• Αναζήτηση
  • Επιχειρηματικότητα στους νέους

    Είναι ευρέως γνωστό ότι οι επιχειρήσεις σε μία χώρα αποτελούν τον βασικό πυλώνα

    Επιχειρηματικότητα στους νέους | tovima.gr

    Είναι ευρέως γνωστό ότι οι επιχειρήσεις σε μία χώρα αποτελούν τον βασικό πυλώνα για την ανάπτυξη μιας οικονομίας και συγχρόνως της ευημερίας των πολιτών που απαρτίζουν την χώρα .Αυτό συμβαίνει καθώς οι άνθρωποι κατά μέσο όρο, δαπανούν το 1/3 του χρόνου τους στις παραγωγικές επιχειρήσεις η στην παροχή υπηρεσιών.

    Τα τελευταία χρόνια όμως το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων έχει βιώσει τις αρνητικές συνέπειες της κρίσης σε συνδυασμό με την κακοδιαχείριση και τον πολύ υψηλό δανεισμό με αποτέλεσμα πάρα πολλές από αυτές, να έχουν βάλει λουκέτο και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις οι οποίες συνεχίζουν να λειτουργούν να αντιμετωπίζουν καθημερινά όλο και περισσότερους επιβαρύνσεις (π.χ. φόρους,) βλέποντας την ίδια στιγμή τον τζίρο τους να υφίσταται απανωτές μειώσεις.

    Με αυτόν τον τρόπο γίνεται αντιληπτό ότι οι επιχειρήσεις θα πρέπει απαρέγκλιτα να ανακτήσουν ένα μέρος των εσόδων τους που είχαν χάσει τα προηγούμενα χρόνια, κάτι το οποίο είναι αρκετά δύσκολο αλλά όχι και ανέφικτο. Αλλά εκτός αυτών θα πρέπει όλο και περισσότεροι και από μικρότερη ηλικία νέοι άνθρωποι να ταυτιστούν με την επιχειρηματικότητα. Παρακάτω θα ήθελα να παρουσιάσω κάποιες ιδέες για την επιχειρηματικότητα στους νέους :

    Μέσα στο σχολείο θα πρέπει να έρχονται επιχειρηματίες και παρέχουν πληρο-φορίες πως δημιουργείται μια επιχείρηση, τις δυσκολίες ενός επιχειρηματίας, τα θετικά και τα αρνητικά κλπ . Αλλά και θα έπρεπε να υπήρχε η δυνατότητα να γίνονται ,,εκδρομές σε επιχειρήσεις,, ούτος ώστε να μπορούν οι μαθητές να έρχονται σε πραγματική επαφή με επιχειρήσεις, να γνωρίζουν από κοντά τις παραγωγικές διαδικασίες και πολλά αλλά.

    Επίσης όλοι σχεδόν οι συνομήλικοι μου περνούν αρκετές ώρες στο διαδίκτυο παίζοντας παιχνίδια online. Δεν μπορεί να γίνει ένα διαδικτυακο παιχνιδι που θα ήταν για μαθητές Λυκείου και θα είχε αντί για πολεμικές συγκρούσεις την επιχειρηματικότητα στους νέους ? Σε μορφή ιντερνετικου παιχνιδιού θα μπορούσαμε πρώτα από όλα να έρθουμε σε επαφή με βασικές έννοιες όπως πως δημιουργείται μια επιχείρηση, ποια βήματα ακλουθούμε για να φτιάξουμε μια επιχείρηση και πολλά άλλα. Επίσης το διαδικτυακό αυτό παιχνίδι θα μπορούσε να ήταν έτσι φτιαγμένο ούτος ώστε νικητής να ήταν αυτός που είχε τα περισσότερα κέρδη, πολλές αγορές και προπάντων πολλές εξαγορές.

    Στο μάθημα του Project στο Λύκειο- σε αυτό το μάθημα που διδάσκεται 2 ώρες την εβδομάδα – γράφονται σενάρια για παιχνίδια. Αυτά τα σενάρια δεν μπορεί κάποιος να τα μαζέψει και να τα στείλει σε μια εταιρεία με σκοπό να δημιουργηθεί μια μικρή επιχείρηση μαζί για κάποιο σενάριο που άρεσε? Παράλληλα να διεξάγεται και ένας πανελλαδικός διαγωνισμός για την ανάδειξη του καλύτερου ιντερνετικου παιχνιδιού νεανικής επιχειρηματικότητας.

    Πιστεύω ότι θα πρέπει να διοργανώνονται στα σχολεία Διαγωνισμοί-Ολυμπιάδες ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΑΣ. Γιατί να υπάρχουν μόνο ΑΚΑΔΗΜΙΕΣ ΑΣΤΡΟΦΥΣΙΚΗΣ και ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ και όχι μια ΑΚΑΔΗΜΙΑ για ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ και ΝΕΟΥΣ ??

    Και για μπορέσουμε να πάρουμε κάποιες πρώτες εμπειρίες γιατί να μην διαχειρίζεται το κυλικείο του σχολειού από μαθητές σαν να είναι επιχειρηματίες? Μπορούμε να δοκιμάσουμε να φτιάξουμε μια μικρή επιχείρηση μόνο για το κυλικείο του σχολείου μια ομάδα από μαθητές-επιχειρηματίες . Να μάθουμε πως πρέπει να αγοράζουμε , πως πρέπει να πουλάμε , πώς να ελέγχουμε. Καλό θα ήταν να είχαμε στο πλευρό μας κάποιον που θα μας δίνει συμβουλές και να μας καθοδηγεί. Έτσι θα μαθαίναμε και θα διδασκόμασταν παράλληλα πρακτικά την επιχειρηματικότητα.

    Παράλληλα το σχολειό μπορεί να αποτελέσει πυλώνας ανάπτυξης και αύξησης του τζίρου των επιχειρήσεων. Η παραπάνω αύξηση του τζίρου θα γίνεται με τους εξής τρόπους. Πρωτίστως θα υπάρξει μία συμφωνία μεταξύ των ελληνικών επιχειρήσεων και των ελληνικών σχολείων όπου τα ελληνικά σχολεία σε όλη την περιφέρεια της χώρας θα προμηθεύονται μόνο προϊόντα από τις ελληνικές επιχειρήσεις για τα κυλικεία των σχολείων και με αυτόν τον τρόπο ο τζίρος των ελληνικών επιχειρήσεων θα έχει την δυνατότητα να αυξηθεί κατά τουλάχιστον 100.000.000 Ευρώ(ο ελάχιστος τζίρος σε ένα δημόσιο σχολείο στο κυλικείο είναι τουλάχιστον 100 Ευρώ την μέρα και τα δημόσια σχολεία ξεπερνούν τα 10.000 σε όλη την επικράτεια) .

    Ταυτόχρονα τις μέρες όπου οι μαθητές ενός σχολείου επισκέπτονται κάποια άλλη πόλη της Ελλάδας για εκδρομή τα ξενοδοχεία όπου διαμένουν οι μαθητές θα πρέπει για πρωινό, για μεσημεριανό και για βραδινό να τους προσφέρουν μόνον ελληνικά προϊόντα. Αυτή η διαδικασία θα μπορούσε κάλλιστα να αναπτυχθεί και στην τουριστική περίοδο όπου τότε τα χρήματα τα οποία μπορούν να δαπανηθούν από τους τουρίστες είναι πολύ περισσότερα και σε μεγαλύτερη ποικιλία προϊόντων.

    Τέλος πρέπει να επισημανθεί το γεγονός ότι για να υπάρξει μία ολοκληρωμένη αλλαγή στις επιχειρήσεις απαιτείται γνώση και κεφαλαία. Για να αποκτηθεί αυτή η γνώση θα πρέπει οι νέοι να αρχίσουν να ενδιαφέρονται από νεαρή ηλικία για την επιχειρηματικότητα. Τα κεφάλαια θα πρέπει να τα διαθέτει το τραπεζικό σύστημα.

    Ο Βασίλης Καμαργιαννης είναι Μαθητής Β Λυκείου

    Γνώμες