• Αναζήτηση
  • Η ανάγκη -και προσφορά- της κοινωνικής διπλωματίας

    Από το 1970 κάθε χρόνο περίπου 500 νέοι από τις Ηνωμένες Πολιτείες περνούν τρεις καταπληκτικές εβδομάδες

    Κωστόπουλος Αλέξανδρος
    Η ανάγκη -και προσφορά- της κοινωνικής διπλωματίας | tovima.gr
    Από το 1970 κάθε χρόνο περίπου 500 νέοι από τις Ηνωμένες Πολιτείες περνούν τρεις καταπληκτικές εβδομάδες στο «Ιωνικό χωριό της Ελληνικής Ορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής» στο Βαρθολομιό, όπου στην ουσία επαναπροσδιορίζουν την σχέση τους με την Ελλάδα, με την καθοδήγηση, το κέφι, την δημιουργικότητα και την αδιάκοπη προσπάθεια εκπληκτικών ανθρώπων όπως ο Πατέρας Ευαγόρας και η ομάδα του.Γνωρίζουν τα ήθη και έθιμα, τις μοναδικές ομορφιές του τόπου μας, τον πολιτισμικό πλούτο μας και σφυρηλατούν τον δικό τους συνδετικό κρίκο με την χώρα των γονιών ή παππούδων τους.
    Φέτος στα πλαίσια της συνεργασίας της Αρχιεπισκοπής με την διεθνή πρωτοβουλία δημόσιας διπλωματίας Repower Greece, οι νέοι φίλοι μας είχαν την ευκαιρία να ανακαλύψουν την Ελλάδα που προχωράει μπροστά μέσα από τα ταλέντα, την δημιουργικότητα, την συνεργασία και τα επιτεύγματα όλων όσοι έχουμε αποφασίσει να διαμορφώσουμε λύσεις και προοπτικές, αφήνοντας πίσω αντιλήψεις, πρακτικές και συμφέροντα του χθες.
    Ωραία όλα αυτά, αλλά γιατί είναι σημαντικό αυτό. Μα γιατί απλούστατα αυτά τα παιδιά είναι οι αυριανοί συνεργάτες, επενδυτές, επισκέπτες, εισαγωγείς ελληνικών προϊόντων, καθηγητές άλλων παιδιών και διαμορφωτές αποφάσεων ή πολιτικών.
    Βλέπετε μολονότι στην χώρα μας έχουμε αναγάγει τον ομφαλοσκοπισμό σε τέχνη και ασχέτως εάν στην προσχηματική πραγματικότητα που ξεγελάει μόνο εμάς, όλος ο κόσμος μας χρωστάει, η πραγματικότητα είναι διαφορετική.
    Τα παιδιά μας καλούνται να πολεμήσουν χωρίς όπλα απέναντι στα τέρατα της ανεργίας, των καταστροφικών αντιλήψεων ήσσονος προσπάθειας, της έλλειψης προοπτικών και των τόσων κοινωνικών ζητημάτων που εμείς αφήσαμε να μπουν στις ζωές τους. Καλούνται να δημιουργήσουν ένα καινούργιο δρόμο προς την προσωπική και συλλογική ευημερία και σε αυτή την προσπάθεια η νέα γενιά της διασποράς μπορεί να αποτελέσει ένα πολύτιμο σύμμαχο τους.
    {{{ moto }}}
    Έτσι λοιπόν ίσως αξίζει να ξαναδούμε τον τρόπο που κεφαλαιοποιούμε ή καλύτερα που δεν κεφαλαιοποιούμε στρατηγικής σημασίας εργαλεία όπως το Ionian Village. Ίσως αξίζει επιτυχημένες, εξωστρεφείς και δήθεν κοινωνικά υπεύθυνες εταιρείες που άλλωστε θέλουν τα συγκεκριμένα παιδιά και τις οικογένειες τους για καταναλωτές, να δείξουν ενδιαφέρον και να τους μιλήσουν για όλα τα υπέροχα που συμβαίνουν στον τόπο μας.
    Ίσως φορείς ή οργανισμοί της πολιτείας να αντιληφθούν ότι εκτός από νέες ιστοσελίδες και διαφημίσεις, υπάρχει και η κοινωνική διπλωματία και να δαπανήσουν λίγο χρόνο ώστε να δώσουν τα κατάλληλα εφόδια στα παιδιά αυτά – και κατ’ επέκταση στις οικογένειες τους – για να γίνουν οι καλύτεροι πρεσβευτές της Ελλάδας των προοπτικών του αύριο και όχι μόνο του αναμφίβολα ένδοξου χθες.
    Ανεξάρτητα από τις όποιες ικανότητες των εθελοντών του Repower Greece στη προσπάθεια να συνθλίψουν λανθασμένα ή αρνητικά στερεότυπα και να θωρακίσουν την αξιοπιστία της χώρας μας, η αλήθεια είναι ότι εάν θέλουμε να εδραιώσουμε μία σύγχρονη και ισχυρά αποδοτική σχέση με τη νέα γενιά της ομογένειες, μακριά από προκαταλήψεις και αντιλήψεις του χθες, οφείλουμε να συνεργαστούμε όλοι μαζί.
    Οφείλουμε να αντιληφθούμε τον πολυδιάστατο ρόλο που μπορούν να διαδραματίσουν παιδιά όπως αυτά του Ionian Village, στην προσπάθεια μας να δείξουμε με τον πλέον ισχυρό και ανέξοδο τρόπο ότι η Ελλάδα μας είναι όντως η πλουσιότερη χώρα του κόσμου.

    *Ο Αλέξανδρος Κωστόπουλος είναι ιδρυτής της διεθνούς εκστρατείας δημόσιας διπλωματίας Repower Greece.
    @AlexCosto
    Γνώμες