• Αναζήτηση
  • Στο «ψυγείο» ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη

    Η οικονομική κρίση, η αδυναμία χρηματοδότησης μεγάλων έργων από τις τράπεζες και το κακό επενδυτικό κλίμα φαίνεται να απομακρύνουν μέχρι νεωτέρας το ενδεχόμενο της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα - Θήβα - Υλίκη, που σχεδιαζόταν να πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης. Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης βάζει προτεραιότητα την αναβάθμιση και βελτίωση της υφιστάμενης, παλαιάς εθνικής οδού.

    Η οικονομική κρίση, η αδυναμία χρηματοδότησης μεγάλων έργων από τις τράπεζες και το κακό επενδυτικό κλίμα φαίνεται να απομακρύνουν μέχρι νεωτέρας το ενδεχόμενο της κατασκευής του νέου αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη, που σχεδιαζόταν να πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης.

    Μάλιστα, είναι χαρακτηριστικό ότι το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης βάζει προτεραιότητα την αναβάθμιση και βελτίωση της υφιστάμενης, παλαιάς εθνικής οδού.
    Σύμφωνα με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Υποδομών και Ανάπτυξης κ. Σταύρου Καλογιάννη, εγκρίθηκε η διάθεση πίστωσης 45,5 εκατ. ευρώ για την δημοπράτηση του έργου «Αναβάθμιση – βελτίωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού Ελευσίνα (Μάνδρα) – Θήβα».
    Το έργο περιλαμβάνει τη βελτίωση της παλαιάς εθνικής οδού σε μήκος 18 χλμ., τη διαμόρφωση οκτώ ισόπεδων κόμβων, καθώς και του υφιστάμενου κόμβου Βιλλίων. Πρόκεται για τμήμα του δρόμου που ανήκει στα διοικητικά όρια της Αττικής και η αρχή του χωροθετείται στο σημείο τομής της Αττικής Οδού (έξοδος για Μάνδρα) με την παλαιά εθνική οδό.
    Η υφιστάμενη διατομή έχει πλάτος 7-8 μέτρα και αποτελείται από μία λωρίδα κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση. «Οι εργασίες αναβάθμισης περιλαμβάνουν και τη διαπλάτυνση της διατομής σε όλο το μήκος του έργου καθώς και την κατασκευή σήραγγας μήκους 150 μέτρων. Επίσης, συμπεριλαμβάνονται οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις, εργασίες ΟΚΩ και αρχαιολογικές έρευνες» σημειώνεται στην ανακοίνωση του υπουργείου.
    Το έργο εντάχθηκε στο πρόγραμμα «Ενίσχυση της Προσπελασιμότητας» και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης.
    Μάλιστα είναι ενδεικτικό ότι το έργο προικίστηκε με περισσότερους πόρους σε σχέση με τον σχεδιασμό που είχε γίνει επί της κυβέρνησης του κ. Γιώργου Παπανδρέου, καθώς τότε είχαν προϋπολογιστεί περί τα 20-25 εκατ. ευρώ αντί 45 εκατ. ευρώ σήμερα.
    Τι είχε σχεδιαστεί για τον νέο αυτοκινητόδρομο
    Επισήμως το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης δεν έχει ακυρώσει κανέναν διαγωνισμό για τις συμβάσεις παραχώρησης Γ’ γενιάς, όπως το αεροδρόμιο στο Καστέλλι, οι υποθαλάσσιες ζεύξεις της Λευκάδας και της Σαλαμαμίνας ή ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα – Υλίκη. Ωστόσο οι διαγωνισμοί αναβάλλονται διαρκώς λόγω του κακού οικονομικού κλίματος.
    Ο σχεδιασμός του αυτοκινητοδρόμου Ελευσίνα – Θήβα – Υλίκη προέβλεπε τη δημιουργία ενός εξ ολοκλήρου νέου δρόμου, μήκους 50 χιλιομέτρων και προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ, που θα παρέκαμπτε πλήρως την Αθήνα, η δε κατασκευή και λειτουργία του θα γινόταν με σύμβαση παραχώρησης.
    Το έργο, εάν και εφόσον προχωρήσει, εκτιμάται ότι θα μειώσει τις ροές των οχημάτων όχι μόνο από το πολεοδομικό συγκρότημα, αλλά και από την Αττική Οδό.
    Το «πακέτο» της χρηματοδότησης θα βάρυνε κατά βάση τον ιδιώτη επενδυτή, καθώς το σκέλος της εθνικής και της κοινοτικής συμμετοχής θα κυμαινόταν μεταξύ 120 και 200 εκατ. ευρώ. Ωστόσο η τελική «δοσολογία» της χρηματοδότησης θα καθοριζόταν μέσω του ανταγωνιστικού διαλόγου.
    Παράλληλα, εάν προχωρήσει, θα φέρει αυτομάτως στο τραπέζι των συνομιλιών τη Νέα Οδό (Αθήνα – Σκάρφεια), καθώς, σύμφωνα με τη σχετική σύμβαση παραχώρησης, οποιοδήποτε έργο που θα επηρεάσει τις κυκλοφοριακές ροές της θα αποτελέσει ιδιαίτερο αντικείμενο ειδικής διαπραγμάτευσης.
    Στα οφέλη του έργου περιλαμβάνονται η μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης στο Λεκανοπέδιο και η παροχή της δυνατότητας ταχύτερης πρόσβασης στην ευρύτερη περιοχή του λιμανιού του Πειραιά.
    Κοινωνία