• Αναζήτηση
  • Η τέχνη υπό διωγμόν

    Αποφασίζομεν και διατάσσομεν! Αυτό το μάθημα είναι καλό για τα παιδιά. Το άλλο δεν είναι. Και το τρίτο είναι απλώς... πολυτέλεια.

    Αποφασίζομεν και διατάσσομεν! Αυτό το μάθημα είναι καλό για τα παιδιά. Το άλλο δεν είναι. Και το τρίτο είναι απλώς… πολυτέλεια. Και δεδομένου ότι στις ημέρες μας η πολυτέλεια και κατακριτέα είναι αλλά και επιζήμια για το κοινωνικό σύνολο, το οποίο οφείλει να υφίσταται μαρτύρια προκειμένου να δείξει ειλικρινή μετάνοια για τα χρόνια του πλούτου (!), επιβάλλεται η κατάργησή της. Γνωστά πράγματα αυτά, αλλά ποιες είναι οι επιπτώσεις; Να μην καταργηθεί το μάθημα της Αισθητικής Αγωγής στα γυμνάσια και στα λύκεια κάνει έκκληση ο πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών, αλλά φυσικά δεν ακούγεται. Ασε που μπορεί πολλοί από τους εμπνευστές του «κοψίματος» να αγνοούν παντελώς τι εστί Αισθητική Αγωγή… (Ας μην εξηγούμε άλλωστε τα προφανή, τα οποία και… απολαμβάνουμε καθημερινώς στον πολιτικό και κοινωνικό στίβο.) Οπως ακριβώς το έλεγαν όμως και οι πρόγονοί μας, ότι ενός κακού μύρια έπονται, η κατάργηση της διδασκαλίας των καλλιτεχνικών μαθημάτων έχει πολλαπλές επιπτώσεις και όχι μόνο την αδυναμία εξεύρεσης εργασίας των καθηγητών. Το χειρότερο βρίσκεται στην ίδια τη ζωή, στην καθημερινότητά μας, στις ιδιωτικές και δημόσιες συμπεριφορές, στις επιλογές μας. Διότι, ναι, η τέχνη καλλιεργεί τα άτομα, διαμορφώνει συνειδήσεις στους πολίτες, συνιστά την ειδοποιό διαφορά μας από τα κατώτερα όντα του ζωικού βασιλείου.

    ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

    Πολιτισμός