• Αναζήτηση
  • Γρ. Αντωνιάδης: Ερχονται καλύτερες ημέρες για επιχειρήσεις και εργαζομένους

    «Καλύτερες ημέρες» για τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους βλέπει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος Γρηγόρης Αντωνιάδης ο οποίος θεωρεί ότι «η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών του ιδιωτικού τομέα έχει προσαρμοστεί σε ένα επίπεδο που στόχο έχει να εξασφαλίσει,

    Ζώτος Μάκης

    «Καλύτερες ημέρες» για τις επιχειρήσεις και τους εργαζομένους βλέπει ο πρόεδρος του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος Γρηγόρης Αντωνιάδης ο οποίος θεωρεί ότι «η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών του ιδιωτικού τομέα έχει προσαρμοστεί σε ένα επίπεδο που στόχο έχει να εξασφαλίσει, όχι μόνο την επιβίωση, αλλά και τη δυνατότητα – όταν έρθει η ανάκαμψη – να επιτύχει γρήγορη και κερδοφόρο ανάπτυξη». Μιλώντας στο «Βήμα της Κυριακής» ο κ. Αντωνιάδης εξηγεί ότι «έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία προσαρμογής στις συνθήκες της ύφεσης».

    Κύριε πρόεδρε, πού βρίσκεται η αγορά έπειτα από πέντε χρόνια ύφεσης;
    «Τα νέα δεδομένα που διαμορφώθηκαν από την αρνητική οικονομική συγκυρία σαφέστατα επηρέασαν τις εταιρείες του ιδιωτικού τομέα και τη διαφημιστική αγορά. Οι εταιρείες έπρεπε άμεσα να προσαρμοστούν στις νέες οικονομικές και κοινωνικές συνθήκες. Θεωρούμε ωστόσο ότι η προσαρμογή αυτή, αν και υπήρξε δύσκολη, ήταν αναπόφευκτη και αναγκαία. Σήμερα, η συντριπτική πλειοψηφία των εταιρειών του ιδιωτικού τομέα έχει προσαρμόσει το κόστος και τη δομή της σε ένα επίπεδο που στόχο έχει να της εξασφαλίσει, όχι μόνο την επιβίωση, αλλά και την επιστροφή στην ανάπτυξη.
    Εχοντας ολοκληρώσει αυτή τη διαδικασία χωρίς τυμπανοκρουσίες, με τεράστιο κόστος για τους εργαζομένους και τις εταιρείες, είμαστε πλέον σε ένα σημείο ετοιμότητας για καλύτερες μέρες, κάτι που οι περισσότερο ψύχραιμοι συμφωνούν ότι δεν θα αργήσει».

    Οι εταιρείες επενδύουν στην Εταιρική Υπευθυνότητα;
    «Αυτό που παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια είναι ότι, παρά τις δύσκολες οικονομικές συνθήκες (ή και εξαιτίας αυτών ίσως), οι εταιρείες είναι πολύ πιο ενεργές στο κομμάτι της Εταιρικής Υπευθυνότητας, πραγματοποιούν περισσότερες δράσεις και αναλαμβάνουν σημαντικές πρωτοβουλίες προς αυτή την κατεύθυνση. Η ουσιαστική προσφορά των εταιρειών προς την κοινωνία δεν πρέπει να συντελείται μόνο σε περιόδους οικονομικής ανάπτυξης. Η Εταιρική Υπευθυνότητα είναι κάτι πολύ πιο ουσιαστικό και αποτελεί, για ολοένα περισσότερες εταιρείες, μέρος της στρατηγικής τους. Είναι σαφές ότι η καλύτερη οικονομική ρευστότητα και τα μεγαλύτερα budgets δημιουργούν και μεγαλύτερα, σε όγκο και κόστος, έργα κοινωνικής υπευθυνότητας. Ωστόσο, κάθε μία εταιρεία ξεχωριστά, μικρή ή μεγάλη και παρά τις οικονομικές δυσκολίες που μπορεί να αντιμετωπίζει, διατηρεί τη δική της δέσμευση προς την ελληνική κοινωνία. Η στάση αυτή δεν απορρέει μόνο από τις ίδιες τις εταιρείες, αλλά αναζητείται και από τους πολίτες, πελάτες και συνεργάτες».
    Πώς τα προγράμματα Εταιρικής Υπευθυνότητας επηρεάζουν την εικόνα;
    «Στο παρελθόν, οι εταιρείες που επένδυαν στην Εταιρική Υπευθυνότητα και στην προσφορά προς την κοινωνία αποτελούσαν μειοψηφία και δρούσαν, ως επί τo πλείστον, αθόρυβα. Πλέον, και με τις κοινωνικές συνθήκες που επικρατούν, η Εταιρική Υπευθυνότητα δεν αντιμετωπίζεται από τις εταιρείες ως κερασάκι στην τούρτα, αλλά αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της συνολικής στρατηγικής τους, όχι μόνο σε εταιρικό, αλλά και σε προϊοντικό επίπεδο. Παρατηρούμε, δηλαδή, ότι παράλληλα με τις όποιες πρωτοβουλίες Εταιρικής Υπευθυνότητας αναλαμβάνει η κάθε εταιρεία και τα ίδια τα προϊόντα υλοποιούν προγράμματα προς αυτή την κατεύθυνση, επιστρέφοντας στην κοινωνία ένα σημαντικό μέρος από το επιχειρηματικό κέρδος. Ετσι, δεν είναι εύκολο να διαχωρίσει κανείς ποιο κομμάτι της εταιρικής ή προϊοντικής φήμης οφείλεται στις κλασικές ενέργειες marketing και ποιο οφείλεται στις κοινωνικές δράσεις της μάρκας. Είναι όμως σημαντικό και ελπιδοφόρο ότι αυτά τα δύο συνυπάρχουν».
    Ποια είναι τα χαρακτηριστικά της εφετινής διοργάνωσης των Αριστείων;
    «Η εφετινή διοργάνωση είναι η 6η κατά σειρά που πραγματοποιείται από τη θεσμοθέτηση των Αριστείων Εταιρικής Υπευθυνότητας το 2000. Οι συμμετοχές παρουσίασαν αύξηση 16% και έφτασαν τις 80 από 41 εταιρείες, μέλη και μη μέλη του ΣΔΕ. Αυτό αποδεικνύει αφενός πως όλο και περισσότερες εταιρείες δραστηριοποιούνται προς την κατεύθυνση αυτή και αφετέρου ότι αναγνωρίζουν την ανάγκη και υποστηρίζουν τη διαρκή προσπάθεια του Συνδέσμου για την περαιτέρω διάδοση της Εταιρικής Υπευθυνότητας. Αυτός είναι και ο βασικός στόχος των Αριστείων Εταιρικής Υπευθυνότητας: να αναγνωρίσει αυτές τις πράξεις, να παραδειγματίσει περισσότερες επιχειρήσεις».

    Την Τρίτη τα Αριστεία Εταιρικής Υπευθυνότητας

    Στην εφετινή Τελετή Απονομής των Αριστείων Εταιρικής Υπευθυνότητας του Συνδέσμου Διαφημιζομένων Ελλάδος, που θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 12 Νοεμβρίου στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης Γραμμάτων και Τεχνών, κεντρικός ομιλητής θα είναι ο κ. Martin Porter, Chair της Edelman Europe & CIS Public Affairs Practice και General Manager της Edelman Brussels, ο οποίος θα αναλύσει τις τελευταίες εξελίξεις στον τομέα της Εταιρικής Υπευθυνότητας.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία