Πανικός από την εκκωφαντική αποκάλυψη: η κοπέλα (Ζέτα Δούκα) του Αλκη (Νίκος Κουρής) στο «4» του Χριστόφορου Παπακαλιάτη είναι τρανσέξουαλ! Με μια α λα «Παιχνίδι των λυγμών» σκηνή ο σεναριογράφος- σκηνοθέτης κατάφερε για άλλη μία φορά- έπειτα από το φιλί των δύο αντρών στο «Κλείσε τα μάτια» και τη σκηνή του ανδρικού αυνανισμού (πάλι στο «4»)- να ταράξει τα λιμνάζοντα ύδατα του νεοελληνικού πουριτανισμού. Αυτό, επιστρατεύοντας ακόμη και τη φωνή της Μαρίας Κάλλας: « Sorridi e spera!» («Χαμογέλα και έλπιζε!») τραγουδάει η υψίφωνος τη στιγμή που αποκαλύπτεται η ολόγυμνη αλήθεια. Πρόκειται για μια άρια από τον «Ανδρέα Σενιέ», η οποία ακουγόταν και στη διάσημη σκηνή της ταινίας «Φιλαδέλφεια», όπου ο πάσχων από ΑΙDS Τομ Χανκς άνοιγε την καρδιά του στον συντηρητικό δικηγόρο του (Ντένζελ Γουάσινγκτον).

Εν προκειμένω ο Παπακαλιάτης μπορεί να μη φέρνει πιο κοντά στην πραγματικότητα την κωφεύουσα στη νέα εποχή νεοσυντηρητική μερίδα των απανταχού Ελλήνων, καταφέρνει όμως να φέρει στην prime time ζώνη τα… μυστηριώδη πλάσματα του περιθωρίου που σταδιοδρομούσαν κυρίως σε ακατάλληλες για ανηλίκους ώρες. Πετυχαίνοντας εξαιρετικά νούμερα. Και προκαλώντας ειρωνικά σχόλια.

Τον καιρό του «Ερωτοδικείου»
Τη δεκαετία του 1980 τραβεστί και τρανσέξουαλ είχαν θέση μόνο στη μεταμεσονύκτια trash ΤV. Στο «Ερωτοδικείο» της Βίκης Μιχαλονάκου η πρόκληση περίσσευε, με τη σεξουαλική ιδιαιτερότητα- όπως είθισται να αποκαλείται το δικαίωμα καθενός να διαθέσει το σώμα του όπως θέλει – να προβάλλεται ως κάτι το ακραία κωμικό. Η μόνιμη αντιπαράθεση εξαθλιωμένων τραβεστί με καλεσμένες που κατακεραύνωναν τους αμαρτωλούς δημιουργούσε το απόλυτο μπάχαλο. Αυτό ήταν το ζητούμενο.

Ολα για την καζούρα
Αυτά στην προ ετών trash ΤV «θεσμό» που υποστήριξε με το «Αυτόφωρο» και ο δικηγόρος- showman Πέτρος Λεωτσάκος. Στο «Αργά» του Αlter, ο Νίκος Μαστοράκης έδωσε με τη σειρά του βήμα στις τραβεστί, κάνοντας γενναίες προσπάθειες να εμφανιστεί προοδευτικός. Αρκούσαν όμως μερικά λεπτά για να αποδειχτεί ότι και εδώ η καζούρα ήταν το ζητούμενο. Παραθέτουμε απόσπασμα εκπομπής όπου μια τραβεστί αναφερόταν σε απόπειρα βιασμού της από πελάτη. «Του είπα ότι είμαι φορέας του Α ΙDS, φοβήθηκε και με άφησε» είπε η κοπέλα. «Αν ήταν όμως φορέας και εκείνος θα σου ΄λεγε νά κι αν είσαι νά κι αν δεν είσαι,είμαι και εγώ!» χαχάνισε ο παρουσιαστής. Γέλιααα!

Φοβού τους «διαφορετικούς»
Το ακραίο εύκολα το χλευάζεις. Οταν όμως αυτό που θεωρούμε ακραίο το βάζει στο σπίτι μας ένα παιδί από σπίτι (και για σπίτι) όπως ο Παπακαλιάτης, τότε τι κάνουμε; Ειδικά όταν καλούμαστε να το αντιμετωπίσουμε στη ζώνη υψηλής τηλεθέασης; Αυτό που έκανε το ΕΣΡ ήταν να βάλει πρόστιμο για το φιλί ανάμεσα στους δύο άντρες, απόφαση την οποία το Συμβούλιο της Επικρατείας ακύρωσε. Αυτό που έκαναν μετά την εμφάνιση της τρανσέξουαλ-Δούκα στο μεγαλύτερο σύνολό τους τα blogs (οι εκπρόσωποι πλέον της κοινής γνώμης- τι τρομακτικό!) ήταν ο χαβαλές. Επιβεβαιώνοντας, με σχόλια όπως «δεν μας τα λες καλά, Ζέτα» και «πήγε για “είσοδο” (ο Κουρής) και του βγήκε “λεβιές ταχυτήτων”», ότι ακόμη και τώρα που το Ιnternet μας ανοίγει νέους ορίζοντες, παραμένουμε κολλημένοι σε ξεπερασμένες αντιλήψεις. Φοβισμένοι μπροστά σε ό,τι δεν καταλαβαίνουμε- ή δεν θέλουμε να καταλάβουμε-, καταφεύγουμε στα ανέκδοτα κάθε φορά που κάτι απειλεί τη στενόμυαλη κοσμοθεωρία μας. Την ίδια στιγμή, με «δάνεια» ή όχι ο Παπακαλιάτης παραμένει ένας από τους ελάχιστους ανθρώπους της τηλεόρασης (άλλος ένας είναι ο Πάνος Κοκκινόπουλος ) που τολμάει να θίξει με σοβαρότητα ορισμένα θέματα-ταμπού.