• Αναζήτηση
  • Deloitte «Εξυπνα» κινητά, υπολογιστές-ταμπλέτες και netbooks οι δυναμικοί πρωταγωνιστές του 2011 στην Τεχνολογία

    Η «νέα γενιά» κινητών τηλεφώνων, τα γνωστά έξυπνα κινητά ή smartphones, οι μικροί φορητοί υπολογιστές, τα netbooks και οι υπολογιστές - «ταμπλέτες» θα είναι οι πρωταγωνιστές της αγοράς το 2011, αφού θα συγκεντρώσουν ποσοστό πάνω από 50% του συνολικού τζίρου της παγκόσμιας αγοράς. Αυτό τονίζεται σε έρευνα της Deloitte για τους κλάδους της Τεχνολογίας, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των Τηλεπικοινωνιών για το 2011, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την Δευτέρα.

    Η «νέα γενιά» κινητών τηλεφώνων, τα γνωστά έξυπνα κινητά ή smartphones, οι μικροί φορητοί υπολογιστές, τα netbooks και οι υπολογιστές – «ταμπλέτες» θα είναι οι πρωταγωνιστές της αγοράς το 2011, αφού θα συγκεντρώσουν ποσοστό πάνω από 50% του συνολικού τζίρου της παγκόσμιας αγοράς.

    Αυτό τονίζεται σε έρευνα της Deloitte για τους κλάδους της Τεχνολογίας, των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και των Τηλεπικοινωνιών για το 2011, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα την Δευτέρα.

    Επίσης, η Deloitte κάνει την πρόβλεψη ότι ο όγκος των δεδομένων που θα «ανέβουν» ή θα «κατέβουν» από φορητές συσκευές μέσω δημόσιων ασύρματων (Wi-Fi) δικτύων πιθανώς να αυξηθεί με γρηγορότερους ρυθμούς (25-50%) συγκριτικά με αυτά που θα διακινηθούν μέσω των δικτύων ευρυζωνικότητας των κινητών τηλεφώνων, καθώς και ότι, σε παγκόσμια βάση, θα παρακολουθήσουμε 140 δισ. ώρες περισσότερη τηλεόραση μέσα στο 2011. Σύμφωνα με τη Deloitte, το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν υπηρεσίες ψηφιακής διακυβέρνησης (eGov) αναμένεται να αυξηθεί σε πάνω από το 90% παγκοσμίως.

    Η Deloitte προβλέπει ότι μέσα στο 2011 άνω του 50% των πωλήσεων υπολογιστικών συσκευών δεν θα είναι προσωπικοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές, αλλά τα λεγόμενα έξυπνα τηλέφωνα (smartphones), tablets και netbooks, με τις συνολικές πωλήσεις να ξεπερνούν τις 400 εκατ. μονάδες. Παρόλο που οι παραδοσιακοί προσωπικοί υπολογιστές θα παραμείνουν οι κυρίαρχες υπολογιστικές πλατφόρμες, το 2011 μπορεί να αποτελέσει το έτος ορόσημο της μετάβασης σε ένα πιο ετερογενές περιβάλλον.

    Επιπρόσθετα, το 2011 άνω του 25% των tablet υπολογιστών ενδέχεται να αγοραστεί από επιχειρήσεις, με το ποσοστό αυτό να αυξάνεται από το 2012 και μετά. Για παράδειγμα, η Deloitte προβλέπει ότι στη διάρκεια του 2011 περί τα 5 εκατ. tablets θα χρησιμοποιηθούν στους κλάδους της λιανικής και της υγείας, λόγω της ευκολίας χρήσης τους, της μεγάλης αυτονομίας των μπαταριών, της ελάχιστης ανάγκης για εκπαίδευση και της ραγδαίας ανάπτυξης εφαρμογών.

     

    Aσύρματα δίκτυα Wi-Fi και broadband

    Το 2011 ο όγκος των δεδομένων που θα «διακινηθούν» από φορητές συσκευές μέσω δημόσιων ασύρματων (Wi-Fi) δικτύων πιθανώς να αυξηθεί με γρηγορότερους ρυθμούς (25-50%) συγκριτικά με αυτά που θα διακινηθούν μέσω των δικτύων ευρυζωνικότητας των κινητών τηλεφώνων. Ο κύριος όγκος της ανάπτυξης αυτής θα προέλθει από τα δεδομένα video.

    Όχημα της εν λόγω ανάπτυξης θα είναι η διάδοση των σημείων ασύρματων (Wi-Fi) δικτύων. Για παράδειγμα, η Deloitte προβλέπει ότι το 25% των μεγάλων Βορειο-αμερικάνων λιανεμπόρων, που λειτουργούν μέσα σε εμπορικά κέντρα, θα ξεκινήσουν να παρέχουν δωρεάν πρόσβαση στο internet στους καταναλωτές εντός των καταστημάτων μέσω ασύρματου (Wi-Fi) δικτύου, τάση η οποία θα επεκταθεί παγκοσμίως μέσα στο 2012. Κάτι τέτοιο επιτρέπει στους καταναλωτές να κάνουν σύγκριση τιμών όσο ψωνίζουν. Σύμφωνα με τους εν λόγω λιανεμπόρους, το γεγονός αυτό θα τονώσει τον τζίρο τους. Η πρόσβαση σε ασύρματο (Wi-Fi) δίκτυο επιτρέπει επίσης στους λιανεμπόρους να ανταλλάσσουν συγκεκριμένες πληροφορίες με τους πελάτες, όσο οι τελευταίοι βρίσκονται μέσα στα καταστήματα.

    Άλλο χαρακτηριστικό της ανάπτυξης αυτής θα είναι η αύξηση της εισχώρησης Wi-Fi chips σε φορητές συσκευές δεδομένων, οι ευκολότερες διαδικασίες πρόσβασης σε Wi-Fi σημεία, καθώς και οι συνεργασίες μεταξύ παρόχων σημείων ασύρματων δικτύων και παρόχων υπηρεσιών κινητής τηλεφωνίας. Οι τελευταίοι θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τα ασύρματα Wi-Fi ως συμπληρωματικά δίκτυα της ευρυζωνικότητας των κινητών τηλεφώνων και να δημιουργήσουν μεικτά δίκτυα ή να συνεργαστούν με τους παρόχους Wi-Fi δικτύων έτσι ώστε να καταστήσουν την όλη on-line εμπειρία όσο το δυνατόν πιο ομαλή και απρόσκοπτη. Για τις εταιρείες, η ολοένα αυξανόμενη χρήση σημείων ελεύθερης ασύρματης πρόσβασης θα μπορούσε να οδηγήσει σε σημαντική εξοικονόμηση δαπανών επικοινωνίας.

     

    Μέσα ενημέρωσης και τηλεόραση

    Η θέση της τηλεόρασης ως κυρίαρχο μέσο ενημέρωσης θα ισχυροποιηθεί: μέσα στο 2011 οι τηλεθεατές θα παρακολουθούν 140 δισ. περισσότερες ώρες τηλεόραση σε παγκόσμια κλίμακα

    Η Deloitte προβλέπει ότι η τηλεόραση θα εδραιώσει τη θέση της ως το κυρίαρχο μέσο ενημέρωσης, καταρρίπτοντας τις προφητείες επικείμενης παρακμής της. Το 2011, οι τηλεθεατές σε παγκόσμια κλίμακα θα παρακολουθούν 140 δισ. περισσότερες ώρες τηλεόραση. Τα έσοδα από τη συνδρομητική τηλεόραση στις αναπτυσσόμενες χώρες θα αυξηθούν κατά 20%. Η παγκόσμια τηλεοπτική διαφήμιση θα αυξηθεί κατά 10 δισ. δολάρια ενώ θα προστεθούν άλλοι 40 εκατ. τηλεθεατές, με αποτέλεσμα οι τηλεθεατές παγκοσμίως να αυξηθούν σε 3,7 δισ.: αριθμός που αντιπροσωπεύει πάνω από το 50% του παγκόσμιου πληθυσμού.

    Η Deloitte αναμένει ότι η τηλεόραση θα διατηρήσει την κυριαρχία της μεταξύ του συνόλου των ΜΜΕ όσον αφορά στα συνολικά έσοδα, τα οποία περιλαμβάνουν διαφημιστικά έσοδα, συνδρομές, χρεώσεις ανά θέαση (pay-per-view) και δικαιώματα τηλεοπτικού προγράμματος. Παρόλη τη διάδοση των Ψηφιακών Καταγραφέων ή DVRs (Digital Video Recorders) τα διαφημιστικά σποτάκια 30 δευτερολέπτων δεν θα εκλείψουν. Παρόλο που τα DVRs παρέχουν την τεχνολογική δυνατότητα να «προσπερνά» ο χρήστης τις διαφημίσεις κατά την αναπαραγωγή των διαφόρων προγραμμάτων που έχουν προεγγραφεί, η πλειοψηφία των ιδιοκτητών DVR ενδέχεται να συνεχίσουν να παρακολουθούν ζωντανά τα περισσότερα τηλεοπτικά προγράμματα.

    Παρά τις πωλήσεις δεκάδων εκατομμυρίων συσκευών τηλεοράσεων που προσφέρουν αυξημένες δυνατότητες αναζήτησης τηλεοπτικών προγραμμάτων, η τηλεθέαση, σε ένα μεγάλο ποσοστό, θα συνεχίσει να βασίζεται στον προγραμματισμό προβολής προγραμμάτων, όπως αυτός γίνεται από τους τηλεοπτικούς σταθμούς, ή στις μηχανές πρότασης προγραμμάτων που βρίσκονται εγκατεστημένες στις τηλεοράσεις. Η κατ’ επιλογή «κλήση» του τηλεοπτικού προγράμματος από τους τηλεθεατές ενδεχομένως να παραμείνει η εξαίρεση, ίσως λόγω του γεγονότος ότι η τηλεθέαση είναι εγγενώς παθητική ασχολία.

    Η ηλεκτρονική διακυβέρνηση θα κορυφωθεί το έτος 2011: το ποσοστό των επιχειρήσεων που θα χρησιμοποιούν υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αναμένεται να ξεπεράσει το 90%

    Η Deloitte προβλέπει ότι η χρήση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης (eGov) θα κορυφωθεί παγκοσμίως το 2011. Όσον αφορά στις αναπτυγμένες χώρες, το ποσοστό των επιχειρήσεων που θα χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης αναμένεται να ξεπεράσει το 90%, συγκριτικά με το 75% για το 2010. Το ποσοστό των πολιτών που χρησιμοποιούν την eGov αναμένεται να αυξηθεί τουλάχιστον κατά 10%. Κάποιες χώρες αναμένεται ακόμα και να ορίσουν εθνικό Διευθυντή Συστημάτων Πληροφορικής και Μηχανοργάνωσης (Chief Information Officer).

    Λόγω των αυξανόμενων απαιτήσεων για κυβερνητική αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα, η χρήση διαδικτυακών μέσων ενδέχεται να είναι ολοένα και πιο επιτακτική, αυξάνοντας την απόδοση των επενδύσεων σε υποδομές ηλεκτρονικής διακυβέρνησης.

    Οικονομία