμητρας Σακαλή και του Βασίλη Ρίσβα, στη γρήγορη σκηνοθεσία του Πέτρου Ανδρακάκου, στη φροντισμένη παραγωγή. Η Μαρία Λεκάκη πραγματοποιεί την καλύτερη τηλεοπτική εμφάνισή της. Απολαυστικοί οι υπόλοιποι ηθοποιοί (Μανώλης Μαυροματάκης, Γιάννης Χατζηγεωργίου, Τζωρτζίνα Λιώση). Αποκάλυψη της σειράς η Λίλα Μπακλέση.
    Σαπουνόπερα νέας γενιάς


    Οι «Συμμαθητές» (ΑΝΤ1) συνεχίζουν για δεύτερη χρονιά με τηλεθεάσεις υψηλότερες από τις περσινές, με δύο Ελληνες, τον Γιώργο Φειδά και τη Βίκυ Αλεξοπούλου, να υπογράφουν το πρωτότυπο (εφέτος) σενάριο. Κωμική σαπουνόπερα νέας γενιάς, έρχεται να επιβεβαιώσει πως λαϊκή ψυχαγωγία δεν σημαίνει απαραιτήτως ευτέλεια. Καθοριστική για την επιτυχία η σκηνοθεσία του Βασίλη Θωμόπουλου.
    «Μουρμούρα» διαρκείας  


    Το outsider του Alpha για το 2013 έγινε τελικά μία από τις μεγαλύτερες τηλεοπτικές επιτυχίες των τελευταίων ετών. Βασισμένη στην ισπανική σειρά «Σκηνές γάμου» («Escenas De Matrimonio»), σκηνοθετημένα αρχικά από τον Αντώνη Αγγελόπουλο και στη συνέχεια από τον Διονύση Φερεντίνο η «Μουρμούρα» συνεχίζει δυναμικά, με τον Αντώνη Αντωνίου να ξεχωρίζει για την ερμηνεία του.
    26 χρόνια «Τροχός της τύχης»!


    Ο πρώτος «Τροχός της τύχης» στην Ελλάδα πρωτοπαρουσιάστηκε το 1990, από τον ΑΝΤ1, με τον Γιώργο Πολυχρονίου. Μαζί του αρχικά η Στέλλα Μανωλά και στη συνέχεια η Κρίστα. Η εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσίασή του από το Star, σαράντα χρόνια μετά την αμερικανική πρεμιέρα, με τον Πέτρο Πολυχρονίδη και την Τζούλια Νόβα, αναδεικνύει τον «Τροχό» στο πιο αγαπημένο τηλεπαιχνίδι τού εν Ελλάδι κοινού.
    «Καλημερούδια» reloaded


    Η έναρξη της εκπομπής ήταν κάτι περισσότερο από απογοητευτική ως προς το περιεχόμενο αλλά και ως προς την τηλεθέαση. Κανείς δεν ήλπιζε σε αλλαγή σκηνικού στην πρωινή ζώνη. Κι όμως η εκπομπή έκανε την ανατροπή και μάλιστα δίχως τους συνήθεις ακροβατισμούς μεταξύ κιτρινίλας και κουτσομπολιού.
    Με πορεία ανοδική


    Η Εύα Αντωνοπούλου έκανε τα σωστά βήματα ώστε να εξελιχθεί στον τομέα της ενημέρωσης. Από τις καλύτερες στιγμές της το μεσημβρινό δελτίο ειδήσεων του ΣΚΑΪ αλλά και το γεγονός ότι έπειτα από καιρό αναλαμβάνει μόνη της ενημερωτική εκπομπή στο prime time με τίτλο «42 λεπτά». Χαμηλών τόνων, ψύχραιμη δημοσιογραφικά και μακριά από τα συνήθη τερτίπια των παρουσιαστριών.
    «Αρβύλα» από λουστρίνι


    Κάνουν την πιο επιτυχημένη σατιρική εκπομπή διότι δεν λογοκρίνονται, δεν μεροληπτούν, δεν επηρεάζονται και δεν χάνουν το κέφι τους. Επιπλέον, όταν χρειάζεται άλλου είδους αντιμετώπιση δείχνουν να έχουν αντανακλαστικά ενώ έχουν δείξει ωριμότητα απέναντι σε σοβαρά θέματα, όπως τα οικονομικά, οι χώρες του Τρίτου Κόσμου κ.ά. Αδιαμφισβήτητα από τα πλέον άφθαρτα τηλεοπτικά πρόσωπα ο Αντώνης Κανάκης.
    Η ζωή σου, η ζωή μου


    Ως σήμερα ό,τι έχει παρουσιάσει ο Μιχάλης Κεφαλογιάννης χαρακτηρίζεται από ποιότητα και ευστοχία σε ό,τι αφορά την προσέγγιση του κοινού. Με εμπειρία στον χώρο της ιατρικής και της ψυχολογίας, ο δημοσιογράφος παρουσιάζει μια εκπομπή, το «My life» (Mega), που δεν είναι θεωρητική, δεν είναι διαφημιστική, λέει αλήθειες αλλά με τρόπο ευχάριστο και ποντάρει και στην προσωπική εμπειρία των καλεσμένων του.

    Τα κάτω

    Το «Μπρούσκο» ξίνισε

    Τα νούμερα επιβεβαιώνουν την (για τρίτη χρονιά) επιτυχία του. Ομως το «Μπρούσκο» (ANT1), με τις απερίγραπτες υπερβολές του σεναρίου του και κυρίως με τον ακραίο συντηρητισμό του, όσο φροντισμένη παραγωγή και αν είναι, δεν παύει να είναι και εξαιρετικά παλιό. Εδώ οι γυναίκες περνούν τις μέρες τους κουτσομπολεύοντας με έναν καφέ στο χέρι, ζώντας για να παντρευτούν με παπά και με κουμπάρο, να γίνουν μητέρες, να ζηλεύουν θανατηφόρα τον σύζυγό τους και να μυξοκλαίνε. Οι δε άνδρες περιφέρονται ως κοκόρια που ζουν για να γονιμοποιούν τις κοτούλες τους και για να ξεπουπουλιάζονται στις μεταξύ τους κοκορομαχίες.
    Από το παχνί στο New York!

    Οσες όψεις της νυχτερινής Νέας Υόρκης και αν έχεις πίσω σου, ως σκηνικό, όταν εκπέμπεις από την Αθήνα της κρίσης και των καναλιών με τα περιορισμένα οικονομικά παραμένεις πτωχός συγγενής των αμερικανών συναδέλφων σου. Αμήχανος και αδέξιος (συν)ομιλητής ο Γρηγόρης Αρναούτογλου, με το «2night show» (ΑΝΤ1) δικαιώνει όλους όσοι θεωρούν πως οι… συζητήσεις του με την Κλάρα υπήρξαν οι κορυφαίες στιγμές της καριέρας του ως συνεντευξιαστή.
    Ο,τι να ‘ναι!

    Σύμφωνα με τον ΣΚΑΪ, το ψυχαγωγικό (;) και σατιρικό (;) «Ο,τι να ‘ναι» με παρουσιαστές τους Μάνο Βουλαρίνο και Πέτρο Νικολάου είναι «μια εκπομπή χωρίς συγκεκριμένο περιεχόμενο και ειρμό». Θα συμφωνήσουμε απόλυτα, περιμένοντας ακόμη ένα αστείο που θα μας κάνει να γελάσουμε. Μάταια…
    Τέλμα για δύο

    Μπορούν, αν δουλέψουν σοβαρά μαζί με την ομάδα τους, να κάνουν τη διαφορά στον ψυχαγωγικό τομέα της τηλεόρασης. Δυστυχώς η Μαρία Μπακοδήμου και ο Φώτης Σεργουλόπουλος τα τελευταία χρόνια έχουν επαναπαυτεί στις ευκολίες τους (άνεση στο γυαλί και κοφτερό χιούμορ) με αποτέλεσμα να εμφανίζονται στο Star προβλέψιμοι και βαρετοί.
    Decadence

    Μια εκπομπή («Λόγω tivis», Alpha) με αδιάφορο περιεχόμενο, μια παρουσιάστρια που λογικά θέλει να κάνει αυτή τη δουλειά για να ντύνεται, να βάφεται και να χτενίζεται υπερβολικά (Κατερίνα Καινούργιου) και μια ομάδα συνεργατών που απλά κουτσομπολεύει ακατάπαυστα. Δυστυχώς η μεσημεριανή ζώνη είναι καταδικασμένη στο λούμπεν.
    «Πρωινές» παραφωνίες

    Στην αρχή ξεκίνησε σαν αστείο. Να στήσουμε ένα πάνελ και να σχολιάζουμε όποιον και ό,τι κινείται με στόμφο και δίχως όριο. Οσο κι αν τα πρώτα σημάδια έδειξαν να πιάνει το κόλπο, στην πορεία αποδείχθηκε μπούμερανγκ. Μια κατάσταση τριτοκοσμική ως προς το περιβάλλον του πλατό στο «Πρωινό» του ΑΝΤ1 όπου οι ζωές των ανθρώπων γίνονταν και γίνονται αντικείμενο χλεύης και αδυσώπητου κουτσομπολιού.
    Προβοκάτσιες-μαϊμού

    Είναι θεμιτό να υιοθετείς προσωπικό στυλ στον φακό. Είναι δείγμα της προσωπικότητας και της ιδιαιτερότητάς σου. Κάτι τέτοιο σκέφτηκε προφανώς και ο Κωνσταντίνος Μπογδάνος, παρουσιαστής του ΣΚΑΪ. Μόνο που δεν σκέφτηκε το εξής ενδεχόμενο: όταν η υπερπροσπάθεια γίνεται αυτοσκοπός και η διαφορετικότητα γίνεται με τρόπο επιτηδευμένο και δήθεν προκλητικό τότε το αποτέλεσμα είναι κάτω του μετρίου ακόμη και σε σύγκριση με το mainstream.
    Η Μαρία της σιωπής

    Εφερε το προσωπικό της στοιχείο σε κάθε εκπομπή που συμμετείχε, κινήθηκε με αυθορμητισμό και στη συνέχεια κατέκτησε το κοινό. Δυστυχώς στην πορεία φάνηκε ότι δεν είχε κάτι παραπάνω να δώσει παρά μόνο αυτό. Και σε εκπομπές όπως το «Πρωινό ΣουΚου», φτωχές σε προϋπολογισμό και περιεχόμενο, η Μαρία Μπεκατώρου δείχνει να χάνει το τηλεοπτικό έδαφος κάτω από τα πόδια της.
    Καυτή πατάτα

    Το τηλεπαιχνίδι «Ποιος θέλει να γίνει εκατομμυριούχος» θεωρείται από τα πιο επιτυχημένα στην ελληνική τηλεόραση. Εξ ού και οι υψηλές προσδοκίες στο άκουσμα της νέας εκδοχής του η οποία τιτλοφορείται «Hot seat» και προβάλλεται από τον ΣΚΑΪ. Δυστυχώς το παιχνίδι ατύχησε ως προς τον παρουσιαστή Γιάννη Ζουγανέλη ο οποίος θεωρώντας μάλλον ότι πρόκειται για προσωπική του παράσταση, μεταμφιέζεται και λειτουργεί με υπερβολή αποδυναμώνοντας και το ίδιο το πρόγραμμα.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Media