• Αναζήτηση
  • Lady Gaga – Αποκλειστική συνέντευξη: «Είμαι πολύ καλύτερη τραγουδίστρια και πολύ καλύτερη δημιουργός τραγουδιών από όσο όμορφη, και τα προτιμώ από την ομορφιά»

    Συμβαίνει συχνά στον χώρο του θεάματος η εικόνα που παρουσιάζει ένας καλλιτέχνης και ειδικά όταν αυτός δεν έχει κριθεί από τον χρόνο να απέχει από εκείνη που εμφανίζεται μπροστά σου όταν συνομιλείς μαζί του. H Lady Gaga λοιπόν που μίλησα μαζί της την Τρίτη είναι ένα συγκροτημένο άτομο, κρίνοντας μάλιστα από την τεράστια έκθεσή της στο κοινό, ένα γλυκό κορίτσι, που έχει σχέδια για το μέλλον, που εργάζεται σκληρά για αυτό το λόγο και που πέρα από τις εκκεντρικές εμφανίσεις οι οποίες αρέσουν ή όχι, όπως αυτή χθες στο αεροδρόμιο ως άλλη θεά Αφροδίτη, έχει γνώση της μουσικής και ενδιαφέρεται κυρίως γι αυτήν.

    Δημητρακόπουλος Σάκης

    Συμβαίνει συχνά στον χώρο του θεάματος η εικόνα που παρουσιάζει ένας καλλιτέχνης και ειδικά όταν αυτός δεν έχει κριθεί από τον χρόνο να απέχει από εκείνη που εμφανίζεται μπροστά σου όταν συνομιλείς μαζί του. H Lady Gaga λοιπόν που μίλησα μαζί της την Τρίτη είναι ένα συγκροτημένο άτομο, κρίνοντας μάλιστα από την τεράστια έκθεσή της στο κοινό, ένα γλυκό κορίτσι, που έχει σχέδια για το μέλλον, που εργάζεται σκληρά για αυτό το λόγο και που πέρα από τις εκκεντρικές εμφανίσεις οι οποίες αρέσουν ή όχι_ όπως αυτή χθες στο αεροδρόμιο ως άλλη θεά Αφροδίτη_ έχει γνώση της μουσικής και ενδιαφέρεται κυρίως γι αυτήν. Την Παρασκευή το βράδυ θα κριθεί αν και το σόου που θα παρουσιάσει έχει ενδιαφέρον καλλιτεχνικό ή είναι απλώς μία ποπ σαπουνόφουσκα! Ενα σετ που θα παρουσιάσει όλες τις επιτυχίες της και όχι μόνο από τα άλμπουμ της «The Fame», «Fame Monster», «Born This Way» και «Artpop».

    Η ίδια πριν από την συνέντευξη έβαλε ως όρους για να πραγματοποιηθεί ότι δεν θα μιλήσουμε για κουτσομπολιά (δεν είχα πρόθεση) και πως θα ήθελε να την ρωτήσω για το νέο άλμπουμ της «Cheek To Cheek» που θα κυκλοφορήσει  στις 23 Σεπτεμβρίου και πρόκειται για τη συνεργασία της με τον αειθαλή κρούνερ Τόνι Μπένετ πάνω σε κλασικά τζαζ τραγούδια του «Μεγάλου Αμερικανικού Ρεπερτορίου». Επειτα από αρκετές αναβολές γιατί ετοιμαζόταν για την εμφάνισή της στην Κωνσταντινούπολη,  με συνέδεσαν μαζί της την ώρα που με την λιμουζίνα της πήγαινε στον συναυλιακό χώρο.

    «Γεια σου είμαι η Lady».

    – Καλησπέρα, είστε στην Κωνσταντινούπολη;

    «Ναι βρίσκομαι στο δρόμο για τη συναυλία και έχει πολλή κίνηση στο δρόμο… έτσι έχω χρόνο και νιώθω πολύ χαλαρωμένη».

    – Μια που είστε καθ’οδόν για ένα ακόμη σόου, μου λέτε ποιο είναι το νόημα μίας τέτοιας τόσο εντυπωσιακής περιοδείας, τι προσπαθείτε να επιτύχετε σε καλλιτεχνικό επίπεδο;

    «Σε καλλιτεχνικό επίπεδο προσπαθώ να φέρω την τέχνη μπροστά. Αυτό ήταν και το μήνυμα του άλμπουμ «Artpop». Αυτό ήταν και το μότο του άλμπουμ: Πρέπει να υποστηρίζουμε τον καλλιτέχνη και όχι τα χρήματα που φέρνει, που κερδίζει ένας καλλιτέχνης. Από την άλλη αυτό που ήθελα να επικοινωνήσω με τον κόσμο ήταν όλος ο συσσωρευμένος πόνος, όλη οργή μου και να μετατρέψω την θλίψη μου μέσα από αυτό το πάρτι σε τέχνη. Το σόου είναι ένα μεγάλο rave party, που μεταδίδει στον κόσμο αυτήν την αντίληψη».

    – Από που παίρνετε ιδέες κάθε φορά για να φτιάξετε τα σόου που ακολουθούν τις κυκλοφορίες των άλμπουμ σας;

    «Φαντάζομαι μου ήρθε κάπως φυσιολογικά. Πέρασα πολύ χρόνο το προηγούμενο διάστημα με τα προβλήματα υγείας που είχα και τον πόνο που πέρασα με το πόδι μου, γράφοντας μουσική, σχεδιάζοντας πράγματα με ένα τρόπο ατελή μεν και χαλαρό που μου άρεσε όμως γιατί ένιωθα μεγάλη πίεση γύρω μου τελευταία από όλους που απαιτούσαν από εμένα την τελειότητα. Ξαφνικά είσαι ποπ σταρ και είσαι διάσημος και όλοι απαιτούν από εσένα να είσαι ανά πάσα στιγμή τέλειος, ενώ στην ουσία δεν είμαι παρά μία μουσικός, από την (down town New York) Νέα Υόρκη! Αυτό που είχα στο μυαλό μου για το σόου ήταν μία μεγάλη ανακατωσούρα, κάτι που να μοιάζει σαν έκρηξη. Ένα πέρασμα από το παρελθόν, στο σήμερα και από εδώ στο μέλλον, αλλά αυτό να είναι μία έρευνα για το πώς δημιουργείς πράγματα που διαρκούν για πάντα. Όπως το εξώφυλλο του άλμπουμ που έχει επιμεληθεί ο Τζεφ Κουνς όπου μπροστά παρουσιάζεται αυτό το τέλειο γλυπτό του, ενώ από πίσω περνούν αφηρημένα, τεχνοτροπίες που παραπέμπουν στο παρελθόν. Μοιάζει με χάος αλλά όταν τα ταιριάξεις όλα αυτά μαζί είναι τέλειο. Ετσι και η συναυλία, είναι σαν ένα μεγάλο πάρτι, πολλά κονφετί, δυνατή ηλεκτρονική μουσική και προσκαλώ όλους τους φαν μου να εκτονώσουν την οργή τους και την ενέργειά τους μέσα από τα τραγούδια μου».

    – Ποιο πιστεύετε είναι εκείνο το στοιχείο στην τέχνη σας που προτρέπει πολύ μεγάλους σύγχρονους καλλιτέχνες όπως η Μαρίνα Αμπράμοβιτς, ο Τζεφ Κουνς ή ο Μπομπ Γουίλσον να θέλουν να συνδεθούν μαζί της;

    «Με τιμά ιδιαιτέρως η συνεργασία μαζί τους. Νομίζω ότι είναι η ελευθερία, η χαρά, η προσέγγισή μας στη τέχνη και την δημιουργία. Είναι άνθρωποι χωρίς όρια στην τέχνη τους και αυτό που έχουν κοινό είναι μία μεγάλη δύναμη πίσω από την τέχνη τους και μία πραγματική τιμιότητα και αλήθεια. Υπάρχει πάντα ένα μήνυμα πίσω από κάθε τι η Μαρίνα, ο Τζεφ ή ο Μπομπ κάνουν. Ξοδεύουν χρόνο για να παρουσιάσουν αυτή τη δουλειά που θαυμάζουμε όλοι και το ίδιο κάνω και εγώ προκειμένου να έχω αυτό το αποτέλεσμα στη δουλειά μου. Νομίζω ότι συνδέθηκαν με το «ArtPop» επειδή παραπέμπει σε αρκετά παλιές ιδέες. Είμαι πολύ ενθουσιασμένη που παίζω στην Αθήνα γιατί υπάρχουν πολλές αναφορές στους δώδεκα θεούς μέσα στο άλμπουμ. Ιδιαίτερα στην Αφροδίτη που είναι στο επίκεντρο αυτής της δουλειάς. Και δεν το εννοώ μόνο μεταφορικά. Από τη γέννησή μου έχω μεγάλη επιρροή από τον πλανήτη Αφροδίτη αστρολογικά και το άλμπουμ είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με το σώμα και το μυαλό μου. Πίσω από την τέχνη κρύβονται πολλά μαθηματικά, κάτι που πάει πίσω στην αρχή του χρόνου. Εχω την εντύπωση ότι έγινε κάτι πολύ μαγικό τότε και όταν «καλώ» την Αφροδίτη να συμμετέχει στο σόου πραγματικά πιστεύω ότι υπάρχει μία στιγμή που όλοι αξίζουμε την αγάπη και αυτό συμβαίνει γιατί όταν όλος ο κόσμος το πιστέψει για μια στιγμή συμβαίνει κάτι δυνατό, μία αύρα που μας καλύπτει και μας βγάζει από το δύσκολο παρόν».

    – Εχω την εντύπωση ότι έχετε κάνει τόσο πολλά πράγματα σε τόσο σύντομο διάστημα και τόσο μικρή ηλικία που δεν μπορώ να φανταστώ τι είναι αυτό που μένει να κάνετε στο μέλλον.

    «Μάλιστα… Υπάρχουν πολλά πράγματα για το μέλλον, έχω την εντύπωση ότι δεν έχω ξεκινήσει καν. Το «Artpop» κατά μία έννοια ήταν το τέλος του ξεκινήματος της καριέρας μου. Και τώρα μεταμορφώνομαι για ένα νέο στάδιο της ζωής μου. Εχουν γίνει πολλά όντως τα τελευταία επτά χρόνια, από την κυκλοφορία του «Fame» και μετά. Είμαι 28 χρόνων και έχω ανακαλύψει εκ νέου τον μουσικό που έχω μέσα μου από την ηλικία των τεσσάρων ετών. Είμαι μία κλασικά εκπαιδευμένη πιανίστα και άρχισα να τραγουδώ κλασική μουσική όταν ήμουν έντεκα και στη συνέχεια τζαζ στα δεκατρία και τόσο αυτό που συνέβη με τη συνεργασία μου με τον Τόνι Μπένετ όσο και πιο σκοτεινά πράγματα που συνέβησαν από το διάστημα που έγινα διάσημη με έκαναν πιο δυνατή και πιο σοφή. Και ξύπνησαν και πάλι τη μουσικό μέσα μου. Το μέλλον είναι απεριόριστο, έχω δείξει μόνο ένα πολύ μικρό μέρος του εαυτού μου και είμαι πολύ ενθουσιασμένη με τα όσα θα επακολουθήσουν. Εχω ήδη αρχίσει να γράφω νέα μουσική.

    – Πως και αποφασίσατε να φτιάξετε ένα άλμπουμ με τραγούδια από το παρελθόν με ένα τραγουδιστή όπως είναι ο Τόνι Μπένετ σε αυτό το στάδιο της καριέρας σας;

    «Βρεθήκαμε σε ένα φιλανθρωπικό γκαλά όπου και κάναμε μαζί ένα  ντουέτο στο κλασικό «The Lady Is A Tramp». Εγώ είχα ήδη εμπειρία από το τζαζ τραγούδι γιατί η μπάντα μου όταν ήμουν είκοσι ετών έπαιζε σε διάφορα κλαμπ της Νέας Υόρκης γνωστά τζαζ στάνταρντς. Και πάντα μου έλεγαν όλοι ότι μπορώ και συνδυάζω και τα δύο είδη και την ποπ και την τζαζ. Μετά την εμφάνισή μας ο Τόνι με κάλεσε να μιλήσουμε. Ενιωθα τόσο μεγάλη τιμή και τέτοιο ενθουσιασμό που έτρεμα την ώρα που τον συνάντησα. Η μητέρα μου, μου έφτιαξε τα μαλλιά, άλλαξα το ντύσιμό μου και φόρεσα κάτι πιο κομψό για την περίσταση. Πήγα να τον συναντήσω και το πρώτο πράγμα που μου είπε ήταν «γουάου, εσύ είσαι μία πραγματική τζαζ τραγουδίστρια» και του είπα «Τόνι είσαι ο πρώτος άνθρωπος που μου το λέει αυτό», μου απάντησε πως «πρέπει να κάνουμε οπωσδήποτε ένα άλμπουμ μαζί» και του είπα «βεβαίως γιατί όχι». Ετσι φτάσαμε μέχρι το «Cheek To Cheek». Ηταν μία υπέροχη εμπειρία, μου έδειξε ότι υπάρχουν πραγματικοί κύριοι σε αυτήν τη βιομηχανία του θεάματος. Ηταν προστατευτικός και…  (χτυπά το κινητό της) με συγχωρείς…αχαχχαχχα είναι το αγόρι μου στο τηλέφωνο του έχω πει ότι θα μιλήσω μαζί σου αχαχχαχα. Λοιπόν…. ο Τόνι πραγματικά άλλαξε τη ζωή μου γιατί με προστάτεψε στο στούντιο και με έκανε να αισθάνομαι υπερήφανη για τον εαυτό μου. Ξέρεις είναι πολύ σκληρό να είσαι γυναίκα τραγουδίστρια. Πολλοί πιστεύουν ακόμη ότι οι γυναίκες δεν μπορούν να γράφουν καλά τραγούδια, να παίζουν όργανα, να κάνουν μουσική και έτσι και εμφανίζεις την όποια είδους σεξουαλικότητα πιστεύουν ότι το μόνο ταλέντο σου είναι αυτό. Αλλά η αλήθεια είναι ότι είμαι πολύ καλύτερη τραγουδίστρια από όσο όμορφη, είμαι πολύ καλύτερη δημιουργός τραγουδιών από όσο όμορφη, και προτιμώ να έχω όλα αυτά από την ομορφιά. Και ο Τόνι αντιλήφθηκε όλα αυτά τα στοιχεία σε μένα και η φιλιά μας είναι πολύ σημαντική για εμένα. Ο άνθρωπος αυτός έχει κυκλοφορήσει 66 άλμπουμ, αντιλήφθηκα τι σημαίνει πραγματικά να είσαι μύθος. Δεν είναι απλώς το να μένεις στην κορυφή, αλλά το να υπάρχεις συνολικά.

    – Είπε για εσάς ότι δεν καταλαβαίνει γιατί τραγουδάτε σύγχρονη μουσική και ότι τραγουδάτε με πολύ μεγάλο συναίσθημα…
     

    «Νομίζω ότι μπορώ να αντιληφθώ τι εννοεί. Προέρχεται από μία άλλη εποχή. Ακόμη και αν ζούμε τώρα στην ίδια εποχή, έχει βιώσει, ήταν μάρτυρας, σε όσα σπουδαία έχουν συμβεί στο παρελθόν στη μουσική. Του εξήγησα όπως και σε πολλούς άλλους ότι γνώρισα την αναγνώριση όταν άρχισα να γράφω τραγούδια ηλεκτρονικής μουσικής. Ηταν πολύ δύσκολο για τις εταιρίες να επιδείξουν ενδιαφέρον σε εμένα, δεν ήμουν το χαριτωμένο κορίτσι που θα επέλεγαν να πλάσουν και να του δώσουν ένα συγκεκριμένο ρεπερτόριο να τραγουδά. Είχα τα δικά μου τραγούδια, τις δικές μου αντιλήψεις, ήμουν πολύ δημιουργική, ήμουν εκκεντρική. Αλλά αγάπησαν τα τραγούδια που έγγραφα. Όταν άρχισα λοιπόν να γράφω τραγούδια για τους άλλους και τους έδινα μία διάσταση δική μου ήταν που προέκυψαν το «Fame» και το «Fame Mοnster». Oταν κυκλοφόρησα το «Born This Way» έπαιρνα ένα ρίσκο γιατί ο ήχος του πλέον επηρεασμένος από τη ροκ μουσική, και έμοιαζε αυτή αλλαγή να γίνεται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Ετσι τώρα τραγουδώ τζαζ μία υπενθύμιση του από πού προέρχομαι. Από μία πλευρά συμφωνώ με τον Τόνι, αλλά καμία φορά χρειάζεται να κάνεις κάποια πράγματα προκειμένου να φτάσεις τον στόχο σου. Στηρίζω όμως όλα όσα έχω κάνει μέχρι τώρα και αγαπώ εξίσου όλα τα άλμπουμ μου. Κατά βάθος είμαι glam rocker! Eτσι βρήκα τον καλλιτεχνικό εαυτό μου και την ανεξαρτησία μου. Απλώς τώρα είμαι αρκετά γενναία να πάρω το ρίσκο και να πάω πίσω, στη γυναίκα που ήμουν προτού γίνω σταρ».

    – Γνωρίζατε τα τραγούδια αυτά πριν συνεργαστείτε με τον Τόνι Μπένετ;

    «Πάντα τραγουδούσα τζαζ, από μικρό παιδί και ιδιαίτερα από το Γυμνάσιο και μετά. Όταν γνώρισα τον Τόνι εκείνος πίστευε ότι δεν ήξερα τίποτα σχετικά με την τζα και μου έλεγε «ξέρεις το τραγούδι «The very Thought Of You”;» και του έλεγα «ω ναι!» (και αρχίζει να μου τραγουδά τους πρώτους στίχους, πολύ όμορφα ομολογώ) «ή μήπως» μου έλεγε «ξέρεις το «Our Love Is Here To Stay”;» και του τραγουδούσα και πάλι (και σε εμένα το ίδιο). Ηξερα τα τραγούδια, τους συνθέτες, ξάφνιασα ακόμη και τον εαυτό μου γιατί τελικά γνώριζα πολλά περισσότερα από αυτά που νόμιζα.Το «Great American Book» μου είναι πολύ οικείο τελικά και είμαι πολύ ευτυχισμένη που φέρνω πιο κοντά στην τζαζ, μαζί με τον Τόνι, κόσμο που δεν την γνωρίζει, μία νεότερη γενιά».

    – Το κοινό σας δεν θα μπερεδευτεί με αυτή την αλλαγή;

    «Το είχα σκεφτεί και εγώ αλλά το δέχθηκαν με χαρά τελικά οι θαυμαστές μου και μάλιστα στο fan club ασχολούνται πλέον όχι μόνο με τα τραγούδια αλλά και με τη ζωή των συνθετών. Αγάπησαν επίσης το γεγονός ότι είχα το θάρρος να πω δεν θα τραγουδήσω τώρα ποπ αλλά φτιάξω ένα τζαζ άλμπουμ, φαίνεται να τους αρέσει αυτό. Και πιστεύω πως όταν με ακούσουν να τραγουδώ με τον Τόνι, θα καταλάβουν την αυθεντικότητα στην φωνή μου. Είμαι μία πραγματική λάτρης της τζαζ. Και είμαι πολύ ευτυχισμένη που τους δείχνω τι είναι πραγματικά η τζαζ μουσική. Είναι να τραγουδάς αυτά τα σπουδαία τραγούδια που σε αφήνουν να σε ταξιδεύουν μέσα στο χρόνο. Είναι σαν έναν πύραυλο που δεν έχει προορισμό».

    – Είπατε ότι είστε glam rocker και θα ήθελα να ξέρω αν αληθεύει ότι θέλετε να συνεργαστείτε με τον Μπάουι για  αυτήν την περφόρμανς που θα κάνετε στο διάστημα;

    «Δεν ξέρω πως προέκυψαν αυτές οι φήμες και είναι πολύ άδικο που ο Τύπος έβγαλε τον κ. Μπαόυι στο προσκήνιο για αυτήν την ιστορία. Η αλήθεια είναι πως τον θαυμάζω και πάντοτε ήθελα να συνεργαστώ μαζί του και και πως δεν είναι ψέμα!»

    πότε & πού

    Lady Gaga’s Artrave: The Artrop Ball, Παρασκευή 19 Σεπτεμβρίου, Ολυμπιακό Στάδιο (ΟΑΚΑ).

    Οι τιμές των εισιτηρίων ξεκινούν από τα 38,5 ευρώ και φτάνουν τα 82,5 ευρώ.

    Η τιμή εισιτηρίου στην αρένα είναι 49,5 ευρώ, ενώ θα διατεθεί περιορισμένος αριθμός VIP εισιτηρίων στα 115,5 ευρώ και Golden Standing στα 104,5 ευρώ.

    Η διάθεση των εισιτηρίων γίνεται από τα καταστήματα Γερμανός και το www.lavris.gr.

    Πολιτισμός