• Αναζήτηση
  • Οι Ελληνες έβαλαν τα γυαλιά στους Γερμανούς

    Τον περασμένο Ιούλιο ο γερμανικός όμιλος Praktiker AG κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στα γερμανικά δικαστήρια, μετά την άρνηση των πιστωτών του να τον χρηματοδοτήσουν.

    Τον περασμένο Ιούλιο ο γερμανικός όμιλος Praktiker AG κατέθεσε αίτηση πτώχευσης στα γερμανικά δικαστήρια, μετά την άρνηση των πιστωτών του να τον χρηματοδοτήσουν. Oι αστοχίες στο μάνατζμεντ και η έλλειψη ρευστότητας οδήγησαν τον γερμανικό όμιλο στη χρεοκοπία.

    Και ενώ αυτά συμβαίνουν στην κραταιά γερμανική αγορά, η ελληνική θυγατρική, η Praktiker Hellas, συνεχίζει να ακμάζει σε μια περίοδο που το λιανεμπόριο, εκτός των τροφίμων, βιώνει τις τραγικές συνέπειες της ύφεσης.
    Και όχι μόνο αυτό, αλλά έχει και κέρδη.
    Το Do-It-Yourself (Φτιάξ’ το μόνος σου) που εισήγαγε πριν από 22 χρόνια η Praktiker στην ελληνική αγορά διαμόρφωσε επί της ουσίας έναν ιδιαίτερο κλάδο στο λιανεμπόριο, ο οποίος φαίνεται ότι διαθέτει ισχυρή ανθεκτικότητα στην ύφεση.
    Ετσι λοιπόν μετά την κατάρρευση του γερμανικού κολοσσού η ελληνική θυγατρική αυτονομείται και ακολουθεί τη δική της ιδιαίτερη πορεία.
    Πέρυσι μάλιστα οι πωλήσεις της διαμορφώθηκαν σε 196 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων σε 3,5 εκατ. ευρώ. Και είναι τέτοιο το ενδιαφέρον των καταναλωτών που το site της ελληνικής εταιρείας έχει μεγαλύτερη επισκεψιμότητα ακόμη και από το site του μητρικού ομίλου που απευθύνεται βεβαίως σε μια αγορά οκτώ φορές μεγαλύτερη από την ελληνική και αφορά εκατοντάδες περισσότερα καταστήματα.
    Παράλληλα από τα 10 top καταστήματα σε τζίρο του ομίλου και των θυγατρικών του, επί συνόλου 430, τα επτά ανήκουν στην Praktiker Hellas.
    Υψηλή αποδοτικότητα


    Ανέκαθεν η ελληνική θυγατρική ξεπερνούσε τη μητρική στους δείκτες αποδοτικότητας. Είναι ενδεικτικό ότι στην αποδοτικότητα ανά τετραγωνικό μέτρο, στον μέσο τζίρο ανά κατάστημα και στην ταχύτητα με την οποία ανακυκλώνονται τα αποθέματα η Praktiker Hellas είχε δείκτες ως και μιάμιση φορά καλύτερους από τη μητρική εταιρεία.
    Γιατί όμως η συγκεκριμένη θυγατρική ξεχώριζε μέσα στον όμιλο – όχι μόνο τώρα που η μητρική χρεοκόπησε αλλά και στις καλές εποχές;
    Παράγοντες της αγοράς επισημαίνουν ότι το μοντέλο της εταιρείας προσαρμόστηκε στα ελληνικά δεδομένα, και μάλιστα προχώρησε ένα βήμα παραπέρα, μια και τα καταστήματα της Praktiker Hellas δεν είναι κλασικά καταστήματα Do-It-Yourself όπως στη Γερμανία. Και εξηγούν:
    Επενδύσεις σε νέα καταστήματα


    «Η Praktiker Hellas διαθέτει ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων σε κατηγορίες στις οποίες η Γερμανία διαθέτει μονάχα μεμονωμένα-εξατομικευμένα προϊόντα, όπως έπιπλα, ηλεκτρικές και ηλεκτρονικές συσκευές και οικιακά. Παράλληλα τα καταστήματα Praktiker στην Ελλάδα προσφέρουν ολοκληρωμένες προτάσεις για ειδικές περιστάσεις και ανάγκες, όπως κατασκευή ή ανακαίνιση σπιτιού, μετακόμιση, φοιτητικό σπίτι, εσωτερική διακόσμηση κτλ.

    Επίσης δεν είναι πολύ γνωστό αλλά η Praktiker Hellas, πέρα από τις κλασικές της κατηγορίες προϊόντων που διαθέτει, είναι από τους κορυφαίους πωλητές ποδηλάτων και ειδών αυτοκινήτου στην Ελλάδα».
    Οι ίδιοι παράγοντες επισημαίνουν και το γεγονός ότι εν μέσω κρίσης η εταιρεία συνέχισε να επενδύει και να ανοίγει νέα καταστήματα  (Ηράκλειο Κρήτης, Ξάνθη, Αλεξανδρούπολη) και έδειξε την απαραίτητη ευελιξία δίνοντας έμφαση στην ανάπτυξη προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία «προσφέρουν πολύ καλή σχέση ποιότητας – τιμής».
    Σε ό,τι αφορά το δίκτυο προμηθευτών και συνεργατών, η Praktiker Hellas συνεργάζεται με έλληνες προμηθευτές και συνεργάτες σε ποσοστό 85%, δίνοντας μεγάλο βαθμό αυτονομίας στην εταιρεία για απρόσκοπτη προμήθεια και διάθεση ειδών προς το ελληνικό καταναλωτικό κοινό.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Οικονομία