Μπορεί οι κονσόλες βιντεοπαιχνιδιών να έχουν αλλάξει δραματικά τα τελευταία χρόνια, ωστόσο κάποιοι τίτλοι παραμένουν κλασικοί και το ίδιο γοητευτικοί όσα χρόνια κι αν περάσουν. Οπως για παράδειγμα το «Super Mario», με τον διάσημο και περιπετειώδη ιταλό υδραυλικό ο οποίος δεν διστάζει να «βουτήξει» στους υπονόμους, να κολυμπήσει στους ωκεανούς, να φλερτάρει με την ταχύτητα, να ταξιδέψει στο Διάστημα και να έρθει αντιμέτωπος με αμέτρητες προκλήσεις.


Τα «γενέθλια» και η ανάπτυξη

Το «Super Mario Bros.» γεννήθηκε το 1985 από τη Nintendo ως συνέχεια του αρχικού «Mario Bros.». Αρχικά το παιχνίδι κυκλοφόρησε στις 13 Σεπτεμβρίου του 1985 στην Ιαπωνία, ενώ λίγο αργότερα μέσα στο ίδιο έτος ο τίτλος «ταξίδεψε» στη Βόρεια Αμερική. Στην Ευρώπη κυκλοφόρησε στις 15 Μαΐου του 1987. Από τότε ως σήμερα έχουν κυκλοφορήσει πολλές εκδόσεις του δημοφιλούς βιντεοπαιχνιδιού, το οποίο πιστό στους φανατικούς οπαδούς του εξελίσσεται με τα χρόνια, συνοδεύοντας επάξια τις νέες πλατφόρμες του ιαπωνικού κολοσσού.
Ως σήμερα μάλιστα, σύμφωνα με την εταιρεία, η σειρά παιχνιδιών «Super Mario» έχει πουλήσει συνολικά πάνω από 310 εκατομμύρια αντίτυπα με κεντρικό ήρωα τον εμβληματικό υδραυλικό της Nintendo. Πριν από λίγες ημέρες ο ιαπωνικός κολοσσός προσέθεσε στην «οικογένεια» Mario τον νεότερο τίτλο της «Super Mario Maker» για την κονσόλα του Wii U, o οποίος για πρώτη φορά βάζει τον παίκτη σε ρόλο… σχεδιαστή βιντεοπαιχνιδιών χαρίζοντάς του την ευκαιρία να δημιουργήσει τις πίστες που θα διανύσει αργότερα με τους φίλους του, όπως μόνο εκείνος έχει φανταστεί.


Μουστάκι, φόρμα και γοητεία

Τι είναι όμως αυτό που έχει μετατρέψει τον πανούργο μουστακαλή υδραυλικό σε έναν ηλεκτρονικό «πειρασμό» από τη γοητεία του οποίου δύσκολα γλιτώνει κανείς;
«Το βασικό παιχνίδι, παρά την πάροδο των ετών, δεν έχει αλλάξει» υποστηρίζει ο δημιουργός του χαρακτήρα-«σταρ» της Nintendo Σιγκέρου Μιγιαμότο, ο οποίος είχε ξεκινήσει να εργάζεται στο όλο πρότζεκτ όταν η εταιρεία παρήγε ακόμη… τραπουλόχαρτα. «Ο Mario ακόμη πηδάει και τρέχει, ωστόσο όσο ο χρόνος προχωρεί και το hardware εξελίσσεται είμαστε σε θέση να βελτιώνουμε τον χειρισμό και τις κινήσεις του» προσθέτει ο Μιγιαμότο. «Οποτε λοιπόν υπάρχει καινούργιο hardware προσπαθούμε να φτιάχνουμε ένα νέο παιχνίδι με τον Mario, με στόχο την ανάδειξη των χαρακτηριστικών της νέας πλατφόρμας. Τον έχουμε βάλει να επιδίδεται σε αθλήματα, να οδηγεί καρτ αυτοκινητάκια, προσπαθήσαμε να τον εξελίξουμε ως χαρακτήρα και γι’ αυτό η ποικιλία των παιχνιδιών του είναι μεγάλη».
«Αρχικά δεν είχαμε συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικός θα ήταν ο Mario για την εταιρεία» λέει από την πλευρά του ο Τακάσι Τεζούκα, γνωστός και ως Τεν Τεν, σκηνοθέτης και παραγωγός του «Super Mario» από το 1985, αλλά και άλλων γνωστών τίτλων, όπως π.χ. το «Zelda» και το «Star Fox». «Η παρουσία του μελλοντικά σε μια σειρά τίτλων αποτέλεσε μια φυσιολογική εξέλιξη, η οποία δεν ήταν απόλυτα συνειδητή» προσθέτει ο ίδιος.
Ο νέος τίτλος της Nintendo ωστόσο θα μπορούσε να οδηγήσει στη «συνταξιοδότηση» του τριαντάρη πλέον κοσμογυρισμένου υδραυλικού; «Ισως αυτό θα πρέπει να είναι το τέλος, το να αφήσουμε τον Mario πλέον στα χέρια των παικτών» αστειεύεται ο Μιγιαμότο. «Σίγουρα θα συνεχίσουμε να δημιουργούμε «side-scrolling» εκδοχές ή ίσως μια διαφορετική εκδοχή του «Mario». Θα δούμε…».

HeliosPlus